Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Jazz Dynamic v rýchlejšom tempe (22.01.2018)

Odvážny, športový dizajn exteriéru a nový, výkonný benzínový motor i-VTEC s objemom 1,5 litra sú charakteristické znaky novej verzie Hondy Jazz Dynamic. Ľahký a tuhý podvozok zabezpečuje dynamický zážitok z jazdy; v aute dlhom štyri metre nechýba ani komplexný balík pokročilých bezpečnostných funkcií. Honda Jazz, model 2018, je najnovšou verziou praktického a obľúbeného hatchbacku v segmente B. Naďalej si zachováva jedinečný mix všestrannosti, kultivovanosti a technológie.
Nový Jazz stavia na dobrej povesti svojich veľmi úspešných predchodcov. Od roku 2001, keď sa predstavila prvá generácia tohto celosvetového modelu, ktorý je na niektorých trhoch označovaný aj ako Honda Fit, predali na celom svete vyše 7 miliónov kusov.
Napriek tomu, že nový model s dĺžkou štyri metre si zachováva klasickú siluetu Jazzu, vyznačuje sa zreteľnými športovými inováciami vrátane novej verzie Dynamic. Jazz je vysoko efektívne malé auto s maximálnym priestorom pre pasažierov. Štyri metre dlhý Jazz má centrálne umiestnenú palivovú nádrž, vďaka čomu získal prvotriedny priestor v interiéri . Vďaka sedadlám Magic Seats od spoločnosti Honda ponúka interiér neobvyklú univerzálnosť, ako aj množstvo konfigurácií na prepravu nákladu a pasažierov.
Vysokokvalitné materiály, jemné na dotyk, a dômyselný dizajn interiéru poskytujú sofistikované prostredie doplnené sedempalcovou dotykovou obrazovkou v strede palubnej dosky (vo vyšších verziách. Nový Jazz sa dodáva s dvomi výkonnými a úspornými benzínovými motormi – so známym 1,3-litrovým motorom i-VTEC s výkonom 102 koní, ktorý je súčasťou typového radu Earth Dreams Technology od spoločnosti Honda, alebo s novou 1,5-litrovou jednotkou i-VTEC s výkonom 130 koní. Druhá možnosť sa v Jazze predáva prvýkrát v Európe a k zákazníkom sa tak dostáva výkonnejšia pohonná jednotka.
Kultivovanejšia jazda sa spája s citlivejším a plynulejším riadením vďaka tuhému a ľahkému podvozku a sofistikovanému odpruženiu, ktoré bolo špeciálne vyladené na európske cesty.Podobne ako všetky nové automobily Honda predávané v Európe, aj Jazz je vybavený aktívnymi a pasívnymi bezpečnostnými technológiami, vďaka ktorým je jazda jednoduchšia a bezpečnejšia. Patrí k nim napríklad systém City-Brake Active (CTBA) spoločnosti Honda, ktorý pomáha zabrániť nehodám pri nízkych rýchlostiach, prípadne zmierniť ich následky.
Pasažieri na zadných sedadlách majú bezkonkurenčný komfort a priestor na relaxáciu. Jazz poskytuje svojim majiteľom aj prvotriedny batožinový priestor. Základný objem 354 litrov sa po sklopení sedadiel zväčší na 897 litrov. Široké dvere batožinového priestoru a malá nakladacia výška zaručujú jednoduchý prístup do kufra. Vďaka dverám batožinového priestoru širokým 1 090 mm a nakladacej výške len 605 mm je prístup do kufra jednoduchý; prepravovaný náklad sa dá bezpečne zaistiť vďaka štyrom úchytkám v kufri.
Zadné sedadlá Magic Seats, delené v pomere 60:40, sa dajú upraviť do niekoľkých konfigurácií. Na dosiahnutie maximálnej univerzálnosti ponúka systém Magic Seats štyri režimy:
Utility – operadlo zadného sedadla je sklopené dopredu, pričom spodná časť sedadla je spustená do zadného priestoru na nohy, aby sa vytvorila plochá podlaha s dĺžkou až 1 505 mm.
Tall – sedáky zadných sedadiel sa zdvihnú nahor a zaistia sa vo vertikálnej polohe, čím sa vytvorí priestor na náklad vysoký 1 280 mm od podlahy po strop, vďaka čomu je možné za prednými sedadlami prevážať vysoké predmety.
Long – operadlo spolujazdca vpredu sa sklopí dozadu do horizontálnej polohy a operadlo zadného sedadla sa sklopí dopredu, čím sa vytvorí priestor, umožňujúci prevážať predmety s dĺžkou až 2 480 mm.
Refresh – operadlo predného sedadla sa sklopí dozadu do rovnej polohy a dotýka sa spodnej časti zadného sedadla, čím sa vytvorí 1 580 mm dlhá „pohovka“, vďaka čomu môžu pasažieri sedieť vzadu a doslova si vyložiť nohy po dlhej ceste.
Ako sme už spomenuli, nový Jazz sa prvýkrát v Európe dodáva s 1,5-litrovým benzínovým motorom i-VTEC. Vďaka kombinácii vysokého výkonu a nízkej spotreby paliva produkuje motor výkon 96 kW (130 k) pri 6 600 ot./min a maximálny krútiaci moment 155 Nm pri 4 600 ot./min. Agregát spĺňa prísne emisné normy Euro 6 a s voliteľnou automatickou prevodovkou CVT dosahuje spotrebu paliva v kombinovanom režime 5,4 l/100 km. S manuálnou 6° prevodovkou je to šesť litrov.
Nový Jazz dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy (manuálna prevodovka) alebo za 10 sekúnd (CVT). Samotný systém CVT bol prepracovaný tak, aby pri zrýchľovaní poskytoval lineárnejšiu a kultivovanejšiu odozvu.
Technológie VTEC (variabilné časovanie ventilov a elektronické riadenie ich zdvihu) a VTC (variabilné riadenie časovania) od spoločnosti Honda sú skombinované s priamym vstrekovaním benzínu, hrubými nasávacími kanálmi s turbulentným prúdením a piestami s optimalizovaným tvarom, vďaka čomu poskytujú výhody v oblasti výkonu a účinnosti.
Menší benzínový motor i-VTEC s objemom 1,3 litra a výkonom 75 kW (102 k) sa bude okrem novej triedy Dynamic aj naďalej dodávať do všetkých modelov Jazz. Maximálny krútiaci moment je 123 Nm pri 5 000 ot./min. Osvedčený 1,3-litrový benzínový motor i-VTEC využíva systém EGR (recirkulácia výfukových plynov), ako aj elektronické ovládanie vačkového hriadeľa s variabilným riadením časovania (VTC), ktoré optimalizuje časovanie nasávacích ventilov už aj pri studenom motore.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.