Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Jedenásta generácia Hondy Civic príde na jeseň (09.06.2022)

Pri príležitosti európskeho uvedenia nového modelu Honda Civic e:HEV sa toto auto stalo ústredným prvkom výstavy na Týždni dizajnu 2022 v Milane.
„Vanity Fair sa vždy snaží pozerať o krok vpred: počas tohto týždňa dizajnu sme radi, že môžeme privítať kreatívne a dynamické nápady, ktoré zlepšujú kvalitu nášho života a uľahčujú ho bez toho, aby prehliadali vplyv svojej tvorby na životné prostredie,“ vysvetľuje Cristina Lucchini, zástupkyňa riaditeľa Vanity Fair.
Nová 11. generácia Hondy Civic bola skonštruovaná s jedinečným prístupom k dynamike a dizajnu. Inžinieri spoločnosti Honda sa pri vývoji riadili heslom „vzrušujúci Civic“ a zamerali sa na to, ako môžu exteriérové a interiérové prvky spolupracovať na vytvorení pohodlia a osviežujúcejšieho zážitku vo vozidle.
Civic, ktorý prvýkrát predstavili v roku 1972 ako „auto pre ľudí celého sveta“, sa stal základom vývojového princípu spoločnosti Honda „maximum človeka, minimum stroja“ (M/M). Toto smerovanie, ktoré teraz nájdete v celom portfóliu produktov Honda, vychádza z presvedčenia, že účelom technológie a dizajnu vozidla je slúžiť potrebám vodiča a cestujúcich. V najnovšom modeli Civic je výsledkom takého prístupu kabína s väčším komfortom, viditeľnosťou a priestrannosťou ako predtým, a zároveň so zvýšenou bezpečnosťou.
Vďaka prístupu spoločnosti Honda k vývoju vznikla moderná evolúcia dizajnu exteriéru modelu Civic, ktorá zároveň odráža bezhlučný a elegantný smer dizajnu ostatných modelov Honda v ostatných rokoch. Nový Civic má nižšiu, štíhlejšiu líniu strechy a nižšiu líniu pásu, ktorá zväčšuje presklenie, zlepšuje výhľad z vozidla a prináša rovnaký pocit priestoru ako v pôvodnom modeli Civic.
Aby nový Civic pôsobil športovejším dojmom kupé, má oproti predchádzajúcemu modelu o 35 mm dlhší rázvor kolies, ale o 20 mm kratší zadný previs a menšiu celkovú výšku. Najvyšší bod línie strechy je viac vpredu v porovnaní s predchádzajúcim modelom Civic, pričom mierny sklon k dverám batožinového priestoru dotvára elegantný vzhľad.
„Kľúčovým prvkom tohto dizajnu je dizajn zadnej časti strechy. Pôvodne sme zvažovali viaceré vzory,“ vysvetľuje Hitomaro Asano, dizajnér exteriéru Civic. „Uvažovali sme o type s ďalším oknom s dvoma sklami a tzv. štýl hatchback. V rámci toho sme chceli prísť s dizajnom, ktorý by v ľuďoch vyvolal dobrý pocit alebo radosť v okamihu, keď ho uvidia. Nemal by mať slabú formu, ale mal by vyzerať, akoby bol nakreslený jedným ťahom.“
Živicové dvere batožinového priestoru, vyvinuté novou výrobnou technológiou, sú o 20 % ľahšie ako mal ich predchodca a majú zásadný význam na dosiahnutie elegantnejšieho dizajnu. Tento prístup k striedmemu, jednoduchému dizajnu sa prejavuje aj v prednej časti vozidla. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sú kapota a predné blatníky nižšie o 25 mm, A-stĺpiky sú o 50 mm posunuté dozadu, čo vodičovi poskytuje nerušený výhľad. Vďaka zredukovanej hmote vpredu sa kolesá a pneumatiky zdajú byť väčšie, čo v kombinácii so širším zadným rozchodom a lemovanými oblúkmi kolies, vytvára nižší postoj a dojem vyššej obratnosti.
„Hlavným cieľom bolo dodať novému odelu Civic športový a mladistvý vzhľad, ktorý je základom modelu. Preto sme sa snažili vytvoriť veľmi výraznú tvár, aby horná časť zároveň vyzerala čo najtenšie,” dodáva Asano. „Toto je aj príbeh striedajúcich sa generácií, ale keďže sa tvár modelu Civic menila, hľadal som niečo spoločné a jednu vec som našiel. Všetky mali čelo, na ktorom bola horná mriežka chladiča trochu nižšie a svetlomety trochu vyššie, takže sme sa snažili zakomponovať mriežku chladiča a svetlomety do rovnakej polohy ako v predchádzajúcich generáciách.“
V kabíne je príkladom vývojového princípu M/M spoločnosti Honda interiér zameraný na človeka, ktorý bol navrhnutý tak, aby zabezpečil prvotriednu úroveň priestrannosti. Z kabíny má vodič lepší výhľad aj vďaka nízkej, plochej palubnej doske, umiestneniu vonkajších zrkadiel a veľkým oknám po celom obvode.
Hovorí Yasunori Ogawa, dizajnér interiéru modelu Civic: „Napadlo nám, že ak budeme mať osviežujúce a príjemné ráno, budeme sa cítiť dobre po celý deň. V rámci nášho výskumu sa objavili tri kľúčové slová: čistota, rytmus a stimulácia.“
To sa prejavuje v dizajne interiéru, ktorý stelesňuje rovnakú modernú filozofiu dizajnu ako exteriér. S prehľadným, užívateľsky orientovaným usporiadaním s vysokokvalitnými materiálmi a plastickými dotykovými bodmi, ktoré zvyšujú zážitok vodiča aj cestujúcich. Napriek nižšej línii strechy zostáva vnútorný priestor pre hlavu a kabínu rovnaký ako v predchádzajúcom modeli, a to vďaka dômyselnému zabudovaniu hybridných komponentov do podvozku a priestoru motora. Veľkorysý batožinový priestor nového modelu Civic má rovnaký objem ako predchádzajúci model – patrí k najväčším vo svojom segmente – ale so širším otvorom zadných dverí, ktorý zlepšuje jeho využiteľnosť. Výsledkom je vozidlo s dostatočným priestorom a funkčnosťou, aby sa stal vhodnou alternatívou k väčším vozidlám, ako sú napríklad SUV.
Ďalším prvkom dizajnového zamerania na detail sú inovatívne výduchy vzduchu rozmiestnené po celom interiéri. Umožňujú širší no zároveň menej rušivý tok vzduchu v kabíne, zatiaľ čo prémiový vzhľad bol dosiahnutý použitím vzoru voštinovej sieťoviny na vetracích otvoroch po celej šírke
„Je to môj osobný dojem, ale od chvíle, keď som nastúpil do tohto odvetvia, cítim, že sa mi nepáči, keď sú vývody klimatizácie na prístrojovej doske,“ vysvetľuje Ogawa. „Za starých čias v Japonsku boli vo vlakoch ventilátory. Nemôžem si pomôcť, ale obsah výduchov klimatizácie na mňa pôsobia presne tak isto. Ale ak sa pozriete napríklad na interiéry domov, všetky tieto veci sú na prvý pohľad skryté. Na základe týchto kľúčových myšlienok som do dizajnu modelu Civic zaviedol voštinový vzor na prístrojovej doske, ktorý dodáva interiéru vysokú kvalitu povrchu, ale zároveň čistotu.“
A pokračuje: „Maximálne sme sa snažili navrhnúť prostredie, ktoré si od cestujúcich po usadení vyžaduje len málo fyzického pohybu. Tentoraz sme sa postavili k vývoju tak, že už v jeho počiatočných fázach sme dynamicky overovali objemový rámec a výšku rozhrania HMI aplikovaním rôznych pasáží na skutočné vozidlo v areáli závodu Honda, aby sme overili ergonomické usporiadanie a jednoduchosť interakcie s ovládacími prvkami, a zároveň zistili, aká viditeľnosť by bola vhodná,“ vysvetľuje Ogawa.
Civic od svojho uvedenia na trh pred päťdesiatimi rokmi stanovil nové kritériá a predali ho vyše 27,5 milióna kusov v 170 krajinách. Úplne nová verzia príde do Európy od jesene 2022.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.