Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Podľa Rosinu je každý okruh super (29.01.2010)

Štefana Rosinu najmladšieho zo slávnej rodiny Púchovčanov azda netreba žiadnemu z fanúšikov motoristického športu predstavovať. Jeho kariéra sa začala pred desiatimi rokmi v motokárach. Postupne vystriedal niekoľko vozidiel na okruhu, zozbieral zopár majstrovských titulov a v v sezóne 2009 dosiahol vynikajúci úspech, keď v celkovom poradí seriálu Porsche Mobil1 Supercup – čo sú azda najznámejšie preteky  automobilových značiek na svete – vybojoval tretie miesto.
V hierarchii účasti slovenských reprezentantov na významných pretekoch vo svete je účinkovanie Štefana Rosinu  – popri zisku niekoľkých titulov majstra Európy v pretekoch do vrchu Petra Jureňu a víťazstve Miroslava Konôpku na 24 h pretekoch v Bahrajne v roku 2006 – vskutku triumfálne.
V priebehu celej sezóny je vyťažený na maximum, keďže strieda preteky seriálu Porsche Mobil1 Supercup s Majstrovstvami Slovenskej republiky, popritom stíha testovať rôzne vozidlá a sem tam sa zvezie aj v niektorom z iných značkových seriálov. K tomu všetkému treba pripočítať aj čas strávený na cestách, štúdium vysokej školy v Anglicku, či prácu v rodinnej firme. Času na zábavu, či leňošenie ostáva naozaj veľmi málo.

Náš spolupracovník využil zimnú pretekársku prestávku na krátke vyspovedanie tohto sympatického športovca z Púchova.
Nenudíš sa trochu ?
 „Čo sa týka jazdenia, tak určite áno, musím sa dokonca priznať, že ma už pekných pár týždňov – ako sa hovorí – svrbia ruky. Ale dúfam, že sa to už onedlho všetko opäť rozkrúti. Celkovo však o nude nemôžem hovoriť, keďže v škole je práve zimný semester a tam mám o zábavu postarané.“
Ty si príkladom, že človek veľa dokáže, ak chce. Ako sa dá zvládnuť náročná pretekárska sezóna a náročné štúdium?
„Všetko sa dá, ak to človek naozaj chce. Dokonca mi to aj vyhovuje. Je síce pravda, že som niekedy z neustáleho cestovania a čakania na letiskách unavený. Vždy si však uvedomujem, že jazdiť toľko pretekov v roku bol môj sen. Veľmi si to vážim, ako aj partnerov, ktorí mi v splnení tohto sna pomáhajú.“
Poznáš najznámejšie automobilové okruhy na celom svete. Ktorý je tvoj obľúbený a kde sa už radšej nechceš vrátiť ?
„Vyslovene najobľúbenejší okruh nemám, keďže každý z nich má niečo do seba. Ako príklad môžem uviesť Magny Cours vo Francúzsku. V mojej prvej sezóne v Porsche Mobil1 Supercup sa m z auta rozlial olej po trati. Medzinárodná automobilová federácia FIA mi okamžite vymerala pokutu vyše tritisíc eur. Keď som čakal na komisárov (4 hodiny) videl som takzvanú F1 drivers parade a následne aj jazdcov z F1. Francúzi tam pobehovali a lamentovali, že kvôli vytečenému oleju môže byť štart Formule1 v ohrození. Následne mi vykradli auto vrátane všetkých dokladov, čo bol veľký problém, keďže už nasledujúci víkend som mal štartovať na Veľkej cene Anglicka. Bol to poriadny zhon a ja som vtedy na tento okruh veľmi nadával. Avšak práve na tejto trati sa mi ďalší rok podarilo vyjazdiť moje prvé pódiové umiestnenie. Zrazu sa mi aj tento okruh pozdával a ja som si v tom momente uvedomil, že na každom z okruhov je niečo dobré. Všade sa dá nájsť správny rytmus, pri ktorom jazdec využíva každý milimeter trate a v podstate všetky trate sú super.“
Je niečo v Tvojej doterajšej pretekárskej kariére, na čo rád spomínaš ?
„Veľmi rád spomínam na obdobie, keď som jazdieval seriál Česká pojišťovna Octavia Cup. v tomto seriáli sa stretla veľmi dobrá partia a navyše sme tu veľa testovali, keďže v tom období Matador vyrábal pneumatiky špeciálne na okruhové preteky.“
Aké sú tvoje plány na sezónu 2010 ?
„V tomto momente ešte nemám nič podpísané... Jedno však viem: o pár týždňov by som mal absolvovať zaujímavé testy. Takže mi držte palce.“
Miro Majláth
Foto: Martin Trenkler







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.