Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda HR-V 1,6 i-DTEC Elegance (17.12.2015)

Magický svet s novým obzorom.
Po modernizovaných modeloch CR-V a Civic uviedla Honda na európsky trh aj populárny Jazz v novom šate a očakávané malé SUV s označením HR-V. To v hranatej podobe prišlo na cesty pred vyše 10 rokmi, no vtedy ho prijali s rozdielnymi názormi. Dnes sa nové HR-V niekomu páči, no iný s nostalgiou spomína na prvú generáciu.
Maska chladiča nového HR-V čiastočne pripomína Jazz, kým umiestnenie kľučiek zadných dverí zasa evokuje Civic. Hlavným tromfom tohto malého SUV je bez ďalšej debaty mimoriadne veľa priestoru v kabíne. Magické zadné sedadlá umožňujú veľkú variabilitu pri preprave rôzne objemných a vysokých predmetov. Len čiastočným obmedzením pre vodiča je vyššie sedenie na predných sedadlách, čo je dôsledkom skutočnosti, že pod sedadlom zaberá určitý priestor palivová nádrž. Ale vďaka širokému rozsahu výškového nastavenia sedadla i volantu si každý šofér nájde tú „svoju“ pozíciu.
Predné sedadlá sú pohodlné, vyhrievané a majú dobrú bočnú oporu tela. Sympatická, krátka radiaca páka 6° prevodovky dobre padne do ruky a práca s ňou je doslova pôžitkom. Rýchlosti sa zaraďujú presne, s krásnym zaklapnutím a pochvalu si zaslúži aj celková ergonómia v kabíne. Volant má dostatočne veľký rozsah výškového nastavenia, rovnako aj sedadlo šoféra. Radi konštatujeme, že po rokoch otáľania má aj Honda sklápací kľúč.
Výhodou modelu HR-V je rovná podlaha – nielen pre zadných pasažierov, ale aj v batožinovom priestore po sklopení zadných operadiel. V základnom usporiadaní je objem kufra 470 litrov, čo je taktiež veľmi sympatické, pričom pod dvojitým dnom je prídavný veľký odkladací priestor, pôvodne určený pre rezervu. Je to výsledkom kompromisu, keďže Honda HR-V sa dodáva na náš trh len so súpravou na opravu pneumatík. Toto riešenie však považujeme za maximálne nepraktické a zrejme si väčšina majiteľov tohto SUV u nás obstará aspoň dojazdovú rezervu.
Maximálny objem batožinového priestoru dosahuje (po strop) chvályhodných 1 533 litrov a prevážanie golfových bagov, či bicyklov je hračkou. Po okná je objem 1 103 litrov.
Dotykové ovládanie monitoru a ventilácie na prístrojovom paneli je síce trendové, no z nášho pohľadu nepraktické – radšej by sme uprednostnili starú dobrú klasiku v podobe tlačidiel. Tobôž preto, že Honda je už povestná nekvalitným systémom dotykového ovládania, keď niekedy je až priveľmi citlivé a inokedy môžete po monitore klopkať i kladivkom a nič sa neudeje. To sa týka predovšetkým ovládania ventilácie, ale aj rádia, nehovoriac o zložitom pripájaní Bluetooth.
S Hondou HR-V je radosť jazdiť nielen po rovine, ale aj na ceste plnej serpentín. V zákrute nezaváha a dobre drží zvolenú stopu, brzdy reagujú dostatočne účinne, podvozok slušne tlmí nerovnosti vozovky. Niekomu sa však môže zdať tvrdší. Vnútorný hluk je vyšší, než sme očakávali. Na druhej strane chválime malý polomer otáčania, čo uľahčuje  napríklad parkovanie a výjazd z boxu. Pri zaradení spiatočky sa pravé vonkajšie zrkadlo sklopí.
Tradične si pochvalu zaslúži – ako je to u Hondy zvykom – nízky aerodynamický odpor karosérie v silnom vetre. Na Prístavnom moste v Bratislave, kde sa dokáže bočný vietor poriadne oprieť o vozidlá, tento test zvládla nová „háervečka“ s piatimi hviezdičkami. Taktiež sme boli spokojní so solídnym zrýchlením malého SUV.
Pokročilý systém podpory riadenia ADAS, ktorý sme mali v testovanej verzii Elegance, obsahuje inteligentný obmedzovač rýchlosti, automatické prepínanie diaľkových svetiel, upozornenie na nechcené vybočenie z pruhu a na nebezpečenstvo kolízie (pred vodičom sa rozsvieti výrazná signalizácia), ako aj systém rozpoznania dopravných značiek. Ten však stráca účinok, ak križovatka zruší rýchlostné obmedzenie.
Čo sa týka merania spotreby, zostali sme zaskočení údajmi na monitore. Pri využití tempomatu sme totiž mali dve výrazne odlišné hodnoty: pri stabilizovanej rýchlosti 100 km/h  nám displej ukázal priebežnú spotrebu 4,5, respektíve 5,9 litra, pri 130-ke to bolo 5,3, resp. 7 litrov. Počas oboch meraní sa však priemerná spotreba v kombinovanom režime ustálila na 6,1 litra. Žiaľ, taká bola realita – výrazne odlišná od údajov výrobcu. Či to spôsobovala ťažká noha v zimnej obuvi alebo vonkajšia teplota okolo nuly – nevedno.
Na súčasnom trhu jednoznačne patrí Honde HR-V označenie „veľmi vydarený malý športovo úžitkový automobil“. Vyniká priestranným interiérom, perfektným radením rýchlostí, či výbornou aerodynamikou, čo napomáha zníženiu apetítu inteligentného motora Earth Dreams. Pri využívaní ekonomického štýlu jazdy sa dajú hodnoty spotreby citeľne znížiť – avšak čiastočne na úkor dynamiky jazdy. Kúpu tohto vydareného auta však určite nebudete ľutovať. Hoci prvá generácia s hranatou karosériou má (podľa nás) vizuálne ešte aj dnes svoj šmrnc...
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Honda HR-V 1,6 i-DTEC

Objem motora (cm3)    1 597
Výkon (kW/k)        88/120
Krútiaci moment (Nm)    300
Max. rýchlosť (km/h)    192
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)     10,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,0
(Skutočná spotreba pri teste 6,1)

Cena testovanej verzie 21 790 €    
Najlacnejšia verzia 17 890 €


+ Výrazné plusy

Dostatok priestoru v každom smere
Perfektné radenie rýchlostí krátkou pákou
Systém podpory riadenia ADAS
- Najväčšie mínusy
Nepraktický systém dotykového ovládania
K dispozícii len súprava na opravu defektu







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.