Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Ssang Yong Actyon 2,0 Xdi (03.06.2007)

Extravagantné kupé do terénu
Uplatniť sa na trhu automobilov nie je pre žiadnu automobilku ľahká záležitosť. Kórejská značka Ssang Yong to už na Slovensku raz skúšala, ale neveľmi sa jej darilo. Druhý pokus po rokoch stagnácie signalizuje určite pokrok, no aby nezostalo iba pri pokusnom balóniku, rozhodla sa táto automobilka šokovať modelom Actyon.
Nielen jeho extravagantnou prednou časťou, ale aj tým, že Actyon sa ako prvý na svete predstavuje zákazníkom v podobe športovo úžitkového kupé. To znamená, že pôsobí športovo a zároveň ako off road. Krivky môžu svojou originalitou skutočne smelo konkurovať aj tej najodvážnejšej konkurencii. Neobvyklý tvar strechy vzbudzuje predstavu skrytej sily, svetlomety majú originálny výraz nízko uložených očí. Kolesá a masívne nárazníky auto opticky zmenšujú. Zaradenie Actyona do konkrétneho segmentu je teda diskutabilné.
Komfortný podvozok: Testovali sme 2-litrovú verziu  s vyše 20 000 najazdenými kilometrami. Interiér teda na nás nedýchol vôňami, ale ocitli sme sa zoči voči tvrdej realite používaného vozidla.  Jedným z charakteristických prvkov je rámová konštrukcia podvozku. Ten je však veľmi komfortný, ba do terénu možno až príliš mäkký. Napriek miernemu nakláňaniu v zákrute dobre drží stopu, len si treba zvyknúť na kolísanie karosérie.
Do štandardnej špecifikácie Plus patrí elektricky priraditeľný pohon všetkých kolies s redukčnou prevodovkou, ABS, 16“ kolesá. Verzia Comfort má navyše ESP, HDC (automatické brzdenie bez dotyku pedálu pri zjazde z kopca), ARP, parkovací asistent, volant a radiacu páku čalúnené kožou, automatickú klimatizáciu a 18“ kolesá. V športovo tvarovaných sedadlách sa dobre sedí, aj vzadu majú cestujúci dostatok miesta – na nohy i nad hlavou. Hoci znížená strecha zmenšila výšku o niekoľko centimetrov. Ktovie prečo sa zadná hmlovka zapína až po rozsvietení predných hmlových svetiel. Bez nich zostane tmavá.
Piate dvere pre silákov: Veľkou slabinou zaujímavo vyzerajúceho malého auta na veľkom podvozku sú piate dvere. V prvej chvíli je pre neinformovaného problémom nájsť tlačidlo na otvorenie kufra – na elektrické odistenie  totiž slúži malý emblém nad otvorom pre kľúč. Batožinový priestor je nečakane plytký a malý, pričom jeho podlaha je takmer meter nad zemou a prístup do kufra ešte komplikujú nízko sa otvárajúce piate dvere. Tie sú nečakane ťažké, takže útla ženská rúčka na ne nestačí. Ich výhodou je, že vlastnou hmotnosťou sa samočinne zatvoria.
Vyrážame na cestu: Pri vychádzaní z vedľajšej na hlavnú cestu treba zvýšiť ostražitosť, výhľad zhoršuje stĺpik, cúvanie však uľahčuje parkovací senzor. Chválime veľké vonkajšie zrkadlá, v ktorých je dobrý prehľad o situácii. Dvojlitrový diesel common rail s výkonem 104 kW (141 k) sa už osvedčil v Kyrone, má dobrý záťah, kultivovaný chod a jednu fajnovosť. Pri uvoľňovaní pedálu spojky počas rozbiehania si automaticky zvýši otáčky asi na 1200, čo uľahčuje spoluprácu medzi spojkovým a plynovým pedálom. Zbytočne veľká vôľa v radení rýchlostných stupňov občas spôsobuje nutnosť „hľadania“ správneho smerovania páky.
Až do 150 km/h je jazdná dynamika príjemná, spotreba sa dá plynulou jazdou udržať pod 10 litrov. Škoda, že Actyon nemá šiesty prevodový stupeň. Mimo asfaltky si poradí so stredne ťažkými podmienkami, veľké terénne zlomy mu však môžu spôsobiť problémy. Pozor si treba dávať aj na nechránené boky. No robustný rámový podvozok a pevná zadná náprava hravo riešia prekonávanie nerovností.
Actyon predávajú aj ako úžitkovú verziu (N1) za 802 000 Sk bez DPH, testovaný model stojí 918 000 korún.    
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Ssang Yong Actyon 2,0 Xdi
Objem motora (cm3)    1 998
Výkon (kW/k)        104/141
Krútiaci moment (Nm)    310
Max. rýchlosť (km/h)    163
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    14,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,8
Cena testovanej verzie 918 000 Sk
+ Plusy
Dobré trakčné vlastnosti na ceste i v teréne
Solídna cena
Príjemný podvozok, nízky vnútorný hluk
- Mínusy
Veľká vôľa radiacej páky
Malý a zle prístupný batožinový priestor







späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.