Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Nissan X-Trail 1,6 dCi All Mode 4x4i (01.03.2016)

Silný impulz v podobe crossoveru.
Kým predchádzajúce dve generácie Nissanu X-Trail mierili najmä do terénu, tretia v poradí je modernejšia, patrí skôr do mesta a v mnohom pripomína menší model Qashqai. Stojí za zmienku, že európsky predaj značky Nissan dostal v roku 2015 silný impulz vďaka ponuke stále populárnejších crossoverov Qashqai, Juke a X-Trail, ktorých predaje oproti roku 2014 nádejne stúpli.
Dnes je Nissan najpredávanejšou ázijskou značkou v Európskej únii. Ako sme sa dozvedeli zo štatistiky, od januára do decembra 2015 Nissan predal 539 982 vozidiel, čo je o 16,8 % viac ako v kalendárnom roku 2014. V konečnom zúčtovaní Nissan predal o 2 867 vozidiel viac ako značka Toyota, ktorá skončila druhá v poradí, a o 83 056 áut viac ako tretí Hyundai. Kia s predajom 374 219 vozidiel (o 165 763 menej ako Nissan) skončila na 4.mieste. V roku 2015 dosiahla spoločnosť Nissan trhový podiel 3,9 %, takže zvýšila podiel z roku 2014 (3,7 %).
Vráťme sa však k testovaniu dieselového modelu s možnosťou pohonu všetkých kolies. V kabíne sú pohodlné, elektricky nastaviteľné a vyhrievané predné sedadla, za ktorými majú aj pasažieri vzadu dostatok priestoru na kolená i nad hlavami. V lete sa dajú predné sedadlá príjemne chladiť. Zadné sedadlá sú posuvné a ich operadlá sklápateľné. Presklená strecha je krytá posuvnou clonou.
V batožinovom priestore s objemom 550 litrov je dostatok miesta na cestovnú batožinu alebo, ak sklopíte zadné operadlá, aj na bicykel. Operadlá síce majú po sklopení neveľký sklon, no za nimi je rovná podlaha, pod ktorou sú ešte ďalšie priestory na odloženie menších predmetov vrátane lekárničky, lana a trojuholníka. Celkovo má Nissan X-Trail veľmi variabilný interiér.
V strede prístrojového panelu sa nachádza farebný monitor, pričom kamerový systém dostatočne monitoruje okolie auta. Do pamäte si môžete uložiť 12 staníc frekvencie FM. Dvojzónová klimatizácia ma prehľadné usporiadanie ovládačov a na volante sú ovládače rádia, telefónu, či tempomatu. Najmä vodiča však nepoteší vysoký spodný okraj predného okna; ľavý lakeť tam nevyloží, no ani ho neuloží na nízku opierku vo dverách. Bohaté sériové vybavenie je takisto záslužným počinom, no ťažká predná kapota narobí problémy najmä útlejším vodičkám.
Výborne sú riešené vonkajšie spätné zrkadlá: sú vyhrievané, dajú sa sklápať a nechýba v nich signalizácia prítomnosti vozidla vo vedľajšom pruhu. Pre menej skúsených vodičov je k dispozícii indikátor radenia 6° manuálnej prevodovky. Nechýba ani systém stop&start, ktorý reaguje pohotovo, takže sme ho využívali počas zastavenia na križovatke so semaformi.
Medzi prednými sedadlami je ručný ovládač režimov 2WD – Auto – Lock. Nissan využíva predný pohon, avšak All Mode 4x4-i pripája pomocou elektromagnetickej spojky podľa potreby (ak je ovládač na pozícii Auto) aj pohon zadných kolies. V režime 4x4 Lock má Nissan X-Trail stály pohon všetkých kolies; je vhodný na jazdu po horších povrchoch a pri nižších rýchlostiach.
Osvedčený dieselový motor s objemom 1,6 litra je dobre odhlučnený, na zošliapnutie pravého pedálu reaguje vcelku pohotovo. X-Trail tretej generácie sa ukázal ako úsporný automobil s dojazdom 750 kilometrov. Pri rýchlosti 100 km/h spotreboval len necelých päť litrov nafty, pri 130-ke 6,6 litra. Ak sme sa usilovali o extrémne úspornú jazdu, bola priebežná spotreba pri stovke okolo štyroch litrov a na diaľnici pod šesť litrov. Displej nám napokon ukázal reálnu priemernú spotrebu v kombinovanom režime 6,5 litra, pričom testovaný automabil mal najazdených 18 000 km.
Nemali sme problém ani v teréne, keďže svetlá výška tohto crossoveru je 21 cm, takže aj priechodnosť terénom je dobrá. Z hľadiska kúpy modelu X-Trail je na zváženie, či záujemca potrebuje väčší crossover, ale vystačí s menším Qashqaiom. Pri voľbe dieselového motora je to vyslovene subjektívna záležitosť – oba tieto Nissany spĺňajú i náročné kritériá.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Nissan X-Trail 1,6 dCi

Objem motora (cm3)    1 598
Výkon (kW/k)        96/130
Krútiaci moment (Nm)    320
Max. rýchlosť (km/h)    186
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)     11,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,3
(Skutočná spotreba pri teste 6,5)

Cena testovanej verzie 33 300 €    
Najlacnejšia verzia 19 700 €

+ Výrazné plusy

Úsporný dieselový motor
Priestorný a variabilný interiér
Bohaté sériové vybavenie
- Najväčšie mínusy
Ťažká predná kapota
Vysoký spodný okraj predného okna







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.