Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Subaru Forester 2,0 (18.01.2009)

Tichý príhovor lesníka
Tradičný výrobca automobilov výlučne s pohonom všetkých kolies, značka Subaru, sa konečne tiež rozhodol obohatiť svoju ponuku o dieselový motor. Konštruktéri motora napokon rešpektovali tradíciu, zachovali kontinuitu a v Subaru aj pri dieselovom motore ponechali konštrukciu protibežných piestov Boxer.
Ten sa od počiatku stal ozdobou ponukovej palety. Pod kapotou offroadu Forester si ho šofér v prvom momente ani neuvedomí – tak ticho sa prejavuje krátko po naštartovaní. Aj prvé jazdné dojmy sú veľmi priaznivé: jemné ovládanie všetkých pedálov, riadenia i volantu vzbudzujú prirodzenú zvedavosť. Ako sa bude Forester správať v teréne? Dokáže si poradiť s drsnými podmienkami? Zvolili sme stredne náročný terén s cestou, na ktorej nechýbali výmole, ani prudšie stúpania, či zjazdy. Tam všade sme s lesníkom (po anglicky Forester) bez problémov prešli.
Potom sme sa presunuli na diaľnicu a cítili sme sa ako v limuzíne. Jazdu sme si doslova vychutnávali. Dobré brzdy, pohotové zrýchlenie a v konečnom dôsledku i priaznivá spotreba nás utvrdili v názore, že na cesty prichádza silný konkurent. Permanentný pohon všetkých kolies sa ukázal byť výhodou nielen v lese, ale aj na zasnežených, respektíve zľadovatených cestách.
Štvorvalcový Boxer s nízkou spotrebou umĺkol aj najväčších pochybovačov. Motor kultivovane naskočí, ani postupné pridávanie plynu hluk dramaticky nezvýši. Agregát má potrebnú silu už od nízkych otáčok, takže s Foresterom sa dá pekne zrýchľovať. Z pokoja na stovku to ide za necelých 11 sekúnd, čo je priaznivý údaj. Výsledná spotreba v kombinovanom režime pod sedem litrov aj u nás vyvolala údiv. V spojení so značkou Subaru a stálym pohonom 4x4 je to nevídane priaznivá hodnota.
Podvozok Forestera dokáže nerovnosti na ceste dôkladne utlmiť, aj v horách sa s ním jazdí komfortne. Nečakaná obrovská diera, či zmes poskladaných panelov na diaľnici v okolí Brna predstavuje len bezvýznamnú epizódu na dlhej trase. Len nakláňanie v zákrutách pri prejazde väčšou rýchlosťou vás preberie zo sna. Počas testovania sme ocenili presné riadenie, aj ostro nastupujúce a nevädnúce brzdy.
Svoj zovňajšok Forester dokonale vylepšil – má mohutnejšie obrysy, vizuálne je krajší. Štvorkolka je v prípade Subaru priam povinnosťou, ale v podobe dieselového motora získal silný tromf voči konkurentom.
Kufor má v základnom usporiadaní objem 450 litrov, po sklopení zadných sedadiel získate až 1 610 litrov. Nakladacia hrana je nízko pri zemi, zadné veko sa zdvíha dostatočne vysoko a spokojnosť môžeme vyjadriť aj smerom k veľkosti vstupného otvoru.
Interiér ponúka dostatočný priestor všetkým pasažierom, a to aj v oblasti hlavy a ramien. Vyhrievané sedadlá majú dostatočnú bočnú oporu a vodič si ho môže prispôsobiť aj výškovo. Volant je nastaviteľný výškovo i pozdĺžne.
Prístrojový panel pôsobí honosnejšie a celkovo sme sa v interiéri cítili príjemne. Ovládače sú ľahko dostupné, v noci príjemne osvetlené, trošku krkolomné nám však pripadá radenie spiatočky vpravo dozadu pri súčasnom vytiahnutí prstenca. Európan si zvykol páku s vytiahnutým prstencom ťahať dopredu. Prekvapujú aj chudobné možnosti palubného počítača, ktorý sa obmedzuje iba na zopár údajov...

Ivan Václavík

Cena testovanej verzie 34 820 € Základná verzia 30 870 €

+ Plusy
Kultivovaný dieselový Boxer
Priaznivá spotreba
Priestor na všetkých sedadlách

- Mínusy
Krkolomné zaraďovanie spiatočky
Málovravný informačný displej







späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.