Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Leon je prvý SEAT s pohonom plug-in hybrid (14.01.2021)

Automobily s pohonom plug-in hybrid umožňujú jazdu výlučne s elektrickým pohonom, ale vďaka kombinácii dvoch motorov sú nanajvýš všestrannými vozidlami. V hybridnom režime kombinácia dvoch motorov zabezpečuje najefektívnejšie využitie energie pre zníženie spotreby paliva. Napriek tomu si niektorí ľudia myslia, že nie sú vhodné na dlhé vzdialenosti, pretože nevyhnutne potrebujú na trase nabíjať batériu z verejných nabíjacích stojanov. Skutočnosť je však iná. Hybridné automobily umožňujú jazdu bez emisií, ale zároveň aj jazdu bez starostí o dojazd. Načim dodať, že SEAT Leon e-Hybrid má elektrický dojazd do 64 kilometrov, čo umožňuje jazdiť v mestskej premávke i mimo mesta.
„Leon e-Hybrid – prvý automobil španielskej značky s pohonom plug-in hybrid – sa vždy rozbieha v elektrickom režime,“ vysvetľuje Neus Mesallesová, inžinierka automobilky SEAT. „Dojazd vozidla je dostatočný na pohodlné absolvovanie cesty do práce a späť, keďže v elektrickom režime má dojazd do 64 km. Okrem toho sa batéria počas jazdy dobíja rekuperáciou pri brzdení. Vždy keď brzdíte, displej infotainmentu zobrazuje predné kolesá zelenou farbou a modrá šípka signalizuje, že energia prúdi do batérie.“
Jazda v dĺžke 25 km poslúži na vyvrátenie ďalšieho nepravdivého tvrdenia. Laik si jazdu v elektrickom režime neraz spája s nízkou rýchlosťou auta, čo je typické pre mestskú premávku. Avšak nie je problémom ani jazda po diaľnici. Tam sa jazda prepne na hybridný režim. Oba motory, spaľovací aj elektromotor, automaticky alternujú pohon v záujme maximálnej efektivity. To sa prejaví v znížení spotreby paliva. SEAT Leon e-HYBRID má kombinovanú spotrebu paliva 1,1 až 1,3 l/100 km (WLTP) plus 18,1 – 19,3 kW/100 km (WLTP), pričom sa znižujú aj emisie CO2.
„A keď intenzívne akcelerujete, obidva motory bežia súčasne, aby poskytli maximálny výkon,“ vysvetľuje Neus Mesallesová. „Systémový výkon modelu Leon e-Hybrid je 150 kW (204 k), čo umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy.“
Na dlhej trase umožňuje hybridný režim nielen automatickú kombináciu dvoch motorov, ale vodič ho môže konfigurovať aj manuálne. Môže naprogramovať, aby sa energia v batérii rezervovala na neskoršie použitie alebo aby sa batéria nabíjala počas jazdy spaľovacím motorom. „S pohonom plug-in hybrid máte istotu, že môžete jazdiť tak ďaleko ako potrebujete, bez ohľadu na elektrický dojazd,“ hovorí konštruktérka.
Takže to môžeme zhrnúť: Benzínový motor 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s výkonom 85 kW (116 k) poskytujú maximálny systémový (kombinovaný) výkon 150 kW (204 k). Auto dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. Dojazd v čisto elektrickom režime uvádza výrobca do 64 km.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.