Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Ešte viac potešenia z jazdy (15.06.2020)

Prvý model Impreza uviedla značka Subaru na trh v roku 1992 s cieľom priniesť za každých okolností bezpečný, zábavný a jedinečný zážitok z jazdy pre všetkých cestujúcich. V priebehu rokov sláva stúpala, pričom Impreza sa stala pre Subaru kultovým modelom a najpopulárnejším vozidlom z modelovej ponuky. Odvtedy sa na celom svete predalo približne 2,9 milióna kusov, z toho v Európe 260 000. Impreza zostáva skutočným priekopníkom a prináša pocit bezpečných, zábavných a odolných automobilov Subaru.
Model piatej generácie pripomína legendárne dedičstvo Subaru Impreza v podobe úplne nového auta. Novinka Impreza e-Boxer si kladie za cieľ ponúknuť bezpečnosť na svetovej úrovni a súčasne pocit istoty pri ovládaní športového auta.
Zdokonalené jazdné vlastnosti a efektivita vďaka pohonu e-Boxer znamená            
lineárne a dynamické zrýchlenie, dodatočný výkon a mimoriadne pohotovú reguláciu krútiaceho momentu. Využíva novú generáciu pohonného systému, ktorý kombinuje elektromotor s dvoma základnými technológiami Subaru: motorom Boxer a symetrickým pohonom AWD.
Nový model si zachováva charakteristickú kombináciu systému S-AWD s novo zavedenou pohonnou jednotkou e-Boxer. Súčasťou je 2-litrový štvorvalcový motor s protibežnými piestami a priamym vstrekovaním, ktorý obsahuje 80 % nových komponentov, spárovaný s elektromotorom spolu s vyladenou prevodovkou Lineartronic. Výsledkom je plynulejšie, o 30 % lineárnejšie a dynamickejšie zrýchlenie a citeľný krútiaci moment.
Systém Subaru e-Boxer upravuje pomer rozdelenia výkonu medzi špecializovaným 2-litrovým motorom s priamym vstrekovaním (DI) a elektromotorom podľa jazdných podmienok, pričom prepína medzi 3 režimami: jazda so spaľovacím motorom, v režime EV a jazda s asistenciou elektromotora.
Pri rozbiehaní alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa vozidlo samotný elektromotor, takže jazda je tichá a bez emisií. V závislosti od nabitia akumulátora dokáže auto jazdiť na čisto elektrický pohon do vzdialenosti približne 1,6 km a dosiahnuť rýchlosť 40 km/h. V rozsahu stredných rýchlostí sa využíva kombinácia výkonu motora a elektromotora, čím sa dosahuje dynamické, lineárne a úsporné zrýchlenie. Pri vysokých rýchlostiach poháňa auto 2-litrový motor Boxer DI, pričom sa súčasne nabíja akumulátor.
Systém e-Boxer znamená nižšiu spotrebu paliva v mestskej premávke s častým zastavovaním. V porovnaní s predchádzajúcim 2-litrovým zážihovým motorom sa dá v závislosti od štýlu jazdy dosiahnuť nižšia spotreba paliva až o 10 %. Systém eliminuje neprirodzený pocit pri brzdení, akým sa bežne vyznačujú vozidlá s funkciou asistencie elektromotora a elektrické vozidlá, takže vodič si pri brzdení uvedomí prirodzené brzdenie. Na brzdový pedál reaguje Impreza rýchlo a lineárne, takže vodič sa cíti bezpečne.
Pomocný elektromotor a akumulátor sú usporiadané pozdĺžne. Ťažký elektromotor je umiestnený v blízkosti ťažiska vozidla, zatiaľ čo akumulátor a ďalšie komponenty sú nad zadnou nápravou, čím sa ešte viac znižuje ťažisko a dosahuje sa vyváženejšie rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou časťou vozidla.
Súčasťou štandardnej výbavy je voliteľný systém SI-Drive – systém riadenia výkonu pohonnej jednotky, ktorý umožňuje vodičovi prispôsobiť si vlastnosti škrtiacej klapky a vyberať si medzi „inteligentným“ a „športovým“ režimom, aby bola jazda flexibilnejšia, pohodlnejšia a príjemnejšia. Vôbec prvý model Impreza e-Boxer aktivuje v režime S (športový režim) výkon pomocného elektromotora, aby sa ešte viac vylepšila odozva. Kombinácia SI-Drive a hybridného systému prináša novú úroveň dynamickej jazdy.
Hybridný model má v režime S ešte lepšiu odozvu pri zrýchľovaní, než modely so zážihovým motorom. Vodič si môže zvoliť režim I (inteligentný) a užiť si jazdu s hladkým priebehom výstupného výkonu, kedy sa znižuje spotreba paliva. Prípadne sa môže rozhodnúť pre režim S (športový) a užiť si väčšiu zábavu a viac potešenia z jazdy.





späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.