Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Suzuki Vitara 1,6 4WD Elegance AllGrip (03.06.2015)

Vitara vytvára vašu osobitú individualitu.
Koncom 80-tych rokov minulého storočia si koncept ľahkého športového offroadu poľahky získal sympatie motoristov, ktorým ulahodili vlastnosti terénneho auta vhodného aj do bežnej premávky. Pamätám si, ako som plný očakávania pred 25 rokmi naštartoval prvú generáciu modelu Vitara – výrobu spustili v roku 1988 – a vtedy som tipoval, že tento sympatický mestský offroad bude písať dejiny v tom čase ešte neznámeho segmentu.
Nastupujúca štvrtá generácia s unikátnou technológiou AllGrip 4WD vám poskytne dokonalý pôžitok z jazdy – na asfaltovej ceste i v náročnejšom teréne. Vyrába sa v Ostrihome – na skok zo Štúrova. Bezkľúčové odomykanie a zamykanie auta, ako aj štartovanie tlačidlom patrí k základnému komfortu. Systém stop&start je vypínateľný, pred vodičom je markantná signalizácia zaradeného prevodového stupňa, pričom sa ukazuje aj indikátorom odporúčaný prevodový stupeň.
Vyhrievanie oboch predných sedadiel ponúka dva stupne intenzity. Na zadných sedadlách je dostatok miesta aj pre vyšších pasažierov. Automatická klimatizácia ihneď vytvorí príjemnú atmosféru v kabíne. Drobný nedostatok sme si všimli pri zatváraní dverí: treba nimi silnejšie buchnúť.
Pre niekoho má volant možno väčší priemer, než by očakával, ale na druhej strane na jeho ramenách je niekoľko užitočných tlačidiel (vľavo sa nimi ovláda rádio a telefón, vpravo tempomat). Dvojfarebná kombinácia laku je v ponuke za príplatok 900 €.
Veľký dotykový monitor sa ovláda ako tablet, takže roztiahnutím prstov sa zväčší obraz. Zadná kamera prenáša na displej farebný obraz, ktorý je doplnený zvukovou signalizáciou prekážky. Navigácia má automatický zoom.
Imidžovou záležitosťou sú štýlové kruhové hodiny so sekundovou ručičkou medzi dvoma otvormi vetrania na prístrojom paneli. Archaizmom zaváňa manipulácia dvoma kolíkmi, ak chce vodič prepínať informačné údaje na miniatúrnom monitore pred sebou.
Objem batožinového priestoru je 375 litrov, po sklopení zadných operadiel 710 l. Dvojité dno je využité na uloženie súpravy na opravu defektu, avšak toto riešenie môže byť nevýhodou, ak pneumatiku preseknete. Na druhej strane poteší absencia schodu po sklopení zadných operadiel.
Prepínač jazdných režimov AllGrip 4WD ponúka štyri možnosti (Auto, Snow / Mud, Lock a Sport). Každý z nich má svoje opodstatnenie a vďaka dobrej spätnej väzbe sa v prípade preklzávania predných kolies presunie viac krútiaceho momentu na zadnú nápravu.
Kým v normálnom režime je Vitara troška lenivejšia, po aktivácii módu sport sa citeľne prebudí k životu. Zrýchlenie (predbiehanie) je potom razantnejšie – pocitovo vyjadrené, ako keby ste pridali k 120 koníkom ďalšie desiatky. Režim sport optimálne využijete na kľukatých cestách, kde sa vhodne uplatňuje pohon všetkých kolies.
Pri zjazde zo strmého svahu, kde brzdenie motorom nestačí spomaľovať vozidlo, automaticky ho pribrzdí Hill Descent Control. Adaptívny tempomat s maximálne jednoduchým ovládaním zasa na diaľnici Vitaru včas spomalí, ak sa nebezpečne priblíži k autu vpredu. Po každom vypnutí motora je však nutné tempomat opätovne aktivovať tlačidlom. Radar Brake Support zvukovým signálom a výrazným varovaním na displeji upozorní vodiča (pri rýchlosti vyššej ako 55 km/h) na nebezpečenstvo kolízie.
V serpentínach je výborným pomocníkom pohon všetkých kolies, ktorý Vitaru doslova vytiahne zo zákruty. Brzdový systém reaguje ostro, podvozok dovoľuje aj športové prejazdy zákrut, avšak neodporúčame to, keďže Vitara nie je určená na rely. Perfektne naladený podvozok však zostáva stabilný aj vtedy, keby ste už očakávali odskočenie zadných kolies.
Náročnejšie stúpania v teréne zdoláte pomocou vhodného módu i v nepriaznivom (daždivom) počasí. Parkovacie senzory vpredu i vzadu uľahčujú manévrovanie v stiesnených priestoroch. Vitara Elegance, ktorú sme testovali, mala iba 5 rýchlostí; ak však omylom „zaradíte“ šestku, ozve sa výstražné pípnutie, keďže v tejto pozícii je spiatočka. Vnímavý vodič teda v prípade omylu rýchlo vráti páku do pozície piateho stupňa. Počas jazdy na diaľnici sme si v kabíne uvedomili zvýšenú hlučnosť.
Dojazd 650 kilometrov nie je v žiadnom prípade oslňujúci a nami dosiahnutá priemerná spotreba v kombinovanom režime 6,6 litra je zrejme dôsledkom absencie 6. rýchlostného stupňa. Spotreba sa rýchlo dvíhala, ak sme využívali športový režim jazdy. Šestka je k dispozícii len v dieselovej verzii. Pri benzínovom motore je v ponuke 6° automatická prevodovka.
S aktivovaným tempomatom sme mali priebežnú spotrebu na diaľnici (130 km/h) 6,6 litra, kým pri umiernenej jazde stovkou sme ju znížili na 4,8 litra. Na dlhšej trase môže byť dojazd pri ustálenej jazde stovkou aj vyše 700 km.
Šofér ani spolujazdec sa necítia vo Vitare stiesnene. Perfektný je výhľad spoza volantu – tenké predné stĺpiky karosérie a strmšia línia čelného skla pomáhajú najmä v križovatkách, kým veľké vonkajšie zrkadlá dokonale mapujú situáciu za vozidlom. Svetlá výška 18,5 cm a dostatočne solídne nájazdové uhly patria k ďalším plusom tohto sympatického offroadu. Jeho jazdné vlastnosti na ceste i v teréne vás určite nesklamú.
Pripomeňme, čo obsahuje testovaná línia Elegance: bezkľúčový vstup do interiéru a štartovanie tlačidlom, automatickú klimatizáciu, adaptívny radarový tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ďalej perfektne čitateľný sedempalcový dotykový displej, asistent rozjazdu do kopce, asistent pri schádzaní zo strmého svahu, systém núdzového brzdenia RBS...
Od počiatku vývoja bola Vitara koncipovaná tak, aby si ju mohol majiteľ prispôsobiť vlastnej predstave. Môže si vybrať zo 14 farieb a niekoľkých dvojtónových kombinácií, pričom strecha môže byť biela alebo čierna. Cena testovanej dvojfarebnej verzie Elegance je vyše 20 000 €, avšak v súčasnosti poskytuje importér uvádzací bonus až 2 000 €.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Suzuki Vitara 1,6 4WD

Objem motora (cm3)    1 586
Výkon (kW/k)        88/120
Krútiaci moment (Nm)    156
Max. rýchlosť (km/h)    180
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)     12,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,6
(Skutočná spotreba pri teste 6,6)

Cena testovanej verzie 18 800 €    
Najlacnejšia verzia 16 200 €


+ Výrazné plusy

Farebné variácie interiéru a exteriéru
Nízka spotreba pri jazde stovkou
Perfektne naladený podvozok
- Najväčšie mínusy
Namiesto rezervy len súprava na opravu defektu
Pri zatváraní dverí treba nimi silnejšie buchnúť







späť



12.07.2018 18:24:49
ešte je aktuálne a dá sa aj na splátky ??
12.07.2018 18:24:47
ešte je aktuálne a dá sa aj na splátky ??
12.07.2018 18:24:47
ešte je aktuálne a dá sa aj na splátky ??
12.07.2018 18:24:46
ešte je aktuálne a dá sa aj na splátky ??
12.07.2018 18:24:45
ešte je aktuálne a dá sa aj na splátky ??
12.07.2018 18:24:40
ešte je aktuálne a dá sa aj na splátky ??






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.