Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda CR-V 1,6 i-DTEC 4WD 9 AT Lifestyle Plus (27.09.2017)

Deväť rýchlostí pre maškrtníkov.
Presne 500 kilometrov mala najazdených Honda CR-V s dieselovým motorom 1,6 i-DTEC a systémami ADAS / Honda Connect, ktorá osviežuje slovenský trh. Importér nám toto konkrétne auto poskytol na test ako prvej motoristickej redakcii na Slovensku. Pripomeňme, že Honda CR-V už dlhé roky vyniká v dave svojím vzhľadom. Má moderný tvar, ktorý najnovšie zdôrazňuje výrazná a dynamická predná mriežka, elegantne tvarované integrované svetlomety a zliatinové kolesá.
S týmto SUV sa cítite ako doma v teréne, na diaľnici i v mestskej premávke. Veľmi rýchlo si zvyknete na jeho komfort, tichý chod motora, užitočné moderné technológie i výborné jazdné vlastnosti a účinné brzdy. Dynamický dizajn láka nielen tradičných zákazníkov – fanúšikov značky Honda – ale čoraz väčšmi aj nových klientov.
Výborná aerodynamika už dlhé roky patrí k Honde ako oblek k úspešnému manažérovi. Prvý dojem nič nekazí ani v kabíne. Všetky dôležité prvky a informácie sú na prístrojovom paneli dobre umiestnené v zornom poli vodiča, ktorý ich vie okamžite prečítať. Celkové pohodlie v interiéri umocňuje inteligentný multifunkčný displej (i-MID), ktorý zobrazuje všetky užitočné informácie o jazde; ovládate ho intuitívne, pomocou prepínačov, umiestnených na volante. Tamtiež nájdete ovládače tempomatu, s ktorým sa takisto pracuje intuitívne a pohotovo.
Testovanú verziu Lifestyle Plus sme však museli odomykať manuálne a štartovanie bolo taktiež kľúčom v spínacej skrinke. To nás nepríjemne prekvapilo. Pretrpeli sme aj ťažkopádne pripájanie mobilného telefónu k sieti Bluetooth. Všetko ostatné si zasluhuje plusy...
Pasažieri na predných i zadných sedadlách majú dostatočný komfort a na batožinu k dispozícii objem kufra 589 litrov. Zadné sedadlá so sklápateľnými operadlami a tvarované obloženie dverí vytvárajú pre všetkých viac priestoru, a tým aj vyšší komfort i pri jazde na dlhšiu vzdialenosť. Konečným efektom je otvorený a dobre prispôsobiteľný priestor, vďaka ktorému budú všetci cestujúci oddýchnutí aj po dlhej ceste. Sklápanie sedadiel do roviny uľahčuje prevážanie väčších predmetov.
Praktické zadné sedadlá sú rozdelené v pomere 60 : 40 a sklápateľné jediným dotykom. Umožňujú tak jedným ťahom vytvoriť priestor aj pre objemnejší náklad. Stačí potiahnuť príslušnú páčku na zadnej strane operadla alebo popruh na bočnej strane sedadla a zadné sedadlá sa jednoducho sklopia. Na podlahe vznikne rovný povrch, pričom batožinový priestor sa zväčší až na 1 146 litrov. Sklopením operadiel na zadných sedadlách sa vytvorí dostatočne objemný batožinový priestor, ktorý poskytne flexibilitu pri prevážaní vecí alebo batožiny.
V katalógu sa Honda utešuje, že výkon je overený dôkladným testovaním. Pri čítaní katalógu sa dozvedáme i toto: „Pri testovaní púšťame motor na plný výkon. Nielen pár hodín, ale celé dni. Potom ho schladíme a znova zahrejeme. A potom znova a znova... Potom ho celý rozoberieme a skontrolujeme každý jeden komponent, či funguje tak, ako má. Šialené? Možno. Puntičkárske? Určite. Ale výsledky hovoria za seba.“
Jednou z možností pri kúpe Hondy CR-V je benzínový motor 2,0 i-VTEC s výkonom 155 konských síl. Je vybavený osvedčenou technológiou variabilného časovania ventilov a  ovládania ich zdvihu, aby sa dosiahol optimalizovaný výkon pri vysokých otáčkach a zároveň bola nižšia spotreba pri nižších otáčkach motora. Tento agregát je dostupný s 5-stupňovou automatickou prevodovkou s pohonom štyroch kolies (4WD) alebo 6-stupňovou manuálnou prevodovkou – v tom prípade s pohonom dvoch (2WD) alebo štyroch (4WD) kolies.
Nám poskytol importér verziu s inovačným naftovým motorom 1,6 i-DTEC, ktorý má presne vyvážený pomer medzi výkonom a účinnosťou. To znamená viac dostupného výkonu a krútiaceho momentu, no bez kompromisov v oblasti hospodárnosti. Je dostupný pre modely CR-V s pohonom štyroch kolies (s výkonom 160 koní, krútiacim momentom 350 Nm), pričom produkuje emisie CO2 len na úrovni 129 g/km pri manuálnej prevodovke alebo 134 g/km pri automatickej prevodovke.
Významnou a užitočnou funkciou je elektronicky ovládaný systém pohonu všetkých kolies (4WD). Pohon predných kolies je predvolený režimom pre štandardné jazdné podmienky. Ak sa však zistí strata trakcie v dôsledku mokrého, zamrznutého, či šmykľavého povrchu, systém automaticky zapne pohon všetkých štyroch kolies (4WD). Keďže tento špičkový systém v Honde CR-V stále monitoruje povrch vozovky, vždy zabezpečí, aby sa výkon sústredil iba na tie kolesá, ktoré ho práve potrebujú. Vďaka tomu dosiahnete väčšiu úsporu paliva, spoľahlivú priľnavosť a stabilitu.
Plynulý prísun výkonu však nezabezpečuje len motor a systém pohonu všetkých štyroch kolies. Preto Honda pre špičkové 1,6-litrové naftové motory ponúka aj voliteľnú 9-rýchlostnú automatickú prevodovku. Deväť prevodov zabezpečí vždy optimálny stupeň pre každú situáciu. Zrýchľovanie a spomaľovanie je plynulejšie, odozvy motora sú maximálne rýchle a znižuje sa spotreba paliva, ako aj emisie.
Keď chcete s takouto Hondou CR-V jazdiť efektívnejšie a znižovať pritom emisie, stlačte tlačidlo ECON. Ak jazdíte plynule a vyhýbate sa náhlemu zrýchleniu alebo brzdeniu, svetelná signalizácia okolo tachometra sa rozsvieti na zeleno. Ak prudko zabrzdíte alebo zrýchlite, okolo tachometra sa rozsvieti biele svetlo. Tlačidlo ECON pomáha dosahovať maximálnu úsporu paliva v reálnych jazdných podmienkach. Po  aktivovaní tlačidlom sa upraví výkon motora, prevodovky, systému klimatizácie a tempomatu.
Honda CR-V je vybavená veľkým množstvom zložitých systémov, ktoré chránia šoféra i spolujazdcov. Pomocou snímača svahu sa ovláda pri státí auta tlak brzdy a po uvoľnení brzdového pedála zostane vozidlo na mieste ešte jeden a pol sekundy. Toto pomáha pri rozjazde v kopci najmä menej skúsenému vodičovi, ale padne vhod aj profesionálovi.
Systém kontroly jazdy z kopca umožňuje plynulú a kontrolovanú jazdu dole svahom bez toho, aby sa šofér dotkol brzdového pedála. Tento systém monitoruje rýchlosť počas jazdy z kopca a v prípade, že auto bez zásahu vodiča zrýchli, systém automaticky začne brzdiť, aby Honda CR-V spomalila.
Aktívne odbočovacie svetlo zasa pomáha šoférovi lepšie vidieť na cestu tým, že osvetlí zákrutu, do ktorej auto smeruje. Zapne sa pri aktivácii smerovky alebo po otočení volantu. Parkovacie senzory vpredu a vzadu uľahčujú manévrovanie s vozidlom v stiesnených priestoroch. Čím viac sa blížite k prekážke (objektu), tým naliehavejší je opakovaný zvukový signál. V premávke sme si pochvaľovali aj signalizáciu vo vonkajšom zrkadle v prípade prítomnosti iného vozidla vo vedľajšom jazdnom pruhu. Najmä sa to osvedčilo na preplnenej diaľnici.
Prejdime ešte k samotnej jazde a spotrebe. Dosiahli sme priemernú spotrebu 7,2 litra a dojazd 700 km. Pri stovke bola priebežná spotreba šesť litrov, na diaľnici pri 130-ke 7,4. Presvedčili sme sa, že aj v meste sa dá jazdiť úsporne, najmä, ak aktivujete tlačidlom ECON úsporný režim jazdy. No ak šofér potrebuje náhle zrýchliť, napríklad pri predbiehaní, môže využiť nenápadné páčky pod volantom na sekvenčné radenie.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Honda CR-V 1,6 i-DTEC

Objem motora (cm3)      1 597
Výkon (kW/k)                  118/160
Krútiaci moment (Nm)    350
Max. rýchlosť (km/h)      197
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 10,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,3
(Skutočná spotreba pri teste 7,2)

Cena testovanej verzie 33 690 €    
Najlacnejšia verzia 21 890 €


+ Výrazné plusy

Systémy ADAS, Honda Connect, navigácia
Príjemný pocit z jazdy, aerodynamika
Priestor pre pasažierov a batožinu
- Najväčšie mínusy
Štartovanie kľúčom v spínacej skrinke
Ťažkopádne pripájanie k sieti Bluetooth







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.