Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda CR-V hybrid 2,0 i-MMD 4WD Executive (23.07.2019)

Dieselový pohon odišiel do histórie.
Po teste novej Hondy CR-V s motorom 1,5 turbo a s predným pohonom (koncom mája 2019) sme od slovenského importéra japonskej značky prevzali na tradičný test rovnaký model SUV piatej generácie, ale s hybridným pohonným ústrojenstvom a benzínovým motorom 2,0 i-MMD. Navyše mala táto verzia Hondy CR-V pohon všetkých 4 kolies.
Prvé, čo si vodič uvedomí bezprostredne po usadnutí za volant je množstvo tlačidiel všade navôkol. A v prvej chvíli nás zaliala horúčava, keď po stlačení tlačidla START nebolo nič počuť. Prečo motor neštartuje? Azda je niekde porucha? Nie. Jednoducho nebolo nič počuť preto, lebo spočiatku slúži na rozjazd len elektrický pohon – až následne sa pripája benzínový agregát. A tak sme sa na vlastnej nevedomosti schuti zasmiali. Veď pravdaže, sedíme v hybridnom modeli, kým vo verzii 1,5 turbo bolo nutné pred naštartovaním najskôr vypnúť elektrickú „ručnú“ brzdu. A to nás pomýlilo. V tomto sú Japonci experti: každá Honda to má inak...
Japonská značka Honda už veľakrát v minulosti nastúpila na svojskú cestu pokroku a tento raz vyškrtla z ponuky dieselový agregát. Zákazník si môže vybrať len benzínovú alebo hybridnú verziu CR-V. Tým mu dávajú najavo, že im záleží na ochrane životného prostredia.
Nové SUV s logom Honda je veľmi priestranné auto, ktoré poskytne na všetkých sedadlách dostatok pohodlia aj urastenejším dospelým osobám. Môžete ju mať aj ako 7-miestnu, avšak to neplatí pre hybridnú verziu. Mimochodom, vyhrievané sú predné i zadné sedadlá.
Osobitne chválime zadné bočné dvere, ktoré sa dajú otvoriť takmer až do pravého uhla; vďaka tomu je nastupovanie i vystupovanie pohodlné. Malým hendikepom môže byť objem kufra. Keďže hybridné ústrojenstvo má vplyv na veľkosť batožinového priestoru (pod podlahou sa nachádzajú batérie), v CR-V sa objem zmenšil (oproti benzínovej verzii) z 561 na 497 litrov. Výhodou priestoru za zadnými sedadlami je pravidelný tvar kufra, ako aj to, že operadlá sa dajú okamžite sklopiť potiahnutím páčok na bočných stenách kufra. Vznikne tak rovná plocha a prepravná kapacita sa zvýši na 1 064 litrov (po strop 1 694 l). V kabíne sa nachádza viacero praktických odkladacích schránok, no najviac nás potešila naozaj veľká priehradka pod lakťovou opierkou. Taktiež si pochvalu zaslúži gumová ochrana na spodku dverí, ktorá bráni znečisteniu prahov.
Na hybridnej verzii je zaujímavé, že prakticky nepoznáte, či máte pred sebou benzínový alebo hybridný variant. Orientačným bodom sú štítky na karosérii. V hybridnom modeli je nekonvenčným spôsobom riešené ovládanie prevodovky. Namiesto klasickej páky sú na vyvýšenej stredovej konzole len tlačidlá: D posunie auto dopredu, R dozadu a tiež môžete zvoliť N (neutrál) alebo P (parkovanie). Zvyknúť si na takéto netradičné riešenie – to si vyžaduje nejaký čas. Ale dá sa to pomerne rýchlo. Samozrejme, k dispozícii máte aj elektrickú brzdu.
Na prístrojovom paneli inštalovali japonskí inžinieri dve obrazovky: jedna funguje v podobe digitálneho prístrojového štítu, druhá je dotyková s uhlopriečkou 7 palcov. Tou sa obsluhuje infotainment. U hybridného modelu je displej vybavený grafickým zobrazením aktuálneho toku energie; vodič dostáva informáciu, či sa nabíja akumulátor. Na rekuperáciu energie stačí jazdiť v prudšom klesaní bez plynu a do zelenej zóny otáčkomera sa dostanete aj pri brzdení. Indikácia dobíjania akumulátora je jednoznačná.
Medzi základné prvky vybavenia patria systémy na udržovanie auta v jazdnom pruhu, na zmiernenie následkov nehody, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie,
na vybočenie z jazdného pruhu, ďalej je v aute inteligentný obmedzovač rýchlosti, systém rozpoznávania dopravných značiek, veľkou výhodou je inteligentný adaptívny tempomat, ktorý sme veľmi často využívali nielen na diaľnici, ale aj v meste.
Systém na elimináciu mŕtveho uhla príliš nechválime, lebo ikonka v spätnom zrkadle je nenápadná, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku je troška oneskorené, takže viac sa nám osvedčilo sledovanie premávky vo veľkých zrkadlách.
Jednoznačným plusom sú LED svetlomety, navigácia Honda Connect +, parkovacie senzory, zadná parkovacia kamera, duálna automatická klimatizácia, predné hmlové svetlá, dažďový senzor, vyhrievaný volant, elektrické nastavovanie sedadla vodiča s pamäťou (2 možnosti), vyhrievané čelné sklo pod stieračmi, bezkľúčové otváranie auta, ako aj bezdotykové otváranie i zatváranie piatych zadných dverí (pohybom nohy pod zadným  nárazníkom), ktoré sa dali otvoriť /zatvoriť tiež elektricky, tlačidlom.
Hybridná Honda CR-V má toho až-až. Aj preto zanechá výborný dojem. Akurát zrýchlenie pri akcelerácii nemá také, aké by ste očakávali. Nepomohlo ani prepnutie do režimu Sport; nepozorovali sme nejakú zvýšenú dynamiku jazdy. Výrobca síce uvádza zrýchlenie z pokoja na stovku za 9,2 sekundy, no realita je určite nad 10 sekúnd. Napriek tomu sa s hybridným CR-V dá jazdiť príjemne, všetko je tradične na vysokej úrovni, auto má komfortný podvozok, pôsobí stabilne, v kabíne je nízka hladina hluku, dojazd 800 kilometrov i priemerná spotreba 6,4 litra sú dobré parametre.
Z kabíny majú cestujúci dobrý výhľad a vodiča určite potešia veľké spätné zrkadlá.
Všimli sme si však, že občas motor zbytočne dlho zostáva vo vyšších otáčkach, napríklad v tiahlych stúpaniach, a potom hučí. Aj adaptívny tempomat niekedy zareaguje príliš citlivo – napríklad na betónové zvodidlá v zákrute, kde náhle pribrzdí vozidlo.
Aktívna žalúzia mriežky chladiča zabezpečuje aerodynamickú efektivitu počas jazdy,
viacprvkové zavesenie zadných kolies prináša lepšie dynamické vlastnosti,
oceňovaná konštrukcia karosérie ACE rozloží energiu v prípade nárazu, vyzdvihnúť načim prepracovanú technológiu rušenia hluku v kabíne, výnimočná je tiež ekonomika nového benzínového motora. Real Time 4WD je schopný preniesť viac výkonu na zadné kolesá.
Technológia i-MMD (Inteligent Multi-Mode Drive) je vskutku inteligentná – stará sa o efektívne striedanie jednotlivých možností tým, že nepretržite monitoruje výkon Hondy CR-V, aby nastavila najlepší zdroj pohonu. Následne SUV hladko a plynulo zrýchľuje, pričom systém automaticky prepína medzi troma režimami pohonu: spaľovacím motorom, hybridným a čisto elektrickým pohonom. Elektrický režim znamená, že CR-V sa pohybuje výhradne na elektrinu. Tento režim je využívaný pri akcelerácii z nulovej rýchlosti a pri jazde nízkou rýchlosťou.
V hybridnom režime je aktívny spaľovací motor aj elektromotor, napríklad pri prudkej akcelerácii. Režim spaľovacieho motora je využívaný najmä pri ustálenej jazde vyššou rýchlosťou. V tomto režime motor poháňa kolesá vozidla priamo cez stály pevný prevod. Sofistikovaný systém i-MMD slúži nielen na pohon auta, ale – ak je to potrebné – aj na výrobu elektriny. Pokiaľ je v akumulátore dostatok energie, môžete si čisto elektrický režim vynútiť aj stlačením príslušného tlačidla. Podľa oficiálnych údajov dokáže hybridná Honda CR-V jazdiť výlučne na elektrinu dva kilometre.
Ďalším spôsobom výroby elektriny je brzdenie, kedy sa kinetická energia vozidla cez generátor premieňa na elektrinu a následne sa uloží v akumulátore, aby bola k dispozícii neskôr. Vďaka tomu CR-V Hybrid nikdy nie je nutné nabíjať zo zásuvky. Ako sme už spomenuli v predchádzajúcom texte, aby ste mohli sledovať aktuálne využitie energie, CR-V Hybrid má na displeji monitorovanie aktuálneho jazdného režimu a vidieť i zdroj pohonu. Grafika zreteľne zobrazuje tok energie a stav dobíjania akumulátora. Pre spolujazdca, ktorý sa počas jazdy nudí, to môže byť vhodné krátenie chvíle.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Honda CR-V hybrid 2,0 i-MMD

Objem motora (cm3)    1 993
Výkon (kW/k)         107/145
Výkon elektromotora     135/184
Krútiaci moment (Nm)     175
Krút. moment el. motora    315
Max. rýchlosť (km/h)     180
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,5
(Skutočná spotreba pri teste 6,4)

Cena testovanej verzie 42 290 €    
Najlacnejšia verzia 25 390 €

+ Výrazné plusy

Moderné technológie vo veľkom množstve
Maximálny komfort pri jazde, rekuperácia energie
Dojazd, priaznivá spotreba
- Najväčšie mínusy
Motor si zbytočne dlho drží otáčky
Citlivé reakcie adaptívneho tempomatu







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.