Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Rekord inšpiroval k piatim novým rekordom (06.08.2018)

Úloha je splnená! Jenson Button zabezpečil pre Hondu piaty a posledný plánovaný rekord okruhu v rámci akcie Civic Type R Challenge 2018. Krúžil na pretekárskom okruhu Hungaroring a rekordný čas v aute s predným pohonom má hodnotu 2 minúty a 10,19 sekundy. Honda Civic Type R opäť potvrdila, že je najrýchlejším automobilom vo svojej triede.
Celkovo piati piloti pokorili päť rekordov na piatich ikonických pretekárskych okruhoch v Európe. Ako piaty v poradí sedel za volantom Hondy Civic Type R majster sveta F1 a súčasný jazdec série NSX Super GT Jenson Button. Hungaroring má pre Buttona mimoriadny význam, pretože na tomto okruhu získal v roku 2006 svoju prvú veľkú cenu s automobilom Honda.
Okruh Hungaroring je kľukatá a úzka trať, dlhá 4,38 km so 180-stupňovými ostrými zákrutami a zložitou šikanou, vďaka ktorým patrí k najtechnickejším tratiam v Európe. Dosiahnutý výsledok je dokonalou demonštráciou systému adaptívnych tlmičov modelu Civic Type R, ktorý zabezpečuje tvrdšiu, nerozkolísanú jazdu a väčšiu agilitu na dosiahnutie športového štýlu jazdy. Okrem systému odpruženia pomáhalo Buttonovi dosiahnuť traťový rekord pre Hondu aj jedinečné nastavenie riadenia a zlepšená aerodynamika.
V rozhovore po traťovom rekorde Jenson Button povedal: „Na Hungaroring, kde som v roku 2006 vyhral svoje prvé preteky F1 s Hondou, sme v novom Type R prišli dosiahnuť nový traťový rekord pre sériové automobily s predným náhonom a som šťastný, že sme to dokázali.“
K hodnoteniu modelu Civic Type R dodal: „Prvá vec, ktorú som si po opustení pit lane uvedomil, bola vynikajúca neutralita vozidla. Prišiel som z prostredia, ktoré sa nezameriavalo na predný náhon, takže pre mňa to bolo niečo, na čo som nebol zvyknutý. Ale keďže Type R je tak dobre vyvážený, okamžite som sa s ním zžil a cítil som sa prirodzene. Najviac ma prekvapilo, ako neskoro som s týmto automobilom mohol začať brzdiť. Aj manuálna prevodovka fungovala bezchybne. Väčšina dnešných automobilov nemá manuálnu prevodovku, takže bolo príjemné mať ten manuálny pocit. Vždy sa cítite omnoho viac prepojený s automobilom.“
Pôvodný traťový rekord dosiahla Honda s predchádzajúcou generáciou modelu Civic Type R na Hungaroringu počas podobnej výzvy v roku 2016. O akcii Type R Challenge 2018 začali v Honde premýšľať po tom, čo sa Type R stal najrýchlejším sériovým automobilom s predným pohonom na okruhu Nürburgring Nordschleife v apríli 2017. Na legendárnom okruhu v Nemecku dosiahol Type R čas 7 minút a 43,8 sekundy.
Pripomeňme, že jazdec WTCR Tiago Monteiro dosiahol na okruhu Estoril v Portugalsku traťový rekord 2 minúty a 1,84 sekundy. Legenda BTCC Matt Neal dosiahol na okruhu Silverstone v Spojenom kráľovstve traťový rekord 2 minúty a 31,32 sekundy. Hviezda Super GT Betrand Baguette dosiahol na okruhu Spa-Francorchamps v Belgicku rekord 2 minúty a 53,72 sekúnd. Jazdec WTCR Esteban Guerrieri zajazdil na okruhu Magny-Cours GP vo Francúzsku nový rekord 2 minúty a 1,51 sekundy.
Vývojový program najnovšej generácie Hondy Civic Type R je najrozsiahlejší v doterajšej histórii Hondy. Tento vysokovýkonný hatchback zostáva najrýchlejším automobilom vo svojej triede s najlepšou akceleráciou, za čo vďačí kombinácii svojej nízkej hmotnosti, karosérii s vysokou tuhosťou a jedinečným dvojosovým systémom predného odpruženia, ktorý znižuje vplyv akcelerácie na riadenie a umožňuje rýchly prejazd ostrých zákrut. Type R je vo svojej triede najrýchlejším automobilom, ale má aj najlepšiu akceleráciu.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.