|
|
|
|
|
|
NOVINKY |
Honda CR-Z chce zmeniť vnímanie (18.01.2010)
Vo svetovej premiére predstavili na medzinárodnom autosalóne v americkom Detroite aj úplne novú Hondu CR-Z. Ide o unikátne vozidlo, spájajúce výhody čistého a efektívneho benzínového + elektrického hybridného pohonu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a štýlovou karosériou typu kupé 2+2. Toto atraktívne kupé má za úlohu zmeniť vnímanie športovo ladených hybridov. Disponuje pružným motorom i-VTEC s objemom 1,5 litra, ktorému asistuje paralelný hybridný systém IMA. Celková spotreba na 100 km je podľa údajov výrobcu iba päť litrov.
Európska verzia Hondy CR-Z bude mať premiéru na 80. medzinárodnom autosalóne v Ženeve v marci 2010. Karoséria sa vyznačuje nízkou líniou kapoty a výraznou šírkou, čo dodáva automobilu sebavedomý a atletický vzhľad. V dizajne tohto elegantného kupé sú ľahko rozoznateľné charakteristické dizajnové prvky značky Honda, ako sú napríklad delené sklo dverí batožinového priestoru, alebo aerodynamická, mierne sklonená línia strechy. Toto dopĺňajú zakrivené a atraktívne tvarované línie exteriéru.
Po prvýkrát je úsporný paralelný hybridný systém s nízkymi emisiami kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Celkový výkon uvádza výrobca 124 k a krútiaci moment 174 Nm. Hodnota krútiaceho momentu je rovnaká ako pri modeli Civic s motorom 1,8 l, pričom emisie CO2 sú o 35 g/km nižšie a dosahujú len 117 g/km.
Honda CR-Z je vybavená systémom pohonu s troma režimami, ktorý poskytuje vodičovi viac možností. Šofér si môže zvoliť, či chce jazdiť s čo najnižšou spotrebou (výrobca udáva 5 litrov na 100 km) alebo či požaduje čo najväčší pôžitok z jazdy, respektíve chce rovnováhu medzi oboma faktormi. Európska verzia modelu CR-Z je vybavená svetlami pre denné svietenie, tvorenými ôsmimi LED diódami, ktoré zvýrazňujú spodnú líniu dynamických predných svetlometov. Je to prvý sériový model značky Honda, vybavený svetlami pre denné svietenie. Vďaka nim a predným hmlovým svetlám, ktoré sú tiež k dispozícii len v európskej verzii, sa európska Honda CR-Z vyznačuje mierne odlišným vzhľadom. V prípade potreby je možné zadné sedadlá jedným pohybom jednoducho sklopiť do vodorovnej polohy, a tým zväčšiť batožinový priestor.
Interiér produkčnej verzie vyvinuli na základe konceptu CR-Z, vystavovaného na Autosalóne v Tokiu v roku 2007. Vďaka výbornej ergonómii futuristicky riešeného štítu prístrojov a všetkých ovládacích prvkov, nie je vodič ničím rozptyľovaný a môže sa naplno venovať riadeniu vozidla.
Platforma podvozku zdieľa niektoré komponenty s modelom Insight, avšak rázvor náprav, rozchod kolies a priestorové usporiadanie sú u tohto nového hybridu celkom iné. Celkovo má CR-Z o 115 mm menší rázvor náprav a je o 295 mm kratší ako Honda Insight, čo prispieva k zvýšeniu agility v porovnaní s jeho päťdverovým a päťmiestnym rodinným súrodencom.
| |
|
späť
|
|
|
|
Copyright © 2009 Autoshow.sk |
Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o. |