Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Subaru Levorg 1,6 GT Sport (25.06.2016)

Pravé športové zážitky s rodinným zázemím.
Japonská značka Subaru je povestná svojimi športovými modelmi, no tiež prepracovaným motorom boxer a predovšetkým pohonom všetkých kolies. Každú zo spomínaných predností  v tejto automobilke zveľaďujú a systematicky vyvíjajú priam k dokonalosti. Pritom však nezabúdajú ani na tých svojich zákazníkov, ktorí chcú nad rámec vymenovaných predností ešte navyše karosériu typu kombi.
Napokon, aj tá má u tejto japonskej značky svoju históriu. Veď prvá generácia modelu Legacy mala premiéru začiatkom roka 1989. A na piatu generáciu nadväzuje práve Levorg. Prvé dve písmená v názve nie sú iba zhodou okolností, ale zámerom, aby Levorg (Legacy + Revolution + Touring = Levorg) jednoznačne naznačil, kto je jeho predchodcom.
Na prednej kapote je dominantným prvkom veľký otvor, cez ktorý sa privádza vzduch k medzichladiču (neskrývaná podobnosť s WRX STi); už v štandardnom vybavení sú na aute mohutné nástavce prahov a 18“ kolesá. Inak pôsobí auto seriózne, vyvážene a jeho dizajn – vrátane dvoch koncoviek výfuku – zodpovedá predstavám o dynamickom kombi strednej triedy.
Ergonómia z pohľadu vodiča je perfektná, celá posádka sa v aute cíti príjemne, čomu napomáhajú aj pohodlné anatomické sedadlá (predné sú vyhrievané) s aktívnymi opierkami hlavy a dostatok priestoru vpredu i vzadu. Dotyková obrazovka je menšia, ale dobre čitateľná. Na volante má vodič tlačidlá na ovládanie tempomatu, rádia i telefónu. Dostatočne presklená plocha mu poskytuje výborný výhľad z auta. Na streche je vetrací otvor, pričom sklo sa dá vyklopiť alebo posunúť.
Ak jazdíte s otvoreným bočným oknom, dajte pozor, aby ste ho po vypnutí motora nenechali otvorené. Automaticky sa totiž nezatvorí – musíte tak urobiť ešte pred vypnutím motora. Vonkajšie zrkadlá sa dajú sklápať, v aute nechýbajú asistenčné systémy rozjazdu do kopca, diaľkových svetiel a prítomnosti iného vozidla vo vedľajšom pruhu. Čo však v Levorgu – na naše prekvapenie – absentuje, to sú cúvacie senzory a navigácia. Aspoň tak to bolo v prípade testovaného auta. Pri cúvaní sa musíte spoľahnúť len na obraz cúvacej kamery, bez zvukového varovania.
Potešiteľný je dostatočne veľký uhol otvárania bočných dverí, ako aj batožinový priestor so základným objemom 522 litrov. Maximálny objem po sklopení zadných operadiel je 1 446 litrov. Úložná plocha je zarovnaná s nakladacou hranou – tá je vo výške 60 cm. Zadné operadlá sa dajú sklopiť ľahkým potiahnutím páčky po bokoch kufra alebo tradičným spôsobom po otvorení zadných dverí. Žiaľ, piate dvere sa otvoria len v menšom uhle – takže pozor na hlavu.
Levorg je v ponuke s jediným motorom 1,6 litra, iba s automatickou prevodovkou a spomínaným pohonom všetkých kolies. Zákazník to teda má pri výbere jednoduché, pri rozhodovaní si môže vybrať verziu GT alebo GT Sport. Tie sa líšia nepatrne – extrémne rozdiely vo vybavení medzi nimi nie sú.
Štartuje sa tlačidlom; plochý 4-valcový motor boxer (s protibežnými valcami) má síce objem iba 1,6 litra a krútiaci moment 250 Nm, no len čo vyštartujete, zistíte, že svojimi parametrami rozhodne nepatrí do kategórie lenivcov. Už na prvé jemné zošliapnutie plynového pedálu vás Levorg doslova katapultuje vpred. Menej skúseného vodiča môže nečakane prudká akcelerácia aj vystrašiť.
V skutočnosti Subaru Levorg dôsledne napĺňa podstatu svojho poslania – byť dynamickým automobilom typu kombi bez kompromisov. Automatická prevodovka CVT poskytuje vodičovi buď plynulú jazdu bez dramatických zmien prevodu alebo môže do maximálnej miery využiť akceleračné schopnosti režimu Sport. Prevodovka tam jednotlivé prevodové stupne doslova a nekompromisne nasúka. Okrem toho má šofér k dispozícii aj pádla pod volantom, respektíve sekvenčné radenie rýchlosti pákou.
Režim Intelligent je taktiež dostatočne dynamický; počas testovania sme ho využívali väčšinu času. Iba keď sme si chceli vychutnať športový potenciál Levorgu, prepli sme tlačidlo na ramene volantu do režimu Sport. A vtedy Levorg odhalil svoju druhú tvár.
Tvrdší podvozok sme od auta značky Subaru priam očakávali. Japonské kombi v zákrutách výborne podrží telo vodiča i spolujazdca, pričom sme sa mohli plne spoľahnúť aj na účinné brzdy. Je zaujímavé, že nielen predné, ale aj zadné kotúčové brzdy majú vnútorné odvetrávanie.
V súvislosti so športovým štýlom jazdy, ktorý Levorg bez kompromisov poskytuje, je prekvapujúce, že medzi prednými sedadlami konštruktéri nenechali klasickú páku ručnej brzdy, ale podľahli volaniu moderny a ulakomili sa na lacnejšiu(?) páčku elektronického systému. Tým určite oslabili športový akcent tohto automobilu.
Meranie spotreby treba vnímať z dvoch strán. Pri ekonomickej jazde sa dá jazdiť stovkou za päť litrov a po diaľnici za sedemapol. V takom prípade docielite priemernú spotrebu tesne nad siedmimi litrami, približne 7,4 litra. Reálnejšia je však priemerná spotreba 8,8 litra, ktorú sme dosiahli v kombinovanom režime pri dynamickom štýle jazdy. Dojazd 700 kilometrov je však reálny aj pri športovejšom štýle.
Subaru Levorg dokáže „bez straty kvetinky“ splniť nároky na dynamický rodinný automobil vo verzii kombi. Prakticky sme nenašli žiadny markantný nedostatok, ktorý by sme zapísali medzi mínusy. A tak tam uvádzame troška vyššiu spotrebu (za určitých okolností) a malý uhol otvárania piatych dverí, o ktoré sa vyššie postavy môžu zachytiť hlavou. Cena testovaného modelu (rok výroby 2015) je uvedená za technickými údajmi, avšak verzia na tento rok je o niečo drahšia a Levorg GT Sport kúpite za 31 440 €.
Ivan Václavík     

Technické údaje výrobcu auta
Subaru Levorg 1,6

Objem motora (cm3)      1 600
Výkon (kW/k)                  125/170
Krútiaci moment (Nm)    250
Max. rýchlosť (km/h)      210
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 8,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,1
(Skutočná spotreba pri teste 8,8)

Cena testovanej verzie 29 600 €    
Najlacnejšia verzia 26 300 €

+ Výrazné plusy

Veľmi živý motor, výborná prevodovka
Vynikajúci podvozok, účinné brzdy
Prevodovka CVT a dva režimy jazdy
- Najväčšie mínusy
Za určitých okolností vyššia spotreba
Malý uhol otvárania piatych dverí







späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.