Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Odvážny krok značky Honda (28.05.2019)

Spoločnosť Honda potvrdila, že systém bočných kamerových zrkadiel, predstavený v prototypovej verzii nového mestského elektrického vozidla Honda-e, bude pri spustení jeho výroby štandardom. Táto technológia, prvá v segmente kompaktov, je veľkým prínosom z hľadiska štýlu, bezpečnosti, aerodynamiky a kultivovanosti.
Systém bočných kamerových zrkadiel nahrádza konvenčné bočné zrkadlá kompaktnými kamerami, ktoré do šesťpalcových obrazoviek vo vozidle prenášajú živý obraz. Tieto obrazovky sú integrované do okrajov prístrojovej dosky a ich ergonomické umiestnenie v zornom poli zaisťuje vodičovi prirodzený pocit a rozhľad.
Kamerová technológia nastupujúcej generácie pomáha vozidlu uchovať si moderný, čistý a jednoduchý dizajn. Zároveň dopĺňa predné stĺpiky s plynulými prechodmi; aj zapustené „vyskakovacie“ kľučky dverí potvrdzujú výrobnú verziu automobilu Honda-e. Kamery na rozdiel od konvenčných bočných zrkadiel nepresahujú šírku vozidla a nevytŕčajú do strán.
Výsledkom je zlepšený výhľad, kompaktné kamery však znižujú aj aerodynamický odpor približne o 90 % v porovnaní s konvenčnými bočnými zrkadlami na dverách. Je to zlepšenie celkovej aerodynamiky vozidla asi o 3,8 %, čo prispieva k celkovej účinnosti a dojazdu automobilu. Navyše dochádza k výraznému zníženiu hluku spôsobeného vetrom, ktorý pri vyšších rýchlostiach bežne generujú práve bočné zrkadlá.
Kryty kamerových jednotiek sú zámerne tvarované tak, aby vďaka vodoodpudivej úprave povrchu objektívov zabraňovali usadzovaniu ďalšej zvyškovej vody a utváraniu kvapiek vody na objektívoch. Optimálne umiestnenie kamier systému bočných kamerových zrkadiel poskytuje množstvo bezpečnostných výhod. Vodič má v nastaveniach vozidla na výber medzi „normálnym zobrazením“ a „bočným zobrazením“, ktoré rozširuje zorné pole viac ako konvenčné bočné zrkadlá a slepé miesta znižuje približne o 10 % v normálnom zobrazení a približne o 50 % v bočnom zobrazení. Ďalšie výhody sa prejavia pri zaradení spiatočky, keď sa na obrazovkách bočného zobrazenia okrem zlepšeného uhla záberu a rozšíreného výhľadu objavia aj vodiace čiary.
Úroveň osvetlenia interiérových displejov sa automaticky nastavuje podľa prevládajúcich svetelných podmienok. Na zabezpečenie vynikajúceho výhľadu prostredníctvom systému bočných kamerových zrkadiel v zlom počasí, pri slabom osvetlení a v noci bez oslnenia a odrazov, sa vykonalo náročné testovanie a vývoj. Za všetkých podmienok poskytujú vodičom väčšiu čírosť a povedomie o predmetoch v blízkosti, než konvenčné bočné zrkadlá.
Nový kompaktný elektrický automobil od Hondy je odvážnym krokom značky z hľadiska dizajnu a technológie. Zároveň formuje časť stratégie značky pre všetky jej elektrifikované automobily, predávané v Európe v období do roku 2025. Bude sa vyznačovať dojazdom vyše 200 km a jeho funkcia „rýchleho nabíjania“ ho nabije na 80 % kapacity za 30 minút.
Priestranný a moderný interiér vytvára pocit pohodlia. Intuitívne a prispôsobiteľné rozhranie dvojitej dotykovej obrazovky je v súlade so súvisiacim moderným životným štýlom.  Športové nastavenie automobilu s pohonom zadných kolies, zdokonalené elektrické hnacie ústrojenstvo a vysokovýkonný akumulátor poskytujú dynamický zážitok z jazdy. Sériová verzia automobilu Honda-e sa predstaví v priebehu roka 2019.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.