Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Lexus posilňuje športový rad F (18.01.2010)

Názov športového radu „F“ bol odvodený z japonského pretekárskeho okruhu Fuji Speedway. V miestnom vývojovom centre sa totiž ladia všetky športové modely Lexus. Teraz značka Lexus, výrobca luxusných vozidiel, posilňuje imidž športového radu „F“, do ktorého spadajú iba najvýkonnejšie modely značky:  supersedan IS F, či vlajková loď tohto radu – superšport LFA.
Aj modely IS 220d a IS 250 môžu byť teraz priamo z výroby vybavené balíkom F-Sport, ktorý bol inšpirovaný charizmatickým modelom Lexus IS F. Zvonka sa tieto modely odlišujú športovou maskou chladiča, zadným spojlerom v štýle modelu IS F a exkluzívnymi 18“ kolesami z ľahkej zliatiny s titánovou povrchovou úpravou.
Interiér verzií F-Sport dotvárajú športové anatomické sedadlá zo semianilínovej kože. Balík F-Sport pre model Lexus IS dotvára originálny dizajn karosérie v štýle modelu IS F, so športovými sedadlami a športovým interiérom. Inovovaný supersedan IS F má štandardne samosvorný diferenciál, volant a páka voliča samočinnej prevodovky (IS 250) je z modelu IS F, originálne čierne vyhotovenie interiéru je doplnené čiernym čalúnením stropu, na sedadlách a volante je sivé prešívanie a pedály sú hliníkové.
Na Slovensko prichádza inovovaný model Lexus IS F s výrazným zlepšením trakcie a stability v rýchlych zákrutách. Má nový samosvorný diferenciál, ktorý citeľne zvyšuje úroveň jazdných výkonov. Kompaktný samosvorný diferenciál Torsen je schopný prenášať krútiaci moment motora až 505 Nm. V zákrute automaticky prenáša väčší krútiaci moment k zadnému kolesu s väčšou priľnavosťou – čiže k vonkajšiemu kolesu. Počas testovania na okruhu Fuji Speedway dosiahol sedan IS F, vybavený samosvorným diferenciálom Torsen LSD, o dve sekundy rýchlejší čas na kolo ako IS F vybavený konvenčným diferenciálom.
Vrcholom radu „F“ sa hneď po svetovej premiére na tokijskom autosalóne 2009 stala limitovaná edícia superšportu Lexus LFA.
„Už od samotného počiatku histórie automobilov boli superšporty stelesnením snov, snáh a nádejí,“ vysvetľuje Haruhiko Tanahaši, hlavný konštruktér zodpovedný za vývojový program modelu LFA. „Vývoj superšportu svetovej triedy bol pre Lexus nevyhnutným krokom, pretože ide o značku, ktorá chce zákazníkom ponúkať výnimočné životné okamihy a nezabudnuteľné zážitky.“.
Výsledkom je model LFA s pohonom zadných kolies, ktorému pod kapotou pracuje vyspelý vysokootáčkový desaťvalec s objemom 4,8 l s vidlicovým usporiadaním, generujúci maximálny výkon 412 kW (560 k) a krútiaci moment 480 Nm. Ten umožňuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť 325 km/h, ktorú sprevádza aj nutná dávka adrenalínu.
Výkonný agregát – špeciálne vyladený pre tento model – je spriahnutý s jedinečnou šesťstupňovou robotizovanou sekvenčnou prevodovkou ASG (Automated Sequential Gearbox) s radením pomocou páčok, umiestnených na stĺpiku riadenia. Prevodovka ASG, umiestnená pred zadnou nápravou (usporiadanie typu transaxle), zaisťuje optimálne rozdelenie hmotnosti v pomere 48:52 medzi prednú a zadnú nápravu.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.