Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda Jazz 1,5 i-VTEC Dynamic (28.06.2018)

Magické sedadlá sú stále ťahákom.
Tretia generácia Hondy Jazz (v Japonsku Fit) uzrela svetlo sveta v roku 2014. Úplné začiatky tohto modelu sa viažu k roku 2001. V rámci nedávnej modernizácie výrobca rozšíril ponuku na starom kontinente o verziu s výkonnejším motorom 1,5 i-VTEC. S veľkým očakávaním sme prevzali na testovanie na prahu leta model, ktorý spolupracuje s manuálnou 6° prevodovkou. V ponuke je tiež automatická prevodovka CVT, pri ktorej uvádza výrobca paradoxne nižšiu priemernú spotrebu (5,4 litra).
Karoséria pôsobí ako malé jednopriestorové auto  a v skutočnosti to tak aj je. Obrovskou výhodou Jazzu je rovná podlaha a magické sedadlá, ktoré môžete vyklopiť nielen tradične k podlahe, ale aj vertikálne. Ak vyklopíte sedáky nahor, vznikne za prednými sedadlami významný priestor na prevážanie vysokých predmetov.
Sklápanie zadných operadiel je riešené geniálne: sedák sa totiž súčasne posunie mierne dopredu, takže výsledná úložná plocha je úplne rovná a na malé auto aj dostatočne rozmerná. Napríklad prevážanie bicykla (i dvoch) nerobí problém. Dokumentujeme to na fotografii v našej galérii. Objem batožinového priestoru je 354 litrov, po sklopení sedadiel 884 l (po strop až 1 314 l). Dĺžka úložnej plochy stačí aj na prevážanie lyží dlhých 175 - 180 cm. Navyše oceníte veľmi nízku nakladaciu hranu. V tomto Honda Jazz nemá konkurenciu.
Krátka predná kapota znamená výhodu pre pasažierov: majú dostatok miesta vpredu i vzadu. Všetky štyri dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla, takže nastupovanie i vystupovanie je dostatočne pohodlné. Hoci najmä vyššie postavy by privítali väčšie rozpätie výškového nastavenia sedadla vodiča.
Predné sedadlá sú dobre tvarované, vyhrievané, no nám sa zdali troška mohutné. Rozmery sedáku i operadla budú viac vyhovovať osobám menšieho vzrastu. Ázijský pôvod toto auto veru nezaprie...
Nedostatok, ktorý nás doslova dvíha zo sedadiel, nachádzame na prístrojovom paneli. Ide o prácu s monitorom. Napríklad snaha o využitie spojenia bluetooth je hotovým utrpením. Ja naozaj neuveriteľné, že Honda v 21. storočí stále nedokáže vytvoriť taký praktický systém, aký má napríklad Dacia. Ťarbavé je tiež ukladanie rozhlasových staníc do pamäte, ktoré si vyžaduje nekonečné preklikávanie. Chcete stanicu uložiť? ÁNO. Vyberte číslo v pamäti. ÁNO. A tak ďalej...
Hru farieb však Honda zvláda bez problémov. Podľa toho, či jazdíte ekonomicky alebo nie, sfarbujú sa nenápadné poloblúčky pred vodičom na zeleno alebo modro. Senzory vás upozornia na prekážku pred i za autom. Indikátor radenia odporúča vhodný moment na preradenie rýchlostného stupňa.
Všimli sme si, že najlepšie vybavená je verzia Elegance, ktorá však má v ponuke len motor 1,3 i-VTEC s výkonom 102 k. V porovnaní s ňou chýb a v najvýkonnejšom Jazze automatická klimatizácia, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, ale aj alarm, štartovanie tlačidlom a bezkľúčový vstup. Naopak, tempomat majú všetky verzie od najlacnejšie, čo kvitujeme. Ovládače tempomatu i rádia sú na ramenách volantu, rovnako aj obojsmerný posun informačného systému.
Motor 1,5 i-VTEC je už v Európe známy spod kapoty modelu HR-V. Ide o agregát Earth Dreams. Hlavným zmyslom jeho modernej technológie je snaha Hondy nájsť rovnováhu medzi ekologickými a dynamickými parametrami. Nazdávame sa, že Japoncom sa to darí. Motoru naozaj nechýba dostatočný výkon, disponuje pružnosťou, plynový pedál je mimoriadne citlivý, takže na vyslovene ekologickú jazdu sa vodič musí sústrediť najmä pri rozbiehaní. Už od nízkych otáčok je záber plynulý, postupne sa dynamika zlepšuje na hranici 4000 otáčok má stále dobrý ťah. Až mám pokušenie konštatovať, že je porovnateľný s preplňovanými agregátmi.
Pri ekonomickom štýle jazdy je dojazd Hondy Jazz na jednu nádrž benzínu najmenej 600 kilometrov. V kombinovanom režime sme dosiahli priemernú spotrebu 5,8 litra a na rovine pri rýchlosti 100 km/h bola priebežná spotreba len 4,5 litra. Na diaľnici (130 km/h) sme namerali 5,7 litra. Za zmienku stojí, že ani na diaľnici sa hluk v kabíne dramaticky nezvyšuje, takže jazda s Jazzom - i na dlhé vzdialenosti - je komfortná.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Honda Jazz 1,5 i-VTEC

Objem motora (cm3)      1 498
Výkon (kW/k)                   96/130
Krútiaci moment (Nm)    155
Max. rýchlosť (km/h)      190
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 8,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9
(Skutočná spotreba pri teste 5,8)

Cena testovanej verzie 16 240 €    
Najlacnejšia verzia 12 990 €


+ Výrazné plusy

Úsporný a pritom dynamický motor
Dostatok priestoru v kabíne, variabilita
Nízka nakladacia hrana v kufri
- Najväčšie mínusy
Troška vysoká cena malého auta
Ťažkopádne ovládanie funkcií na monitore







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.