Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Tavascan je budúcnosť s elektrickým pohonom (06.09.2019)

V rámci nadchádzajúceho prechodu od konvenčného pohonu do sveta elektrifikácie nanovo definovala výkonnosť nedávno založená značka CUPRA. Po premiére štúdie CUPRA Formentor s pohonom plug-in hybrid postúpila španielska značka na jar roku 2019 o krok ďalej a predstavila víziu plne elektrického športového automobilu v podobe štúdie CUPRA Tavascan.
Kupé SUV s elektrickým pohonom je konštruované pre nový segment, v ktorom sa a očakáva rast 15 % ročne. Štúdia Tavascan s plne elektrickým pohonom kombinuje siluetu päťdverového crossovera s charizmou SUV a eleganciou športového kupé. Proporcie vozidla determinuje použitý elektrický pohon bez lokálnych emisií. Názov auta Tavascan je prevzatý z dediny v Pyrenejach, ktorá sa vyznačuje fascinujúcou scenériou a okolitou prírodou.
„Okrem modelu CUPRA Formentor, ktorý sa začne predávať v roku 2020 spolu s ďalšími dvoma výkonnými modelmi s pohonom plug-in hybrid, sme demonštrovali naše technologické schopnosti vývojom prvého pretekárskeho cestovného automobilu s elektrickým pohonom CUPRA e-Racer. Predstavením štúdie CUPRA Tavascan prenášame túto víziu na cestu a dokazujeme, že aj vysoko výkonné vozidlo môže mať elektrický pohon,“ povedal Wayne Griffiths, výkonný riaditeľ značky CUPRA.
Dizajn karosérie kombinuje výkonnosť s efektivitou, čím prináša do segmentu ekologických vozidiel nový vzhľad a dynamiku. Dizajn prednej časti karosérie zvýrazňuje elektrický pohon osvetleným logom CUPRA, umiestneným nízko v nárazníku, čo vytvára úplne odlišné vizuálne ťažisko. Každý aerodynamický prvok a otvor na vstup vzduchu zvyšuje efektivitu, pretože umožňuje, aby vzduch plynulo obtekal karosériu alebo chladil batériu pohonu.
Prúdenie vzduchu je pri štúdii CUPRA elementom zásadného významu. Modelované blatníky zakrývajú 22-palcové pneumatiky na diskoch z ľahkej zliatiny turbínového tvaru, čo umožňuje optimálne obtekanie kolies s minimálnym odporom. Na zadnej časti karosérie zlepšuje aerodynamiku funkčný difúzor, ktorý súčasne vytvára emocionálny výraz výkonnosti. Dominantným prvkom na zadnej časti karosérie sú zadné skupinové svetlá, vzájomne prepojené po celej šírke a svietiace červené logo CUPRA v strede.
Štúdia CUPRA Tavascan má karosériu lakovanú sofistikovaným lakom s efektom tekutého kovu. Vonkajší dizajn dopĺňajú farebne zladené karbónové prvky a detaily medenej farby.
Usporiadanie prvkov v interiéri vytvára harmóniu medzi orientáciou na vodiča a komfortom pre ostatných členov posádky. Koncepcia interiéru využíva kontrastné farby, štrukturálny karbón a dynamické využitie technológie na vytvorenie odľahčene pôsobiacej kabíny. Po otvorení dverí posádku privíta ambientné osvetlenie z LED. Po nastúpení do kabíny obklopí vodiča a spolujazdcov emocionálne prostredie z kože, karbónu a alcantary.
Štyri samostatné škrupinové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy sú potiahnuté kožou s trojrozmernou štruktúrou, prístrojový panel umocňuje dojem veľkého priestoru. Vodič má pred sebou displej digitálneho združeného prístroja s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca), ktorý dopĺňa displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 33 cm (13 palcov) v strede. Tento displej sa dá natočiť aj k spolujazdcovi. Všetci členovia posádky majú k dispozícii najmodernejšiu digitálnu konektivitu.
Pod atraktívnou karosériou sa skrýva elektrický systém pohonu s vysokým výkonom, tichým chodom a vysokou účinnosťou. Dva elektromotory – jeden na prednej náprave a druhý na zadnej – spolu poskytujú systémový výkon 225 kW (306 k), ktorý sa adaptívne prenáša na všetky kolesá. Štúdia CUPRA Tavascan zrýchľuje z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 6,5 sekundy.
No zrýchlenie je iba jedným z pôsobivých atribútov štúdie. Rovnako pôsobivý je dojazd 450 km podľa novej metodiky WLTP, ktorý umožňuje lítiovo-iónová akumulátorová batéria pohonu s kapacitou 77 kWh. Batéria je umiestnená v podlahe medzi nápravami a nízke ťažisko prispieva k vysokej dynamike jazdy. Štúdia CUPRA Tavascan bude mať svetovú výstavnú premiéru na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.  







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.