Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda CR-V 2,0 Elegance 4x4 (02.12.2016)

Štýl jazdy signalizuje zelená a modrá farba.
Všestranné športovo úžitkové vozidlo s pohonom dvoch alebo štyroch kolies (importér nám poskytol verziu s pohonom 4x4) má dostačujúci výkon a pohodlie luxusného automobilu. Neprekvapuje preto, že už niekoľko rokov je Honda CR-V medzi zákazníkmi jedno z najobľúbenejších SUV. Konštruktéri Hondy venovali množstvo času prepracovaniu vonkajšieho dizajnu modelu CR-V.
Zmenili tvar mriežky chladiča, aj svetlometov a pridali elegantné zliatinové disky. Pre dizajn sú charakteristické plynulé línie vozidla; po starostlivom prepracovaní sa dosiahol štíhly, dynamický profil, ktorý vhodne usmerňuje prúdenie vzduchu a výborná aerodynamika karosérie kladie nižší odpor, takže sa znižuje spotreba paliva. Veľké spätné zrkadlá (elektricky sklápateľné) významne prispievajú k bezpečnej jazde – najmä ak je navôkol hustá premávka.
Centrálna dotyková obrazovka umožňuje prístup k navigácii, telefónu, informáciám o spotrebe, ako aj k audiosystému. A čo je dôležité, v priestrannom interiéri má vodič všetko na dosah ruky. Základné menu na 7“ dotykovom monitore je síce prehľadné, rozdelené na jednotlivé položky (rádio, navigácia, telefón…), no spárovanie telefónu je strastiplné. A kým nadviažete spojenie, uplynie aj vyše 10 minút.
Pri cúvaní sa na monitor premieta obraz z kamery. Vpredu i vzadu sú štyri senzory, no ak je prekážka nad nimi (napríklad polička v garáži), nezaregistrujú ju. Opatrnosti teda nikdy nie je nazvyš.
Dizajn prístrojového panelu s klasickým usporiadaním sa nám páčil, dvojzónová klimatizácia je pohodlne nastaviteľná zo sedadla vodiča i spolujazdca. Na volante sú tlačidlá na ovládanie rádia a tempomatu. Dá sa medzi nimi rýchlo zorientovať.
Predné sedadlá sú vyhrievané, avšak privítali by sme, keby mali sedáky i operadlá lepšiu bočnú oporu. Inak vyzerajú akoby ich Japonci navrhovali pre tučných Američanov. Do auta sa pohodlne nastupuje aj na zadné sedadlá, keďže dvere sa otvárajú do pravého uhla. Magické sedadlá vzadu už tradične patria k modelom Honda, rovnako aj rovná podlaha. Tá vznikne aj po sklopení zadných operadiel, takže z hľadiska využitia tohto auta sú všetky superlatívy na mieste. V základnom usporiadaní interiéru je objem kufra 589 litrov, po sklopení operadiel sa zväčší na 1 146 litrov. Nízka spodná hrana uľahčuje nakladanie batožiny.
Presvedčili sme sa, že za volantom CR-V bez problémov a dostatočne oddýchnutí zvládnete stovky kilometrov v jednom kuse. Na diaľnici odporúčame využívať tempomat; nie je adaptívny, čo sa mi však zdá výhodnejšie, pretože nespomaľuje vozidlo, ak sa viac priblížite k autu pred vami. Práca so 6° manuálnou prevodovkou je príjemná, rovnako komfortné je tiež ovládanie spojky.
Novátorský systém pohonu 4WD sa zapne iba vtedy, keď snímače rýchlosti kolies zaznamenajú stratu trakcie. Dosiahnete tak maximálny výkon vždy, keď to potrebujete a bez zbytočného plytvania palivom. Navyše si zeleným tlačidlom ECON môžete zvoliť úspornejší režim. Pravda, za cenu menej dynamickej jazdy.
Ak vytáčate motor do vyšších otáčok a nevyužívate ECON, priemerná spotreba ide rapídne hore – určite nad 10 litrov. Nám ukázal displej po skončení test priemernú spotrebu v kombinovanom režime 9,6 litra. Ak sme jazdili predvídavo a bez zbytočného akcelerovania, priemer sa znížil na 8,6 litra. Na diaľnici, pri rýchlosti 100 km/h sme dosiahli na rovine so zapnutým tempomatom priebežnú spotrebu 6,8 litra a pri 130-ke to bolo okolo 8 litrov. Reálny dojazd 500 km však nie je žiadne terno.
Spoločným znakom všetkých modelov Honda CR-V sú optimálna trakcia, stabilita pri prejazde zákrutou, výborné brzdy a dobrá manévrovateľnosť. Nečudo, keďže všetky sú štandardne vybavené prepracovaným stabilizačným systémom (VSA). Variabilné časovanie a zdvih ventilov s elektronickým riadením optimalizujú výkon pri vysokých otáčkach a znižujú spotrebu pri nižších otáčkach motora. Kto si osvojí efektívny štýl jazdy, bude s Hondou CR-V určite spokojný.
Tlačidlom ECON (vľavo pod volantom na prístrojovej doske) sa upravuje manažment motora CR-V tak, aby sa dosiahla nižšia spotreba paliva – na displeji orientuje vodiča indikácia zelenými trojuholníkmi, ktorá ho naviguje, kedy má preradiť na nižší alebo vyšší prevodový stupeň. Na prístrojovej doske (okolo kruhových ukazovateľov) sa zároveň mení zobrazenie modrou, či zelenou farbou – podľa toho, či jazdíte úsporne alebo nie. Kto má záujem, postupne sa naučí jazdiť s takzvanou ľahkou nohou a teda s nižšou spotrebou paliva. Užitočným pomocníkom môže aj vypínateľný systém stop&start.
Medzi nové bezpečnostné funkcie patrí systém aktívneho brzdenia v meste (CTBA), ktorý je štandardom od výbavy Comfort. Tento systém monitoruje premávku pred vaším vozidlom, varuje vás pred možnou zrážkou a v prípade potreby pohotovo zasiahne a pribrzdí vaše auto.
Pre náročných klientov je v ponuke i najdrahšia Honda CR-V vo výbave Executive, ktorá obsahuje (za príplatok 1 750 €): Upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém na elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku, automatické prepínanie diaľkových svetiel + bezpečnostný balík Honda Sensing, systém pre zmiernenie následkov nehody, na udržanie v jazdnom pruhu, ako aj inteligentný adaptívny tempomat.
Tí skromnejší si môžu priplatiť 700 € za menší balík, v ktorom sú: Upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém na elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku, automatické prepínanie diaľkových svetiel.
Aktuálny bonus na Hondu CR-V je na konci roka 1 000 € (platí pre všetky benzínové verzie CR-V). K autu dostane zákazník za poplatok 200 eur kolesá s hliníkovými diskami v hodnote 1 250 €. Pre úplnosť: CR-V diesel má teraz zľavu 1 640 €, ako aj spomínané kolesá v hodnote 1 250 € za poplatok 200 eur.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Honda CR-V 2,0

Objem motora (cm3)      1 997
Výkon (kW/k)                  114/155
Krútiaci moment (Nm)    192
Max. rýchlosť (km/h)      190
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 10,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,4
(Skutočná spotreba pri teste 9,6)

Cena testovanej verzie 27 650 €    
Najlacnejšia verzia 21 650 €


+ Výrazné plusy

Komfort pri jazde mimo mesto
Priestorný a praktický interiér
Ergonómia, Magic Seats, rovná podlaha
- Najväčšie mínusy
Zložitá aktivácia Bluetooth
Vyššia spotreba najmä v meste
Sedadlá s malou bočnou oporou







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.