Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Jazz prichádza s predným stredným airbagom (30.04.2020)

Záväzok spoločnosti Honda v oblasti bezpečnosti cestujúcich predstavuje nový Jazz ako prvý z modelov tejto značky v Európe. Je prvým modelom vo svojej triede na trhu, ktorý je sériovo vybavený novou technológiou predného stredného airbagu. Novo zavedená funkcia pasívnej bezpečnosti je len jedným z prvkov komplexného balíka bezpečnostných prvkov a asistentov pre nový Jazz, čím tento model ďalej posilňuje povesť jedného z najbezpečnejších áut v Európe.
Nový predný stredný airbag je namontovaný na zadnej strane sedadla vodiča a rozprestrie sa do priestoru medzi vodičom a spolujazdcom. Tento nový airbag, jeden z desiatich v novom Jazze, pomáha predchádzať priamemu kontaktu osôb, pričom znižuje silu nárazu vodiča a spolujazdca v prípade bočného nárazu. Kvôli správnemu umiestneniu airbagu, aby pri rozvinutí alebo po ňom zaručil maximálnu ochranu, sú použité tri upevňovacie popruhy, ktoré vedú airbag okolo vodiča do oblúka. Na realizáciu tejto novej funkcie vyvinul inžiniersky tím airbagovú jednotku tak, aby sa zmestila do hornej časti operadla novo navrhnutého sedadla vodiča.
Nový predný stredný airbag v prípade bočného nárazu spolupracuje s ďalšími dvoma funkciami. Predpínače bezpečnostných pásov vodiča i spolujazdca majú zredukovať ich bočný pohyb spolu s ďalšou podporou zvýšenej stredovej lakťovej opierky. Celkovo vplyv tohto nového prístupu môže znížiť zranenie hlavy o 85 % v prípade cestujúcich na bližšej strane a až o 98 % v prípade cestujúcich na vzdialenejšej strane (to potvrdilo interné testovanie spoločnosti Honda).
Medzi ďalšie vylepšenia nového modelu Jazz patrí systém airbagov na zadných sedadlách i-side Airbag System. Tento jedinečný airbag s dvojitou štruktúrou, nainštalovaný na zadnom sedadle, sa aktivuje na ochranu cestujúcich na zadných sedadlách pred nárazmi do dverí a stĺpika C v prípade bočného nárazu. Airbag je navrhnutý aj v kompaktnej veľkosti, aby sa zachovala jedinečná funkcia sedadla vozidla.
Tieto nové pokroky v oblasti bezpečnosti cestujúcich sa zavádzajú preto, lebo Euro NCAP, európska organizácia na ochranu spotrebiteľa v oblasti bezpečnosti vozidiel, zavádza v roku 2020 nové požiadavky s ohľadom na závažné následky nehôd pri náraze z boku. Nové testovania rozšíria rozsah výskumu nehôd pri náraze z boku z väčšej vzdialenosti.
„Keď vyvíjame nové auto, pre našich dizajnérov je najdôležitejšia bezpečnosť cestujúcich,“ povedal Takeki Tanaka, vedúci rozsiahlych projektov pre spoločnosť Honda. „Jazz najnovšej generácie sme prepracovali úplne od základov, čo znamená, že sme boli schopní začleniť nové pokročilé konštrukčné technológie a najnovšie prvky pasívnej bezpečnosti, aby sme poskytli mimoriadnu ochranu pred všetkými druhmi nehôd. Po pridaní balíka ďalších modernizovaných pokročilých bezpečnostných prvkov a pomôcok pre vodiča ako štandardu sme si istí, že nový Jazz zostáva jedným z najbezpečnejších automobilov vo svojej triede.“
Okrem nového predného stredného airbagu, kolenný airbag vodiča znižuje vplyv nárazu na dolné končatiny a prispieva k zlepšeniu ochrany cestujúcich v oblasti hlavy a hrude potlačením pohybu celého tela smerom dopredu.
Balík vylepšených technológií Honda Sensing zahŕňa:
Brzdový systém na zmiernenie následkov nehody so zdokonalenou nočnou prevádzkou na detekciu chodcov aj bez pouličného osvetlenia. Systém tiež upozorní vodiča, keď zistí, že popred vozidlo prechádza cyklista, ktorý priečne križuje jeho dráhu. Okrem toho systém teraz začne brzdiť, keď Jazz pretne dráhu alebo odbočí do cesty protiidúceho vozidla. Toto umožňuje novo vyvinutá predná širokouhlá kamera.
Adaptívny tempomat automaticky riadi odstup od vozidla idúceho vpredu a umožňuje automobilu sledovať premávku pri nízkych rýchlostiach v hustej premávke (Low Speed Follow).
Systém pre udržiavanie auta v jazdnom pruhu funguje od rýchlosti 72 km/h na  mestských a vidieckych cestách, aj na viacprúdových cestách, pričom zvyšuje bezpečnosť jazdy vo viacerých situáciách.
Systém pre zmiernenie rizika opustenia komunikácie (RDMS) pomáha vodičovi, aby nevybočil z cesty. Varuje ho, ak zistí, že vozidlo sa blíži k vonkajšiemu okraju vozovky (na hranicu trávy alebo štrku), zaregistruje prichádzajúce vozidlo alebo prechádzanie do iného jazdného pruhu bez použitia smerovky.
Systém rozpoznávania dopravných značiek využíva prednú širokouhlú kameru na rozpoznávanie dopravných značiek vždy, keď sa vozidlo pohybuje dopredu. Automaticky rozpoznáva a zobrazuje značky prostredníctvom 7“ LCD displeja, keď vozidlo prejde popri značke. Systém je vytvorený tak, aby rozpoznával okrúhle dopravné značky, zobrazujúce rýchlostné obmedzenia a informácie o zákaze predbiehania. Dokáže zobraziť dve dopravné značky naraz – pravá strana displeja zobrazuje len rýchlostné obmedzenia a ľavá strana zobrazuje značky Zákaz predbiehania a rýchlostné obmedzenia s dodatočnými informáciami, ako napríklad obmedzenie na konkrétne poveternostné podmienky.
Inteligentný obmedzovač rýchlosti rozpoznáva dopravné značky a nastavuje rýchlostný limit. Ak dopravná značka ukazuje pomalšiu rýchlosť v porovnaní so skutočnou rýchlosťou vozidla, na displeji bliká výstraha, ozýva sa zvukový signál a systém postupne znižuje rýchlosť vozidla.
Automatické diaľkové svetlá fungujú pri rýchlostiach vyšších ako 40 km/h a automaticky sa zapínajú alebo vypínajú podľa prítomnosti protiidúcich vozidiel alebo vozidiel jazdiacich vpredu (osobných, nákladných, aj motocyklov), bicyklov a podľa osvetlenia prostredia.
Informácie o mŕtvych uhloch spolu so sledovaním priečnej premávky sú vo verzii Executive štandardom.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.