Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport (20.05.2015)

Imidž sa mení, charakter zostáva.
Uznávaná japonská automobilka Honda zjavne pestuje takú obyčaj, že úspešný model nejaký ten rok ponechá v obehu a urobí na ňom len nepatrné zmeny. Keď v roku 2011 prišla so súčasnou 9. generáciou, zrejme ani neuvažovala s veľkými zmenami a v súlade s tým aj teraz prináša na tomto najpredávanejšom modeli iba nepatrné vylepšenia. Takže charakter tohto auta zostáva prakticky rovnaký. Objem kufra je 477 litrov, respektíve po sklopení operadiel zadných sedadiel 1 210 litrov.
Verzia Sport, ktorú nám importér poskytol na testovanie, však na prvý pohľad upúta zmeneným dizajnom. Nové sú predné reflektory so zabudovanými svetlami pre denné osvetlenie, ako aj nárazník. Vpredu dominuje čierna plocha, vzadu zatmavené svetlá a bočné okná. Užitočným prvkom je samočinné prepínanie diaľkových svetiel na tlmené a naopak.
Varovanie pred nárazom do auta pred vami FCW (Forward Collision Warning) sa prejavuje rozsvietením výrazného oranžového symbolu auta v zornom poli vodiča. Pokiaľ sa rýchlo priblížite k vozidlu v snahe predbehnúť ho, horlivý systém trošku predčasne aktivuje rozblikanie auta na displeji a ozve sa výstražný tón. Nechýba ani systém varujúci pred neúmyselným opustením jazdného pruhu, či rozblikanie ikonky vo vonkajšom zrkadle, ktorá signalizuje prítomnosť iného vozidla v tzv. mŕtvom uhle. Na displeji sa tiež objavuje dopravná značka s rýchlostným limitom – no všimli sme si, že niekedy svietila iná, než na danom úseku práve platila.
Na 7“ dotykovom displeji sme bez najmenších problémov využívali navigáciu, či voľbu rozhlasových staníc, avšak Bluetooth bol zakliatou princeznou. Nie a nie nadviazať spojenie... Iné značky sa s týmto detailom popasovali oveľa lepšie, keďže zvolili jednoduchší postup. Pripojenie Bluetooth je v Honde Civic najslabším článkom reťazca moderných technológií.
Aby mohol Civic ponúknuť vzadu praktické magické sedadlá ( Magic Seats), musela sa palivová nádrž premiestniť z priestoru pred zadnou nápravou pod predné sedadlá. A práve to donútilo konštruktérov zvoliť vyššiu polohu predných sedadiel. Vyšší posed môže niekomu vyhovovať, inému bude prekážať. Kritiku v interiéri si zaslúžia úzke odkladacie priestory vo dverách, kam fľašu s nápojmi určite nevpracete.
Užitočným pomocníkom najmä pre menej skúsených šoférov je kamera, ktorá sníma situáciu za vozidlom po zaradení spiatočky. Nechýba ani indikátor radenia prevodov. Vtipným riešením je odopínanie koberčekov na podlahe vpredu. Honda zvolila namiesto suchého zipsu alebo objímok praktické vsadenie otvoru do malej zámky s otočnou poistkou.
Vyhrievané predné sedadlá sú dobre tvarované, na volante je prehľadné ovládanie tempomatu (vpravo), ako aj rádia, telefónu a informačného systému na ľavom ramene. Na ovládanie hlasitosti rádia dobre poslúžia aj tlačidlá na volante, no spolujazdec má na tento účel k dispozícii len plus a mínus vedľa displeja (namiesto otočného gombíka), čo je zdĺhavejšie.
Elektrické  ovládanie okien je dotykové, nechýba systém stop&start, ktorý pracuje spoľahlivo, pohotovo a kto chce, môže si ho vypnúť. Ale štartovanie tlačidlom – navzdory prívlastku šport – sme v kokpite nemali. Manuálna prevodovka so šiestimi rýchlosťami splnila pri radení naše očakávanie, no pri zrýchľovaní sa veľmi neunúvala. Paradoxne táto športová verzia Hondy Civic nemá športovú akceleráciu – iba ak vodič využije otáčky motora až po maximum. Aj to potvrdzuje, že Civic Sport je viac imidžová záležitosť. Inak motor pracuje ticho, priam šelestí, plynový pedál reaguje citlivo, brzdy sú výborné a vďaka tvrdšiemu podvozku je Civic Sport v zákrute dostatočne stabilný. Jazdné vlastnosti tohto hatchbacku sú výborné, v zákrute auto neodskakuje ani na nerovnostiach.
V redakcii sme sa jednoznačne zhodli, že táto verzia Hondy Civic je určená viac na pokojný štýl jazdy, pričom sa dá dosiahnuť priaznivá spotreba. Pri rýchlosti 100 km/h sa pohybovala okolo 5 litrov, na diaľnici pri 130 km/h stúpla na 6,9 litra. V záujme zvýšenia hospodárnosti jazdy si môžete zvoliť režim Eco. Pokiaľ budete naladení ekonomicky, rozsvieti sa v okolí rýchlomeru zelené sfarbenie. No v takom prípade bude odozva na stlačenie plynového pedálu zdĺhavá...
Po dojazde 700 kilometrov sme dosiahli v kombinovanom režime (mesto, vidiek, diaľnica) priemernú spotrebu 7,1 litra. A to je celkom priaznivý údaj.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Honda Civic 1,8 i-VTEC

Objem motora (cm3)    1 798
Výkon (kW/k)        104/142
Krútiaci moment (Nm)    174
Max. rýchlosť (km/h)    215
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)     9,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,1
(Skutočná spotreba pri teste 7,1)

Cena testovanej verzie 20 290 €    
Najlacnejšia verzia 15 750 €


+ Výrazné plusy

Výborná stabilita v zákrute, brzdy
Pri úspornej jazde nízka spotreba
Dizajn a kvalitné dielenské spracovanie
- Najväčšie mínusy
Zložité pripojenie k Bluetooth
Úzke priehradky vo dverách
Relatívne vysoký posed







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.