Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Chrysler Sebring 2,0 CRD Limited (20.08.2007)

Sebring láka a inšpiruje
Uvedením modelu Sebring 2007 prináša značka Chrysler inšpiráciu pre vyššiu strednú triedu. Vychádza z programovej koncepcie, ktorej súčasťou je Chrysler 300 v triede veľkých vozidiel a Dodge Caliber 2007 medzi kompaktnými autami. Nový Chrysler Sebring získal atraktívny, elegantný vzhľad,  má vysokú úroveň remeselne vypracovaného interiéru, je bezpečný a úsporný. Disponuje novými technológiami, ktoré nie sú medzi limuzínami vyššej strednej triedy bežne dostupné. Navyše, horúca novinka roku 2007 kombinuje v Európe rozšírený motor 2,0 TDI (v Sebringu označený CRD) s moderným americkým poňatím vozidla tejto kategórie. Čo na to povie európsky zákazník? Uvidíme....
Elegantné krivky nového modelu sú inšpirované konceptom Chrysler Airflite, predstaveným na ženevskom autosalóne. Spredu má limuzína Sebring s hmotnosťou 1,7 tony charakteristický výzor pre značku Chrysler – s typickou mriežkou chladiča a výraznými reflektormi. Predná kapota nám pripomenula športový Crossfire. Na zadnej časti auta dominujú široké koncové svetlá a pri pohľade zboku mimoriadne veľké (18“) kolesá.
Dostatok priestoru: Elegancia, badateľná pri pohľade zvonku, je typická aj pre interiér Sebringu. Ten má moderný vzhľad, pričom sa sústreďuje na kvalitu, detail a precízne vypracovanie. Pohodlné zadné sedadlá, delené v pomere 60/40, umožňujú po sklopení vytvoriť priestor na prepravu väčšieho množstva nákladu. Pasažieri majú na nich dostatok priestoru. Kufor je dostatočne veľký (objem 441 litrov), jeho veko sa otvára tlačidlom vľavo od volantu (na tejto strane je jediné), no zatváranie veka kúskom plochého plastu, ktorý je zavesený na lanku, je určite nevhodným riešením a  v spojení so značkou Chrysler pôsobí veľmi lacným dojmom. Sklopné sedadlo spolujazdca (ako doplnková výbava) plní účel stolíka, čím zvyšuje všestrannosť využitia interiéru. Béžová kombinovaná s bledšou hnedou, ktorú dizajnéri uplatnili na koženom čalúnení i plastoch, vytvorila v testovanom modeli vskutku príjemnú atmosféru. Úžitkové vlastnosti zlepšuje unikátny držiak medzi sedadlami, ktorý dokáže ohriať nápoj až na 60 °C, alebo ho ochladiť až takmer na bod mrazu.
Konečne aj diesel: Pre Chrysler Sebring je štandardne určený 2-litrový benzínový motor s dvojitým premenlivým časovaním ventilov (VVT). Najvyšší výkon 115 kW (156k) dosahuje pri 6300 ot./min a jeho krútiaci moment je 190 Nm. Dostupný je aj 2,4-litrový zážihový motor v kombinácii so štvorstupňovou automatickou prevodovkou, ktorý má výkon 172 k. Alternatívou k benzínovým motorom je 2-litrový turbodiesel, a práve ten nám poskytol importér na zvyčajný test. Využíva systém koncernu Volkswagen čerpadlo-dýza. Taký motor dosiaľ Američanom v ponuke chýbal. „Pôžička“ od Volkswagenu dosahuje výkon 103 kW (140 k), krútiaci moment je 310 Nm. Dodáva sa so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Počas jazdenia v kombinovanom režime bola jedným z výrazných kladov nízka priemerná spotreba – nami nameraná sa udržala na 7 litroch. Minimálna sa reálne pohybuje okolo 5 litrov, čo je veľmi priaznivá hodnota. Výrazným pomocníkom je tempomat, ktorého ovládanie je úplne jednoduché – pomocou páčky vpravo pod volantom. Čo sa týka jazdných vlastností, v zákrute sa tento koráb ciest držal statočne a mali sme pocit bezpečia. Brzdy majú výrazný účinok. Sklamala nás však iba priemerná akcelerácia dieselového agregátu a vyššia hlučnosť v interiéri. Takisto nevyhovoval dlhý chod spojkového pedálu, ktorý sa takmer dotýkal spodného okraja palubovky.
Bezpečnostné programy: O bezpečnosť cestujúcich sa starajú najmä zdokonalené viacstupňové čelné vzdušné vaky (airbagy), hlavové airbagy, bočné airbagy zabudované do predných sedadiel, bočné výstuže v predných a zadných dverách (ochránia pri bočnom náraze), ako aj programovo konštruovaná bezpečnostná klietka, ktorá usmerňuje a absorbuje energiu v prípade akéhokoľvek nárazu. Sebring má všetky štandardné bezpečnostné programy: elektronický stabilizačný systém (ESP) a reguláciu preklzávania hnacích kolies (Traction Control), protiblokovací brzdový systém (ABS) s brzdovým asistentom (integrovaný s ESP).
Vo svete počítačov: Navigačný rádiosystém najnovšej generácie (v cene asi 85 000 Sk) je vybavený 6.5-palcovým TFT dotykovým displejom, ktorý podporuje 65-tisíc farieb, poskytuje trojrozmerný vzhľad grafiky a animácie, ako aj rôzne veľkosti a typy písma. Reaguje na príkazy hlasom a obsahuje množstvo nových funkcií pre hudbu, zvuk, film ako i nastavenia pozadia obrazovky. Do jeho výbavy patrí jednotka pevného disku s kapacitou 20 GB s aplikáciou Music Juke Box na usporiadanie hudby a obrázkov na pevnom disku; rozhranie Universal Serial Bus (USB 2.0) pre sťahovanie súborov vo formáte WMA, MP3 a JPEG na pevný disk, ako i rozhranie pre pripojenie externého MP3 prehrávača; databáza GraceNotes nainštalovaná na jednotke pevného disku, ktorá poskytuje: identifikáciu piesní vrátane názvu, mena autora a interpreta; možnosť vytvárania playlistov pre ľahký prístup k súborom; záznam hlasových poznámok, pre nahrávku správy do troch minút pomocou mikrofónu integrovaného do spätného zrkadla; prehrávač DVD filmov (len pokiaľ sa automobil nepohybuje); bezdrôtový komunikačný systém používajúci technológiu Bluetooth na komunikáciu medzi kompatibilnými mobilnými telefónmi pasažierov a palubným prijímačom vo vozidle. Vysokohodnotný multimediálny systém určite nemá u nás konkurenciu.
Cena tohto virtuóza na štyroch kolesách sa začína na sume 859 000 Sk  za benzínový dvojliter, kým dieselový ekvivalent vo verzii Limited stojí 989 000 Sk. Faktúra na nami testovanú verziu znie na sumu 1,095 Sk.
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Chrysler Sebring 2,0 CRD
Objem motora (cm3)    1 986
Výkon (kW/k)        103/140
Krútiaci moment (Nm)    310
Max. rýchlosť (km/h)    203
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    11,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,2
Cena testovanej verzie 1,095 mil. Sk. Základná verzia 859000 Sk
+ Plusy
Úsporný dieselový motor
Elegantný a komfortný interiér
Veľký objem batožinového priestoru
- Mínusy
Zatváranie zadného veka
Vnútorná hlučnosť
Iba priemerná akcelerácia







späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.