Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
NOVINKY
TEST SEAT Ibiza 1,2 TSI Style (06.09.2015)

Ibiza nestráca na popularite.
Bezprostredne po skončení slovenskej prezentácie nového modelu španielskej automobilky SEAT Ibiza – presnejšie povedané ide o druhý facelift štvrtej generácie (jej zrod sa datuje do roku 2008) – sme od importéra prevzali kľúčiky od tohto malého auta, aby sme ho otestovali. Podľa tachometra malo najazdených iba 200 km, takže ide prakticky o úplne nové vozidlo.
Podľa Španielov je dizajn karosérie Ibizy medzi zákazníkmi taký obľúbený, že ho do roku 2017 netreba meniť. Výrobca sa teda v roku 2015 zameral iba na interiér Ibizy vrátane motorizácie. O dva roky by už mala nastúpiť piata generácia. Najvýraznejšou modernizáciou na karosérii sú dnes svetlomety, ktoré môžu mať pás diód denného svietenia. Vnútri sme si všimli prístroje s bielym podsvietením a stredový panel natočený k šoférovi.
Vzadu je pomerne málo priestoru, najmä pred kolenami pasažierov. Taktiež objem batožinového priestoru v základnom usporiadaní (292 litrov) je len priemerný. Po sklopení operadiel zadných sedadiel zostane na podlahe schod. No hoci je v kabíne priestor dosť stiesnený, celkove ide o dobré malé auto. Na jazdu vo dvojici určite dobre poslúži.
Svojím vybavením a najmä modernými technológiami Ibiza predstihne svojich konkurentov. Napríklad do ponuky sa dostali nové motory, nechýbajú rozmanité možnosti individualizácie, výhodou sú nové bezpečnostné systémy a predovšetkým je tu úplne nová ponuka konektivity a infotainmentu. Testovaná verzia Style je sériovo vybavená multifunkčným volantom s ovládačmi telefónu, rádia, palubného počítača a systémom infotainment s farebným dotykovým monitorom.
Medzi nové technológie, ktoré oslovia najmä mladú generáciu, patrí MirrorLink; ten umožňuje bezpečne ovládať smartfón (jeho funkcie a aplikácie) prostredníctvom multimediálneho infotainmentu. Ovládacie rozhranie smartfónu je možné prednastaviť pred pripojením smartfónu k infotainmentu. Zároveň umožňuje aktívnu funkciu „zrkadlenia“ navigačných informácií aplikácie Sygic Car Navigation, ktoré sú zobrazované na dotykovom monitore v novo koncipovanom kokpite modelu Ibiza. Táto technológia funguje s čoraz väčším počtom smartfónov, využívajúcich operačný systém Android, kompatibilných s funkciou MirrorLink. Podrobnejšie sa o týchto vylepšeniach dočítate na našom portáli v článku Ibiza podnecuje životný štýl plný elánu (http://www.autoshow.sk/sk/Novinky/4366/ibiza-podnecuje-zivotny-styl-plny-elanu).
Venujme sa teda jazdným vlastnostiam. Nový podvozok Ibizy posúva komfort na vyššiu úroveň, interiér je výborne odhlučnený. V silnom bočnom vetre nás potešila výborná aerodynamika. Počas jazdy je v kabíne minimálny vnútorný hluk. Aj s malým motorom vozidlo dobre zrýchľuje, v zákrute bez zaváhania drží zvolenú stopu aj pri rýchlejšom nájazde a najmä pre menej skúsené vodičky je výdatným pomocníkom asistent rozjazdu do kopca. Brzdový systém reaguje pohotovo a dostatočne účinne. Nechýba signalizácia malej vzdialenosti od auta pred nami. Multikolízne brzdy po silnom náraze automaticky zabrzdia auto, aby nedošlo k sekundárnej kolízii.
Španieli argumentujú, že 5° prevodovka v tomto aute plne postačuje. Pravdu povediac, ani na diaľnici nám šestka nechýbala, lebo dlhšia päťka ju v konečnom dôsledku nahradí. S aktivovaným tempomatom sme dosiahli pri rýchlosti 100 km/h na rovine priebežnú spotrebu 4,3 litra, pri 130-ke to bolo o liter viac. Po skončení testu nám displej ukázal priemernú spotrebu v kombinovanom režime 5,5 litra a dojazd bol 500 kilometrov.
Za svoje dynamické jazdné vlastnosti Ibiza vždy dostávala najlepšie hodnotenie. O zlepšenom komforte jazdy sme sa už zmienili. V modernizovanej verzii obzvlášť citlivo pracuje riadenie s elektromechanickým posilňovačom. Pružiny, tlmiče pruženia a stabilizátory sú nanovo vyladené.
Komu to nestačí, tomu na želanie dodá výrobca systém  SEAT Drive Profile s adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC. Tlmiče s elektronickou reguláciou majú dve prepínateľné charakteristiky – komfortnú a športovú. Súčasne so zmenou charakteristiky sa mení aj intenzita účinku posilňovača riadenia.
Ultrazvukové senzory vpredu a vzadu (taktiež na želanie) merajú vzdialenosť od prekážky pri parkovaní, indikujú ju a akusticky i vizuálne zobrazujú na monitore systému infotainmentu. Spomínané vymoženosti za príplatok sme v testovanom aute nemali, ani cúvaciu kameru, ktorá uľahčuje parkovanie dynamickým zobrazením pomocných vodiacich línií; tá sa dodáva taktiež na želanie zákazníka.
Modernizovaný SEAT Ibiza sme testovali v päťdverovej verzii; naďalej ju však budú vyrábať aj ako trojdverový model Ibiza SC Sport Coupe, a tiež ako kombi Ibiza ST Sport Tourer. SEAT je jedinou spoločnosťou, ktorá disponuje vlastnými kapacitami na konštrukciu, vývoj, výrobu a predaj automobilov v Španielsku. A to je určite výhoda, pričom ako súčasť koncernu Volkswagen Group môže SEAT využívať osvedčené motory.
Zo závodu v meste Martorell pri Barcelone exportuje vyše 80 % svojej produkcie do 75 štátov sveta. V roku 2014 SEAT dosiahol obrat takmer 7,5 miliardy eur, najväčší v doterajšej histórii značky, pričom na celom svete predal vlani 390 500 automobilov. Popularita španielskej značky teda neprekvapuje a prejavuje sa aj na Slovensku, čomu sa netreba čudovať. Veď Ibiza (i väčší Leon) znesú najprísnejšie kritériá z rôznych hľadísk a Ibiza stále patrí k favoritom na trhu malých áut. Je dostatočne obratná, navyše ponúka komfort pri cestovaní aj na dlhšie vzdialenosti. V súčasnej ponuke je 9 agregátov a pripravuje sa desiaty (Cupra 1,8 TSI). Novinkou v rámci modernizácie sú trojvalce TSI s objemom jeden liter a výkonom 70 nebo 81 kW, respektíve môžete dať prednosť starším štvorvalcom 1.2 TSI (so 66 alebo 81 kW).
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
SEAT Ibiza 1,2 TSI

Objem motora (cm3)    1 197
Výkon (kW/k)        66/90
Krútiaci moment (Nm)    160
Max. rýchlosť (km/h)    184
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)     10,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 5,5)

Cena testovanej verzie 12 599 €    
Najlacnejšia verzia 10 010 €


+ Výrazné plusy

Výborne odhlučnený interiér
Nízka spotreba, dobré zrýchlenie
Vybavenie modernými technológiami
- Najväčšie mínusy
Senzory a zadná kamera za príplatok
Schod po sklopení zadných sedadiel







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.