Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Víkend na okruhoch bez slovenskej slávy (10.07.2016)

Nie sú každý víkend hody a ten uplynulý to potvrdil. Slovenským automobilovým reprezentantom na okruhoch sa počas neho akosi nedarilo. Bojovali na troch frontoch, no napokon dosiahol najväčší úspech Maťo Homola so Seatom Leon – aj keď len so skromným bodovým ziskom.
Pretekársky víkend v Rusku pokračoval na okruhu v Soči dvomi pretekmi. Do prvých štartoval Maťo Homola z 9. priečky, dobre odštartoval a udržal si svoje miesto. Grachev sa na štarte pohol o niečo skôr, no nakoniec ho za to nepenalizovali – nezmenili to ani naše protesty po pretekoch. Penalizovaní však boli (za porušovanie limitov trate) Afanasyev a Borković, čo sa javilo vo výsledku relatívne prísne, keďže mimo trať jazdili viacerí pretekári a títo ostali nepotrestaní.
Pre Borkovića to znamenalo posun až na 14. pozíciu, Maťo Homola nakoniec skončil na 9. mieste. Aj počas týchto pretekov pokračovalo Maťove trápenie a neistota s autom i na trati, ktorá sa začala už v sobotu počas tréningov.
Do druhých pretekov Homolovci opäť zmenili nastavenie auta a v nich štartoval Maťo z prvého radu a 2. miesta. V tíme verili, že zmena v nastavení pomôže. Maťo sa však, žiaľ, postavil na štart nešťastne (nebol vo svojom boxe, ale až za ním), čo po pretekoch znamenalo dodatočnú penalizáciu 5 sekúnd. Hoci na zlej pozícii vlastne nič nezískal, ale stratil. Po zlom štarte sa prepadol na 4. miesto, neskôr ešte viac a nakoniec preteky dokončil opäť na 9. mieste; po spomínanej penalizácii vzápätí klesol až na 10. miesto. Ešte neskôr, po pretekoch, dostal 30 sekúnd penalizácie aj Kajaia, vďaka čomu sa Maťo dostal naspäť na 9. miesto.
Maťo Homola: „Celý víkend sa veľmi trápime. Nedarí sa mi zžiť sa s autom, traťou. Nechcem to hádzať všetko na auto, prekontrolovali sme ho niekoľko krát a tím sa na ňom veľmi namakal, za čo im ďakujem. Táto trať mi jednoducho nesedí a veľmi ťažko sa mi na nej jazdí, no aj auto bolo výrazne nedotáčavé. Je možné, že je niekde aj technický problém, musíme na to prísť neskôr. Aj o tomto je pretekanie a nie každý víkend vyjde podľa predstáv. Teraz je pred nami letná prestávka, bude možnosť si poriadne oddýchnuť po nabitých posledných mesiacoch a načerpať nové sily. Do Ázie idem s cieľom vyhrávať!“
Po tomto víkende Maťo zostúpil v hodnotení šampionátu na piatu priečku, so stratou 23 bodov na prvého jazdca.
Ďalší slovenský automobilový pretekár Richard Gonda má tiež za sebou druhý pretekársky víkend vo formulovom šampionáte GP3; na okruhu Red Bull Ring v rakúskom Spielbergu sa mu však nedarilo podľa predstáv. Podobne ako pri májovej premiére v španielskej Barcelone sa 22-ročnému Banskobystričanovi podarilo zajazdiť solídny čas v piatkovom podvečernom tréningu, keď v konkurencii 23 pilotov skončil na piatom mieste s odstupom 278 tisícin sekundy za víťazným Charlesom Leclercom.
Sobotňajšia ranná kvalifikácia nebola pre slovenského jazdca tímu Jenzer Motorsport ideálna. Načasovanie na trati a veľká premávka mu neumožnili odjazdiť očakávané rýchle kolá a obsadil v nej 20. pozíciu. Neskoršie 40-minútové prvé preteky mal Gonda dobre rozbehnuté, postupne sa predieral štartovým poľom, dokazoval svoju bojovnosť, patrila mu 12. priečka a blížil sa k bodovaným miestam. Potom však musel dvakrát čeliť technickým komplikáciám s elektronikou motora a klesol približne o štyri pozície nižšie. A navyše, ku koncu pretekov začalo na Red Bull Ringu pršať.
Zmena podmienok ovplyvnila aj slovenského pretekára, ktorý v poslednom kole prebrzdil nájazd do druhej zákruty, narazil do Rusa Konstantina Tereščenka, zlomil si zavesenie ľavého predného kolesa a poškodil prednú časť monopostu. Do cieľa už neprišiel, ale vo výsledkovej listine mu patrí 19. miesto.
V nedeľu ráno boli na programe 30-minútové druhé preteky, ktoré odštartovali za safety carom, pretože na trati bolo veľké množstvo vody a stále pršalo. Viacerí piloti mali problémy aj počas jazdy za bezpečnostným vozidlom, nevyhli sa ani Gondovi. V druhej časti šiesteho kola opäť kvôli problému s elektronikou zastal na trati a nešťastný rakúsky pretekársky víkend sa tým pre neho skončil.
Richard Gonda: „Tak veľmi ako som sa na tento víkend tešil, tak veľmi mi asi neprialo šťastie. Nikdy nechcete mať takýto víkend. Na začiatku to najviac ovplyvnila kvalifikácia, kde som v rýchlych kolách vždy niekoho na trati stretol a nemohol som zajazdiť to, na čo som mal. Prvé preteky som si vďaka predbiehaniam vychutnával, až kým som nedostal auto na chvíľu do safety modu a prepadol sa. Prečo formula prestala fungovať v druhých pretekoch je záhada, už to skúmame. Každopádne ďakujem všetkým fanúšikom za podporu, motiváciu mám stále vysokú a na Silverstone si chuť určite napravím."
Automobilový pretekár Štefan Rosina ml. mal pred sebou tretie podujatie prestížneho európskeho seriálu najvýkonnejších kapotovaných vozidiel GT3 – Blancpain GT Series Sprint Cup. Seriál pokračoval 1. - 3. júla na slávnom nemeckom okruhu Nürburgring. Pretekári však negumovali jeho slávnejšiu 20,8 km dlhú Severnú slučku (Nordschleife), ale „krátky“ (5,148 km) okruh Grand Prix F1. Blancpain GT Series sa uskutočnila počas víkendu veľkých ťahačov International ADAC Truck Grand Prix.
Predtým absolvoval Rosina len podujatia v Taliansku (Misano) a Anglicku (Brands Hatch), pričom prvé pre nehodu a následne poruchu auta nedokončil. Z Brands Hatch si po penalizácii odniesol len 17. miesto. Potenciál automobilu Lamborghini Huracán GT3 však potvrdili výsledky jeho tímu Grasser Racing Team (GRT) v iných seriáloch, ktorých sa rakúsky tím zúčastňuje.
Nedeľňajšie Hlavné preteky seriálu Blancpain GT Series na nemeckom Nürburgringu nepriniesli Štefanovi Rosinovi šťastie. Z bodového umiestnenia ho vyradila penalizácia. Lamborghini Huracán GT3 štartoval zo 17. priečky a za volant si sadol Rosinov kolega Davide Valsecchi. Tomu sa krátko po štarte podarilo prebojovať na 13. miesto. Bleskurýchla výmena v boxoch ich posunula na výbornú bodovanú 10. priečku. Slovenský pretekár dokázal udržať za sebou rýchlejšie vozidlá, no pri predbiehaní pomalšieho auta preťal šikanu, aby zabránil kolízii. Toto "prekročenie limitov trate" znamenalo penalizáciu prejazdom boxov, čím sa slovenský pretekár prepadol na konečné 24. miesto.
Štefan Rosina: "Pri brzdení do šikany som sa snažil vyhnúť kolízii s Ferrari predo mnou, ktoré bolo o kolo pomalšie. Ak by som zahol doľava, vrazil by som zároveň do súperovho Audi. Jediný spôsob, ako tomu zabrániť, bolo preťať šikanu. I keď som tým nezískal žiadnu výhodu, dostal som penalizáciu prejazdom boxami. Rovnako ako ja preťali šikanu aj iní, no bez penalizácie. Je to veľká škoda, no reálne sme na 10. miesto nemali. Tempo nášho Lamborghini jednoducho nestíha konkurencii. Jazdil som každé kolo na absolútnom limite, len aby som udržal za sebou rýchlejší Mercedes a Audi. Teší nás jedine to, že sme konečne bojovali o bodované priečky."
Štofiho čaká najbližšie podujatie až v auguste – Veľká cena SR na okruhu Slovakia Ring. Následne potom predposledné podujatie Blancpain GT Sprint Series na maďarskom Hungaroringu (26.-28. augusta).







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.