Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Smart presvedčil o svojich výhodách (11.08.2018)

Pred 20 rokmi prišlo na trh nezvyčajné, sériovo vyrábané vozidlo – iné, než bežné autá. Nazvali ho Smart City Coupé. V súčasnosti ho poznáme ako Smart Fortwo a od roku 2014 je na trhu už jeho 3. generácia. S dĺžkou niečo cez dva a pol metra sa kompaktné dvojsedadlové autíčko zmestí do medzery na zaparkovanie aj priečne a teda tvorí vlastnú triedu.
V roku 1989 Nicolas G. Hayek, vynálezca hodiniek Swatch, vyhlásil, že chce uviesť na trh malé mestské auto. Aby tento nápad úspešne zrealizoval, Hayek sa obrátil na Mercedes-Benz ako skúseného partnera. Spoločne založili Micro Compact Car AG so sídlom vo švajčiarskom meste Biel.
V roku 1997 napokon Smart City Coupé oslávil svoju svetovú premiéru na Medzinárodnej výstave automobilov vo Frankfurte. Výroba a predaj sa začali v roku 1998. V tom istom roku sa automobilka Smart stala 100-percentnou dcérskou spoločnosťou Daimler-Benz AG (dnes Daimler AG).
Smart tak už na IAA 1997 jedinečným spôsobom odpovedal na otázky mestskej individuálnej mobility, ktoré sú dnes aktuálne ako nikdy predtým. Výroba sa začala v júli 1998 a po 20 rokoch výroby možno konštatovať: nápad sa presadil, doposiaľ sa predalo vyše 2,2 milióna automobilov značky Smart. Vďaka technickým novinkám a dizajnu, ktorý spája funkčnosť s radosťou zo života, sa zo Smartu stalo kultové auto. A Smart ostáva roli priekopníka verný aj naďalej: ako prvá automobilová značka sa usiluje o dôsledný prechod od spaľovacieho motora na elektrický pohon.
V roku 2014 prišla na trh aktuálna tretia generácia. Smart Fortwo vylepšili takmer po všetkých stránkach a teraz je výrazne komfortnejší. Koncepcia s motorom vzadu, typická pre značku Smart, je prvý raz v ponuke aj vo štvormiestnom modeli Smart Forfour. Mnohé dizajnové znaky, napríklad svetlomety, mriežka chladiaceho vzduchu v čelnej oblasti a ikonická bezpečnostná bunka tridion sú u modelov Fortwo a Forfour rovnaké.
Krátke previsy, malá dĺžka a veľký uhol natočenia predných kolies sú optimálne predpoklady na to, aby sa modely značky Smart dostali do každej parkovacej medzery. Vďaka hodnote 6,95 m (od obrubníka k obrubníku) prípadne 7,30 m (od steny k stene) je otáčanie auta extrémne jednoduché. A Smart Forfour sa otočí na takmer rovnako malom kruhu, ako Fortwo ponúkaný do roku 2014.
V roku 2016 nasleduje Smart Fortwo kabriolet. Jeho textilná skladacia strecha tritop umožňuje jedinečnú flexibilitu: stlačením tlačidla sa kabriolet zmení zo zatvoreného dvojmiestneho vozidla na automobil s veľkou skladacou posuvnou strechou, až po kabriolet s úplne otvorenou sklápacou strechou. Pôžitok z vychutnávania si čerstvého vzduchu tak možno prispôsobiť počasiu aj vlastným predstavám.
Pohon všetkých troch modelov Smart zabezpečujú moderné trojvalcové benzínové motory s výkonom 52 kW/71 k (kombinovaná spotreba paliva 5,2 - 4,8 l/100 km) a 66 kW/90 k (5,4 - 5,0 l/100 km). Na prenos sily sú k dispozícii päťstupňová prevodovka s ručným radením alebo dvojspojkový automat twinamic.
Všetky modely (tri verzie karosérie) sa dajú od roku 2017 získať aj s elektrickým pohonom. Smart je tak jedinou automobilkou na svete, ktorá svoju modelovú paletu ponúka nielen so spaľovacími motormi, ale aj s plne elektrickým pohonom z akumulátora. Ako prvá automobilová značka sa usiluje o dôsledný prechod od spaľovacieho motora k elektrickému pohonu: od roku 2017 jazdí Smart výlučne elektricky v USA, Kanade a Nórsku, od roku 2020 by mal jazdiť výlučne na akumulátorový elektrický pohon aj v Nemecku a v západnej Európe. Zvyšok sveta by mal nasledovať krátko na to.
Po modeloch Smart Fortwo Coupé a Smart Forfour (v lete 2017) začal jazdiť na akumulátorový elektrický pohon aj Smart Fortwo kabriolet.
Tento silný elektromobil s výkonom 60 kW a krútiacim momentom 160 newtonmetrov, ktorý je k dispozícii hneď pri štarte, je vyslovene agilný. Jedno nabitie akumulátora vystačí na dojazd v bežnej mestskej premávke. Modely Smart EQ Fortwo a Smart EQ Forfour sa dajú nabíjať z bežnej elektrickej.
Model Smart Fortwo vyrábajú v závode vo francúzskom Hambachu, vytvorenom špeciálne pre neho. Medzi závodmi Hambach a Novo Mesto (výrobným závodom automobilky Renault v Slovinsku), existuje úzka spolupráca. Deje sa tak v rámci kooperácie medzi značkami Smart a Renault. Slovinci vyrábajú Smart Forfour.







späť













Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.