Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Lexus RX 350 V6 (20.05.2006)

Najpredávanejšie luxusné SUV prekračuje technologické hranice.
Od uvedenia na trh (1997) sa po celom svete predalo vyše 1 milióna kusov Lexusu RX. Uvedenie modelu s novým benzínovým šesťvalcovým motorom s objemom 3,5 litra znamená ďalšie rozšírenie ponuky najúspešnejšieho luxusného SUV na svete. Vozidlo disponuje výkonom 203 kW (276 k) a zrýchľuje z pokoja na stovku za necelých osem sekúnd. Elektronicky ovládaná škrtiaca klapka v spojení s automatickou prevodovkou využíva novú logiku ovládania, čo sa výrazne prejavuje na lepších reakciách vozidla. Dokonale je tiež obmedzený vnútorný hluk a motor má veľmi tichý chod. Výška podvozku sa dá regulovať.
Takto v stručnosti sa dajú opísať pozoruhodné vlastnosti príťažlivého SUV, ktoré vedie rebríček predaja značky Lexus v USA i v Európe, kde dosahuje 21% podiel na trhu luxusných SUV s benzínovým motorom a stálym pohonom všetkých kolies. S novým šesťvalcom. Testovaný Lexus RX 350 s novým benzínovým šesťvalcom je vybavený 5-stupňovou automatickou prevodovkou. Keď sme využívali tempomat, pri ustálenej rýchlosti okolo 100 km/h sme na rovine spotrebovali len 8 – 10 litrov paliva. Každý, i najjemnejší dotyk plynového pedálu znamenal markantné zvýšenie spotreby. Po odjazdení 400 km ukázal displej kombinovanú spotrebu 13,8 l/100 km. Na dosiahnutie výrobcom deklarovaných 11,2 l/ 100 km je teda potrebné doslova sa maznať s pedálom akcelerátora a zásadne prudko nezrýchľovať. Manuálny päťrýchlostný systém sekvenčného radenia nielenže dokáže tento mohutný automobil výrazne zrýchliť, ale napomáha tiež intenzívnemu brzdeniu motorom.
V tuneli proti vetru. Vďaka výbornej aerodynamike sú bočné sklá čisté aj v daždi – vodné kvapky sa na nich zbytočne nedržia. Lexus RX vyvinuli v aerodynamickom tuneli, kde testovali aj rýchlovlak šinkanzen. Vzduch tam pri testoch prúdil rýchlosťou 200 km/h, pričom môže dosiahnuť až 400 km/h. Výsledkom je minimalizovanie hluku od vetra. Spoza volantu má vodič výborný výhľad všetkými smermi. Na malej páčke vpravo pod volantom je ovládanie tempomatu. Sekvenčné preraďovanie rýchlosti pracuje veľmi jemne. V spolupráci s tempomatom dokáže Lexus s automatickou prevodovkou jazdiť úsporne, ale ak sme naplno využívali jeho potenciál, priemerná spotreba nám stúpla až na 16 litrov. V kombinovanom režime ukázal displej spotrebu 13,8 l/100 km. Kto chce udržať spotrebu na 11 litroch, ako to deklaruje výrobca, musí zaobchádzať s pedálom akcelerácie veľmi nežne.
Farebný monitor s čiarami. Samostatnú zmienku si zaslúži farebný monitor s čiarami v žltej, zelenej a červenej farbe, ktorý sa rozsvieti po zaradení spiatočky. Súčasne sa sklopia obe vonkajšie zrkadlá k vozovke. Zelená farba na displeji označuje pozíciu (okraje) vozidla, červená signalizuje nebezpečenstvo nárazu do prekážky (stojaceho auta) a žltá sa stáča podľa toho, ktorým smerom šofér krúti volantom. Vodič tak poľahky môže dedukovať, či sa do medzery vojde alebo nie. Výbornou pomôckou je natáčanie reflektorov do zákrut, takže potom sú dobre osvetlené aj tmavé miesta po okrajoch vozovky.
Veľké zrkadlá po bokoch. Dostatok priestoru na predných i zadných sedadlách, maximálny komfort, minimálny vnútorný hluk. To sú základné atribúty v interiéri. Ovládanie nastavovania vonkajších zrkadiel s veľkou účinnou plochou je pod krytom vľavo od volantu. Na jeho ramenách sú tlačidlá na ovládanie audiosústavy a telefónu. V predných dverách sú výklopné vrecká, takže sa do nich ľahšie odkladajú napríklad mapy. Pri vyklápaní slnečnej clony sa však ľahko poškodia nechty, lebo v strope chýba výrez, cez ktorý by sa clona dala zachytiť.
Kufor sa otvára elektricky. Efektné a súčasne praktické je elektrické otváranie/zatváranie veka batožinového priestoru tlačidlom pod volantom, resp. na spodnej hrane veka. Pri základnom usporiadaní sedadiel sa nám však objem kufra zdal malý. Vyslovene nepraktický je systém sťahovania rolety v kufri; pri tejto činnosti musia byť k dispozícii obe ruky pri zaisťovaní i odisťovaní rolety. Stierač zadného skla pracuje intervalovo i v stálom zábere.
Pamäť na pozíciu. K vysokému komfortu prispieva i vyhrievanie a elektrické nastavovanie predných sedadiel. Volant sa po vypnutí motora automaticky odklopí, resp. po zasunutí kľúčika do spínacej skrinky sa automaticky nastaví do pôvodnej pozície. Vodič má k dispozícii dve pamäte nastavenia sedadiel a volantu. Vodičovi však prekáža malý pedál na ľavú nohu, ktorým sa aktivuje núdzová brzda v štýle Mercedesu. Škoda, že na druhej strane Lexus neprevzal z Mercedesu systém trojnásobného bliknutia smeroviek po ľahkom dotyku páčky.
Naše odporúčanie. Lexus RX je skutočnou ikonou luxusu. Napríklad elektrické zatváranie/otváranie piatych dverí je v segmente SUV stále vzácnosťou. Zadné sedadlá sú posuvné a operadlá nezávisle sklápateľné. Polomer otáčanie len 5,7 m je špičkou v triede luxusných SUV. Videokamera a monitor parkovacieho asistenta výrazne uľahčujú parkovanie. Konkurenciou pre Lexus nie je len sesterská Toyota s Lancruiserom, ale aj celá plejáda Land Roverov, Nissanov, Jeepov, Volvo XC, VW Touareg, Porsche Cayenne, modely značky Hyundai, Ssang Yong, Audi Q7, BMW X5, Mercedes ML, či Honda CR-V alebo Kia Sorento.
Ivan Václavík

Cena modelu so štandardným vybavením je 1,819 mil. Sk,
testovaná verzia stojí 2,249 mil.


+ Plusy
priestor v kabíne, tichý chod motora
pamäť nastavenia volantu a sedadla vodiča
zadná kamera, ktorá sníma situáciu za vozidlom pri cúvaní
- Mínusy
vodičovi prekáža pedál núdzovej brzdy
nepraktický systém sťahovania rolety v kufri
nepohodlné vyklápanie slnečnej clony od stropu







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.