Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Subaru prináša do Európy novú globálnu platformu (11.03.2017)

Zároveň so svetovou premiérou novej generácie Subaru XV prichádza do Európy v premiére nová Globálna platforma Subaru (SGP). Druhá generácia crossoveru XV bude pre európskych vodičov prvou šancou na vyskúšanie novej podvozkovej architektúry, ktorá znamená historický moment v dejinách tejto japonskej značky
Prečo je nová platforma pre značku taká významná? V tomto prípade nejde len o preladenie nastavení, či nové komponenty zavesenia kolies, ale o úplne novú štruktúru celej spodnej časti vozidla vrátane ochranného prstencového rámu, pomocných rámov náprav, samotného zavesenia i stabilizačných prvkov.
Nová globálna platforma je modulárna. Rázvor i šírka sú modifikovateľné, čo umožňuje postaviť na SGP všetky budúce nové modely značky Subaru. A keďže je nová platforma zásadným prvkom z pohľadu pasívnej i aktívnej bezpečnosti, posilnili sa aj prvky ochrannej štruktúry.
Platforma s karosériou majú teraz o 70 až o 100 % vyššiu pevnosť v porovnaní so súčasnými modelmi. Subaru sa tak pripravilo na splnenie najvyšších požiadaviek na pasívnu bezpečnosť počas nasledujúcich desiatich rokov. Takýto skvelý výsledok sa podarilo dosiahnuť vďaka väčšej miere využitia vysoko pevných materiálov, ktorých podiel na štruktúre platformy a karosérie sa zvýšil zo 45 na 55 %, pričom pribudlo ďalších 5 % ultra vysoko pevných materiálov, spájaných tavným zváraním.
Zmenil sa aj tvar ochranného prstencového rámu. Jeho dve bočné sekcie už neprechádzajú rovno dozadu v línii vozidla, ale jedna z nich na každej strane má tvar písmena S, čo uľahčuje pohltenie kinetickej energie pri náraze. Konštrukčné časti rámu sú pevnejšie a masívnejšie, majú väčší prierez. Posilnili sa aj spoje rámu s karosériou. Prepojenie je realizované cez prídavné vnútorné panely. Takéto riešenie spolu s masívnymi pomocnými rámami náprav znižuje prenos vibrácií a hluku od podvozku do kabíny. Prejazd priečnych nerovností je teraz výrazne tichší a komfortnejší.
Kinetickú energiu pri náraze pohltí aj kardanový hriadeľ. Jeho deformačná sekcia, ktorá programovo oddelí prednú od zadnej časti, sa zväčšila z 95 na 200 mm. Pri náraze zboku poskytuje účinnejšiu ochranu výrazne zosilnený stredný stĺpik medzi prednými a zadnými dverami, ktorý je s karosériou prepojený tavným zváraním.
Otázkou je, čo urobilo takéto zásadné zvýšenie pevnosti a bezpečnosti s hmotnosťou vozidla. Spevnenie štruktúr, ale aj vyššia kvalita interiéru pridali 44 kg. Na druhej strane umožnilo ušetriť 50 kilogramov použitie vysoko pevných materiálov a odľahčenie niektorých prvkov. Výsledkom je zníženie hmotnosti o 5 kg, čo predstavuje hmotnostne neutrálne riešenie.
Ťažisko je znížené o 5 mm. K jeho zníženiu prispela samotná konštrukcia platformy, ale aj nižšie umiestnený (o 10 mm) kardanový hriadeľ a zadný diferenciál. O 10 mm sa znížila pozícia sedenia na predných i zadných sedadlách a bod, v ktorom má vodič opreté päty o podlahu, je teraz dokonca až o 20 mm nižšie. Hoci nízka poloha ťažiska bola aj doteraz silnou stránkou modelov Subaru, pri novej platforme sa ešte viac vzdialili od konkurencie v jednotlivých segmentoch a dostali sa na úroveň športových vozidiel.
Výsledky sú potešiteľné: okrem zlepšenej stability v priamom smere sa podľa interných dynamických testov zhruba o 8 km/h zvýšila rýchlosť prejazdu normovaným vyhýbacím manévrom, tzv. losím testom.
Na lepších jazdných vlastnostiach nemá zásluhu len ťažisko a platforma, ale aj zmeny na zavesení kolies. Zásadná novinka sa udiala na robustnom zadnom viacprvkovom nezávislom zavesení. Stabilizátor, ktorý na súčasných modeloch prechádza vzadu za diferenciálom a je uchytený k náprave, už bude na nových Subaru pred zadnou nápravou, pričom bude na dvoch miestach ukotvený ku spodnej časti karosérie. Toto prelomové riešenie veľmi výrazne (až o 50 %) znížilo bočné náklony karosérie, a to bez zníženia komfortu. Hlavnou motiváciou konštruktérov Subaru bolo ešte viac umocniť dynamický pocit z jazdy.
Nová platforma priniesla zlepšenie aj čo sa týka brzdných vlastností: skrátila sa brzdná dráha a výrazne sa zvýšila stabilita pri manévrovaní počas brzdenia. A  čerešničkou na torte je vylepšená presnosť a odozva riadenia. Netradičné riešenie jednoznačne smeruje v prospech zákazníkov a dynamiky jazdy
Nové Subaru XV je prelomovým modelom. Po roku 1966, kedy Subaru prvýkrát použilo boxer motor, a letopočte 1972, kedy táto značka začala vyrábať autá s pohonom všetkých kolies, sa rok 2017 zapíše do histórie značky ako tretí výrazný míľnik príchodu novej globálnej platformy.







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.