Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet Elegance+ (28.04.2019)

Do mesta i do terénu.
Suzuki Vitara patrí medzi obľúbené autá a najmä bez pohonu všetkých kolies je určite vhodné do mesta, pričom môžete ušetriť za palivo. Našej redakcii poskytol importér verziu 2WD v najvyššej výbave Elegance+ a so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Pod kapotou pracoval benzínový motor 1,4 BoosterJet, ktorý podporoval výrazné dynamické vlastnosti Vitary.
Exteriér oživila nielen nová maska chladiča, ale aj zmenený tvar nárazníkov, dizajn diskov a zadných LED svetiel. Zásluhou nízkej hmotnosti auta je pružnosť motora výborná; medzi plusy patria i presné riadenie, citlivé reakcie pri akcelerácii, ako aj komfortné radenie rýchlostných stupňov. Príjemne nás prekvapila veľká zotrvačnosť tohto SUV, čo pri vhodnom štýle jazdy prispieva k nižšej spotrebe benzínu. Celkovo hodnotíme ovládanie tohto automobilu s polomerom otáčanie 5,2 metra známkou výborné...
Pomerne tvrdo nastavený podvozok nám vyhovoval, menej už vysoká hlučnosť v kabíne. Silný bočný vietor, ktorý sa stáva pre Bratislavu charakteristický, s autom viditeľne zamáva, čo sa však dá pri veľkosti karosérie očakávať. Môže mať aj dvojfarebnú kombináciu, avšak za príplatok  900 €.
A čo poskytuje interiér? S vybavením Elegance+ je toho až-až. Samozrejmosťou je bezkľúčové otváranie dverí a štartovanie tlačidlom. Sympatickým prvkom sú klasické hodiny medzi otvormi ventilácie na prístrojovom paneli. Na ramenách volantu sa nachádza ovládanie rádia a tempomatu. Po ruke má vodič i nastavenie odstupu za vozidlom pred ním. Nechýba signalizácia prítomnosti vozidla vo vedľajšom pruhu. Pod volantom sú pádla na manuálne radenie rýchlostných stupňov. Žiaľ, ani Vitara sa neubránila, aby v nej bol otravný systém stop&start – našťastie je vypínateľný.
V strede prístrojovej dosky sa vyníma multifunkčný farebný displej palubného počítača s uhlopriečkou 4,2“. Hlasitosť rádia môžete regulovať dotykom monitoru alebo tlačidlami na ľavom ramene volantu; absentuje však kruhový ovládač hlasitosti, s ktorým sa pracuje pohotovejšie. Inak každé tlačidlo nájdete presne tam, kde má byť. Archaickým kolíkom ovládaný informačný systém môže u niekoho vyvolať úškrn, ale svoju funkciu plní. Aj keď vodič musí natiahnuť ruku až za volant.
Predné sedadlá sú vyhrievané, v aute je viacero praktických odkladacích priestorov, dokonca aj v strope. Batožinový priestor pôsobí naoko väčší, než koľko litrov má jeho objem v skutočnosti. Základný objem je totiž iba 375 litrov; po sklopení zadných operadiel získate 710 litrov. Dvojité dno je praktické najmä vtedy, ak potrebujete odložiť viacero menších predmetov. Na zadných sedadlách je nečakane málo miesta nad hlavou a vzadu sa pohodlne od vezie len dvojica pasažierov. Tretí už len núdzovo. Nad nimi je panoramatické strešné okno s dvojitým posúvaním.
Výborné akceleračné schopnosti Vitary sme už spomínali a hoci dojazd iba 500 km nás troška sklamal, satisfakciou bola prijateľná spotreba. V priemere 7,7 litra, pri stovke okolo 5 litrov a na diaľnici priebežne 7,3 litra.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta

Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet

Objem motora (cm3)    1 373
Výkon (kW/k)         103/140
Krútiaci moment (Nm)     220
Max. rýchlosť (km/h)     200
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,1
(Skutočná spotreba pri teste 7,7)

Cena testovanej verzie 21 130 €    
Najlacnejšia verzia 14 790 €


+ Výrazné plusy

Dynamická akcelerácia, podvozok
Veľká zotrvačnosť, dobrá spotreba
Praktické odkladacie priestory
- Najväčšie mínusy
Málo miesta na zadných sedadlách
Archaický kolík na ovládanie infosystému







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.