Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Suzuki Ignis 1,2 DualJet AllGrip GLX (19.07.2017)

Najlacnejšia štvorkolka na trhu najmenších.
Suzuki Ignis je nezvyčajne úzky a zároveň vysoký automobil, čo pôsobí zvláštne, pričom pod prednou kapotou inštaluje japonská automobilka len jediný (benzínový) motor s objemom 1 241 cm3. Zároveň to však je cenovo mimoriadne lacný automobil s pohonom všetkých kolies. A pritom veľmi dobre vybavený (verzia GLX) – napríklad nechýba automatická klimatizácia, či tempomat.
Vysoká karoséria má svoje výhody. Najmä nastupovanie na predné sedadlá je celkom pohodlné i pre osoby s obmedzenou pohyblivosťou. Aj na zadné sedadlá sa nastupuje pohodlne. Na nich majú pasažieri prekvapujúco dostatok miesta a dokonca obe sedadlá sú posuvné o 16 cm. Predné, anatomicky tvarované sedadlá sú vyhrievané, vodič si môže to svoje nastaviť aj výškovo.
Žiaľ, volant je posuvný len na výšku, pozdĺžne nie. Na jeho ramenách sú ovládače rádia, telefónu a (vpravo) tempomatu. Netradičným detailom sú držadlá na dverách – je to vlastne vodorovná rúrka. Ale manipulácia pri zatváraní dverí je bezproblémová.
Batožinový priestor je relatívne malý, základný objem dosahuje 204 - 227 litrov. Potešilo nás, že tvar kufra je celkom pravidelný. Po sklopení operadiel zadných sedadiel sa objem zväčší na 463 - 490 litrov, ale na podlahe zostane schod. Nakladacia hrana je vo výške 74 cm nad vozovkou.
V schránke pred spolujazdcom sa dá vypnúť airbag spolujazdca otočným spínačom, čo má význam, ak majiteľ Ignisu jazdí väčšinou sám. Diskutabilné je ovládanie monitoru posúvaním prsta, čo zbytočne odvádza pozornosť vodiča od premávky. Nehovoriac o presnosti, napríklad pri hľadaní rozhlasovej stanice, alebo telefonického kontaktu.
Automobilka Suzuki má s pohonom 4x4 dlhoročné skúsenosti – podobne ako Subaru, prípadne Audi. Z tohto pohľadu teda nie je žiadnym nováčikom na automobilovom trhu a dokáže ponúknuť plnohodnotnú štvorkolku aj medzi malými automobilmi. Kto nepotrebuje pohon všetkých kolies a stačí mu predný pohon, tomu Suzuki ponúka skromnejšie vybavené a teda lacnejšie verzie GL a GL+.
Nový Ignis s pohonom 4x4 (AllGrip) nadväzuje na rovnomenného predchodcu z rokov 2003 až 2008 s vidinou očakávaného záujmu medzi kupujúcimi z radov lesníkov, či chatárov v ťažšie prístupnom teréne. Tobôž, ak uvážime, že Panda 4x4 (ako bezprostredný konkurent) je menšia, drahšia a slabšie vybavená.
Ignis s pohonom všetkých kolies zvládne bez problémov i ťažší terén, než je poľná cesta. Je to i zásluhou svetlej výšky 18 cm, s ktorou korešpondujú predné a zadné nájazdové uhly (22, respektíve 38 stupňov).
Pohon AllGrip v kombinácii s vyspelým stabilizačným systémom Grip Control je silnou zbraňou tohto snaživého auta. Funkcia Grip Control slúži na plynulý rozjazd na šmykľavom, zasneženom alebo zablatenom povrchu. Pribrzdí pretáčajúce sa koleso a hnaciu silu presmeruje na protiľahlé, ktoré má lepší záber.
Pri cúvaní je vítaným pomocníkom kamera, ktorá prenáša farebný obraz na monitor. Polomer zatáčania 4,7 metra je veľmi výhodný najmä v stiesnenom priestore pri otáčaní vozidla. Auto však pri takomto manévri pomerne výrazne spomaľuje, čo spôsobuje rozdielna trajektória, ktorú opisujú kolesá prednej a zadnej nápravy.
Ďalšiu pochvalu si zaslúži funkcia pribrzďovania vozidla pri schádzaní z prudkých svahov bez toho, aby musel šofér brzdiť. Stačí mať zaradenú rýchlosť a tlačidlom na stredovom paneli aktivovať funkciu HDC. Auto bude na svahu brzdiť samé a neprekročí pritom rýchlosť približne 10 km/h. Samozrejmosťou je pribrzďovanie Ignisu pri rozbiehaní sa do kopca.
Ak sa pozriete spredu na čelné sklo, všimnite si dve kamery, ktoré rozoznávajú vozidlá, chodcov i pásy jazdného pruhu pred vozidlom – podobne ako ľudské oko. Systém dokáže zabrániť zrážke alebo ju aspoň zmierniť. Po neúmyselnom opustení jazdného pruhu sa prejavia silné vibrácie na volante. Ak sa vzdialenosť nášho auta od toho pred nami skráti na kritické centimetre, červená signalizácia pred vodičom ho rýchlo preberie z letargie. Automatické pribrzdenie s výstrahou je na nezaplatenie, hoci niekedy je až príliš aktívne. Všetky tieto systémy významne prispievajú k bezpečnej jazde.
Kultivovaný podvozok bol pre nás počas testovania príjemným prekvapením. V zákrutách nás pozitívne prekvapil spoľahlivým držaním stopy – bolo to lepšie, než sme predpokladali pri pohľade na vysokú a úzku karosériu. Tá sa nakloní len mierne. Chválime aj výborné brzdy – až sme sa v jednej situácii obávali, či vodič auta za nami ubrzdí pred križovatkou.
Nečakali sme však zvýšenú hladinu hluku v kabíne už pri rýchlosti 100 km/h. Pritom Ignis môžete bez problémov používať i na dlhšie presuny po diaľnici, takže izolácia kabíny mohla byť účinnejšia.
Štvorvalcový motor s objemom 1,2 litra je vybavený zdvojeným nepriamym vstrekovaním benzínu DualJet. Na každý valec pripadajú dva vstrekovače, ústiace do sacieho potrubia. Načim hneď na úvod tohto odseku konštatovať, že malý motor je pracovitý a pritom úsporný. Prejavuje sa vysoký kompresný pomer 12,5:1.
Keď sme po týždni vracali Suzuki Ignis importérovi, na displeji svietil sympatický údaj priemernej spotreby 4,6 litra na 100 km. Teda menej ako uvádza výrobca. Priebežná konzumácia benzínu bola rovnako priaznivá – pri rýchlosti 100 km/h iba 3,3 litra (na rovine v bezvetrí); pri 130 km/h to bolo 4,6 l. Dojazd na jednu malú nádrž paliva (30 litrov) bol vyše 500 kilometrov.
Skúsili sme s 5° manuálnou prevodovkou aj razantnejšiu jazdu – na vzdialenosť 100 km bol priemer 5,2 litra. Pravdou však zostáva, že Ignis 4x4 vonkoncom nie je športovo ladené auto a chvíľu mu trvá, než sa poriadne rozbehne. Odporúčame preto udržiavať otáčky nad hranicou 2 000. Ale pri ekonomickej jazde vás toto praktické auto určite príjemne prekvapí.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Suzuki Ignis 1,2 DualJet

Objem motora (cm3)      1 241
Výkon (kW/k)                  66/90
Krútiaci moment (Nm)    120
Max. rýchlosť (km/h)      168
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 11,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,0
(Skutočná spotreba pri teste 4,6)

Cena testovanej verzie 12 740 €    
Najlacnejšia verzia 8 740 €


+ Výrazné plusy

Úsporný motor, pohon 4x4
Bohaté vybavenie, dostatok miesta
Presné radenie rýchlostí, cena

- Najväčšie mínusy
V ponuke je len jeden motor
Vyššia hladina hluku v kabíne







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.