Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Suzuki Swift 1,6 Sport (01.10.2007)

Milovník ostrých zákrut
Večnú dilemu – ako dosiahnuť športové parametre pri úspornej konzumácii paliva – sa pokúsil riešiť aj malý Swift s krátkym rázvorom, ktorý inak patrí medzi rozkošné mestské automobily zo segmentu B. Vyzbrojený agresívnymi bielymi pásmi na karosérii, veľkými 17“ kolesami a výkonom 125 koní – s cenou na hranici 500 000 Sk – sa pustil do boja s konkurenciou.
Tvarmi karosérie, aj bojovne naladeným interiérom s anatomicky tvarovanými (trošku úzkymi) sedadlami si športovo založeného vodiča ihneď získa. A je úplne jedno, či ide o mladého chlapca alebo seniora. Tento japonský pohľad na svet je od prvej chvíle sympatický. Podvozok je správne tvrdo naladený, brzdové doštičky sa dravo zahryznú do kotúčov, aj zrýchlenie je zaujímavé.  
Užívanie rozkoše. Športový charakter Swiftu Sport podporuje presné riadenie a kabíne ho zvýrazňujú strieborné pedály. Samozrejme, športovo naladené auto nie je určené lenivcom na cestách. No daňou za užívanie rozkoše v štýle Swift Sport je hlučnejší prejav motora v kabíne, ako aj vyššia spotreba drahšieho benzínu (min. OČ 98). Vlastne sa s ním ani nedá jazdiť úsporne – bolo by to proti logike. Aj keď sme skúšali ísť „na spotrebu“ a pohybovali sa po rovine slimačím tempom (90 km/h), nepodarilo sa nám dosiahnuť výrobcom deklarovanú priemernú spotrebu mimo mesta 6,2 litra. Vždy to bolo aspoň o 1,5 litra viac. Čo už...
Rýchlo sme sa prestali dívať na displej a vychutnávali športovú jazdu. Po odjazdení 500 km športovým štýlom považujeme dosiahnutú priemernú spotrebu 8,4 litra na 100 km za dobrý výsledok. Pri jazde na diaľnici sme sa v spotrebe pohybovali v rozpätí 8 – 10 litrov. V zákrute Swift Sport bez problémov drží zvolenú stopu, ba chvíľami sme mali pocit, že sedíme vo vyššej motokáre.
Silné zážitky za volantom. Stabilizačný systém ESP i sedadlá s dostatočnou bočnou oporou  a široké nízko profilové pneumatiky (195/45 – 17) priam nabádajú ešte viac zošliapnuť plynový pedál. Škoda, že v prevodovke je iba päť rýchlostných stupňov, takže pri udržiavaní vyšších otáčok sa do uší permanentne tlačia decibely. Nazdávame sa, že trošku oddychu na dlhej trase by ušiam prospelo.
Nadšenci športovej jazdy dokážu z tohto Swiftu v spleti zákrut vyžmýkať tie najsilnejšie zážitky. Zároveň, po troške tréningu, posúvajú i svoje jazdecké schopnosti. Aj preto môžeme športovú verziu Swiftu so stále mladistvým výzorom odporúčať mladým nadšencom motorizmu. Keďže však Swift patrí rozmerovo k najmenším v segmente, asi sa veľmi nehodí na rodinné výlety na dlhšie vzdialenosti.
Efektné koncovky. K dobrým jazdným zážitkom prispievajú i vyhrievané športové predné sedadlá, ovládanie audiosystému na volante, automatická klimatizácia, ako aj možnosť stlmiť výrazné červené osvetlenie prístrojov. Efektné sú dve koncovky výfukového systému, cez ktoré sa derie vzrušujúci zvuk, pričom systém prispieva k vyššiemu výkonu motora.
Ázijský pohľad na vec je určite zaujímavý. Ktovie prečo sa však údaj na displeji o momentálnej a priemernej spotrebe dá meniť iba  minitlačidielkom mimo dosahu vodiča. Aj spolujazdec má čo robiť, aby ho dosiahol. Cena športovo vyšľachteného Swiftu je 499 000 Sk.
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Suzuki Swift  1,6 Sport
Objem motora (cm3)    1 586
Výkon (kW/k)        92/125
Krútiaci moment (Nm)    148
Max. rýchlosť (km/h)    200
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    8,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,2
Cena testovanej verzie 499 000 Sk
+ Plusy
Atraktívny dizajn karosérie
Stabilný podvozok
Relatívne priaznivá cena
- Mínusy
Vyšší hluk v kabíne
Vyššia spotreba

 







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.