Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Suzuki Vitara S 1,4 BoosterJet 4WD (08.03.2017)

Športovo vyladené SUV na každý deň.
Aj zásluhou agresívne vyzerajúcej mriežky chladiča a zaujímavého červeného orámovania predných svetiel vyčnieva športovo upravená Vitara S z davu. V trende nezaostáva ani interiér: červená niť zdobí športový volant, okraje sedadiel, či lemy vetracích otvorov. A červená rámuje aj okraj kruhových prístrojov a hodín, ktoré sú efektne umiestnené v strede prístrojového panelu.
Teda prvý dojem môže nadchnúť, ale zotrvá nadšenie aj počas testovania tohto športovo ladeného SUV? Na test sme prevzali začiatkom marca od importéra značky Suzuki verziu AllGrip (4WD) s pohonom všetkých kolies. Pohodlne sme auto odomkli stlačením malého gumového obdĺžnika na kľučke dverí a naštartovali kruhovým tlačidlom.
Pri nasadaní do auta sme ihneď zaregistrovali vyšší posed, ale aj krátku vzdialenosť na posun volantu, keď sme si upravovali posed pred jazdou. Sedadlá sú vhodne anatomicky tvarované, vyhrievané, no mohli by mať širší sedák a mali by sa dať nastaviť o čosi nižšie, teda  vo väčšom rozsahu.
Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40, no vzadu nezostáva veľa miesta na nohy pasažierov. Hoci pri určitej skromnosti sa odvezú v druhom rade aj dvaja dospelí. Pravda, ak nemajú dlhé nohy a výškou nepresahujú 190 cm.
Po sklopení zadných operadiel sa zmení základný objem batožinového priestoru (375 litrov) na hodnotu 710 litrov. Výhodné – najmä ak prepravujete kočík – je dvojité dno kufra. Na 5. dverách je elektromagnetické otváranie, takže ak potrebujete prednostne naložiť batožinu, nemusíte ísť k predným dverám.
Na volante sa nachádza ovládanie adaptívneho tempomatu (vpravo), rádia (vľavo) a tiež telefónu (hands free). Elektricky sú ovládané  predné i zadné okná. Údaje na informačnom displeji palubného počítača sa menia (jednosmerne) tradičným kolíkom, pričom sa ukazuje okamžitá i priemerná spotreba, dojazd a priemerná rýchlosť. Na monitore v strede palubnej dosky sú veľmi prehľadne rozmiestnené jednotlivé prvky (audio, navigácia, hands free, údaje o spotrebe). Po zaradení spiatočky sa na monitore zobrazí situácia za vozidlom a navyše sú vpredu i vzadu parkovacie senzory.
Medzi prednými sedadlami nachádzame kruhový prepínač jazdných režimov so 4 módmi (sneh, sport, auto a lock). Z bezpečnostných prvkov spomeňme systém uvoľnenia pedálov (sú hliníkové) v prípade nehody a kolenný airbag vodiča. Vitara S má tiež pomocný systém pre rozjazd do kopca (Hill Hold Control), systém udržiavania rýchlosti pri zjazde z prudkého kopca (Hill Descent Control) a výraznú zvukovú i svetelnú signalizáciu hroziacej kolízie.
V prospekte uvádza značka Suzuki len jeden rozmer kolies, a to s pneumatikami 215/55 R17. Jazdí sa na  nich komfortne, v zákrute sme nemali najmenšie problémy udržať zvolenú stopu ani pri rýchlom prejazde. Pohon na všetky kolesá sa aktivoval automaticky. Nový, preplňovaný benzínový 4-valcový motor s objemom 1,4 litra je vyhradený (čo sa týka modelu Vitara) len pre verziu S.
Vďaka dobrej spolupráci so 6-stupňovou automatickou prevodovkou má toto auto maximálne plynulý a zároveň dôrazný rozjazd. Na plynový pedál reaguje Vitara S rýchlo, pričom motor nepozná tzv. „turbodieru“.
Podvozok je vyladený športovo, skôr tvrdšie a pomerne dobre tlmí nerovnosti na vozovke. Brzdy reagujú pohotovo a dostatočne účinne. Jazdné vlastnosti môžeme len chváliť a benzínový motor sa odvďačí – pri rozumnom štýle jazdy – aj priateľskou spotrebou. Na vidieckych cestách bola priebežná spotreba 4,8 litra, na diaľnici 6,7 a celkový priemer sme udržali na 7 litroch. Dojazd 500 kilometrov na jednu nádrž benzínu patrí k dobrému priemeru. Zásluhou pripojiteľného pohonu 4WD nemá Vitara S problémy s trakciou. Na ceste z nej vyžaruje istota, ktorú skúsený šofér dokáže v premávke pohotovo využívať. Napríklad pri predbiehaní alebo pri rýchlom prejazde zákrutami.
Súčasný dizajn Vitary určite nebude vyhovovať každému, no mne osobne sa páči. Medzi crossovermi vyčnieva z davu a jednoznačne je to priam ideálny crossover na každý deň. Bonusom navyše je jeho športový  charakter.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Suzuki Vitara S 1,4 BoosterJet

Objem motora (cm3)      1 373
Výkon (kW/k)                  103/140
Krútiaci moment (Nm)    220
Max. rýchlosť (km/h)      200
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 10,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,5
(Skutočná spotreba pri teste 7,0)

Cena testovanej verzie 21 700 €    
Najlacnejšia verzia 18 000 €


+ Výrazné plusy

Výborná stabilita v zákrute
Vybavenie modernými technológiami
Plynulý a zároveň dôrazný rozjazd
- Najväčšie mínusy
Krátky posun volantu
Užšie sedáky predných sedadiel
Málo miesta na nohy vzadu







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.