Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Elektrický Mercedes Actros v bežnej prevádzke (05.03.2018)

Desať ťažkých plne elektrických a tichých nákladných automobilov Mercedes-Benz eActros vo variantoch s dvomi alebo tromi nápravami (s celkovou hmotnosťou 18 alebo 25 ton) začnú už v najbližších týždňoch používať vybraní nemeckí a švajčiarski zákazníci v každodennej prevádzke.
Mercedes-Benz eActros je zhotovený prevažne z osvedčených sériových dielcov. Poháňajú ho dva trojfázové, kvapalinou chladené asynchrónne elektromotory (pri menovitom napätí 400 voltov dosahuje každý výkon 125 kW/485 Nm), ktoré po sprevodovaní prenášajú na kolesá zadnej nápravy adekvátny krútiaci moment 11-tisíc Nm.
Elektromotory napája jedenásť balíkov lítium-iónových akumulátorov (spolu 240 kWh), čo vozidlu umožňuje dojazd 200 km (pri bežnom jazdnom výkone a užitočnom zaťažení). Mobilné nabíjačky 20 až 80 kW dokážu akumulátory eActrosu úplne nabiť počas troch až jedenástich hodín.
V roku 2016 divízia Mercedes-Benz Trucks (koncern Daimler) ako prvý výrobca na svete predstavila ťažké elektrické nákladné autá v podobe konceptu na veľtrhu úžitkových vozidiel IAA v nemeckom Hannoveri. V roku 2021 plánuje Daimler vyrábať sériovo vozidlá pre lokálnu distribučnú prepravu bez emisií. Predpokladá to vyriešiť viacero technických a prevádzkovo-hospodárskych otázok (dojazd, náklady akumulátorov, či potrebu vhodnej infraštruktúry).
„Spolu s našimi zákazníkmi chceme Mercedes-Benz eActros teraz plynulo doriešiť tak, aby vyhovoval drsným požiadavkám každodennej prevádzky – technickým, aj ekonomickým. Preto vybudujeme najskôr inovačný vozidlový park a budeme sprevádzať jeho skúšanie v každodennej logistickej prevádzke našich zákazníkov. Z toho potom dokážeme odvodiť, čo je potrebné ešte vykonať v otázkach techniky, infraštruktúry a servisu, aby náš eActros so značkou Mercedes-Benz obstál v hospodárskej súťaži,“ vysvetľuje Martin Daum, zodpovedný v predstavenstve koncernu Daimler za divíziu Daimler Trucks and Buses.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.