Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
NOVINKY
Čínska ponuka na Slovensku (05.05.2010)

Aj v Slovenskej republike sa už oficiálne začal predaj áut čínskeho výrobcu – konkrétne je to DongFeng Motor Corporation. Ide o ľahké úžitkové vozidlá kategórie N1 predávané pod značkou DFM Mini Auto. Na Slovensko ich dováža spoločnosť Automax Žilina.
Spoločnosť DongFeng Motor Corporation založili v roku 1969. Počas štyridsaťročnej histórie sa prepracovala do zostavy troch vedúcich automobilových gigantov v Číne. V roku 2007 dosiahla produkcia 1,137 mil. vozidiel, pričom spoločnosť má 121 000 zamestnancov a na čínskom trhu podiel takmer 13 %. V rebríčku čínskych firiem je podľa veľkosti na 20. mieste, v poradí výrobcov dokonca na piatom mieste.
Konateľ spoločnosti Automax Žilina Rastislav Novák predstavil ponuku vozidiel DFM motoristickým novinárom, pričom sme získali už aj prvé dojmy za volantom.
Konateľ spoločnosti Automax Žilina Rastislav Novák predstavil ponuku vozidiel DFM motoristickým novinárom, pričom sme získali už aj prvé dojmy za volantom.
Modelový rad DFM Mini Auto obsahuje celkom 7 vyhotovení. Tie majú spoločnú podvozkovú skupinu, ktorá je tvorená pevným rebrinovým rámom, prednou nápravou s nezávislým zavesením kolies a zadnou tuhou hnanou nápravou, uchytenou na listových pružinách. Štvorvalcový motor Suzuki so zdvihovým objemom 1 012 cm3 je umiestnený uprostred (pod sedadlom vodiča a spolujazdca), spolupracuje s päťstupňovou ručne ovládanou prevodovkou a dosiahne maximálnu rýchlosť 120 km/h.
Vozidlá sú určené predovšetkým živnostníkom a malým firmám. Hlavné prednosti jednotlivých verzií tohto vozidla sú jednoduchosť, kompaktné rozmery, veľká nosnosť, nízka spotreba (kombinovaná do 6 l/100 km), ako aj malé povinné zmluvné poistenie. Dobrá je ovládateľnosť na malom priestore, pružnosť motora s výkonom 38 kW (52 k), pričom krátko odstupňovaná prevodovka predurčuje DFM Mini najmä do mestskej a prímestskej prevádzky.
Jednotlivé verzie budú vyhovovať širokému okruhu záujemcov. Kvôli objektívnosti však upozorňujeme, že rozmery kabíny budú vyhovovať skôr malým Ázijcom, ako vysokým Európanom. Navyše sa nedá výškovo nastaviť volant a plasty v interiéri sú tie najlacnejšie. Avšak netreba zabúdať, že ide výsostne o pracovný automobil. Tu sú niektoré jeho verzie (viď aj foto v galérii):
DFM K01 Mini TRUCK 1,1i (valník):
Základným modelom je valník s oceľovou korbou, ktorého úložná plocha je 2 300 x 1 430 mm a odvezie až 948 kg nákladu. To ho predurčuje na použitie nielen v upratovacích a stavebných firmách, ale napríklad aj ako vozidlo komunálnych služieb. Podvozok je možné vybaviť ľubovoľnou úžitkovou nadstavbou.
DFM K01 Mini DUMPER 1,1i (vyklápač):
Vďaka manévrovacím schopnostiam je tento trojstranný vyklápač využiteľný vo viacerých pracovných odvetviach. Ocenia ho najmä pracovné čaty pri rozvoze posypového materiálu na ťažko dostupné miesta. Užitočné zaťaženie 855 kg umožňuje tomuto modelu konkurovať aj známym značkám v porovnateľnej kategórii.
DFM K01 Mini BOX 1,1i (izotermické auto):
Ďalšia nadstavba spojená s podvozkom Mini TRUCKU je izotermická skriňa s objemom 3,6 m³, uspokojuje prepravné spoločnosti, ktoré potrebujú ochrániť tovar pred nepriaznivým počasím.
DFM K02 Mini FARMER 1,1i (dvojitá kabína, valník):
Verzia FARMER je zaujímavá kombináciou dvojitej kabíny pre posádku a
plechového valníka s úložnou plochou 1 650 x 1 430 mm. Tento automobil nemá na našom trhu žiadnu priamu konkurenciu a osloví podobný okruh klientov ako Mini TRUCK.
DFM K02 Mini PICKUP 1,1i (dvojitá kabína, ložná plocha):
Civilnejšie vyhotovenie modelu Mini FARMER má za cieľ zaujať nielen firemných zákazníkov, ale aj všetkých, ktorí hľadajú kompromis medzi vozidlom pre rodinu, či prepravu osôb a medzi úžitkovým pracantom. Svojich klientov si nájde predovšetkým v mestách, kde dobrou ovládateľnosťou a kompaktnými rozmermi - v kombinácii s malou spotrebou - predbehne aj osobné auto.
DFM Mini VAN 1,1i (dodávka):
Mini dodávka kompaktných rozmerov (3 795 x 1 560 x 1 925 mm) sa uplatní v mestskom rozvoze i po okolí. Užitočné zaťaženie 620 kg, ako aj malá spotreba paliva a veľký nákladný priestor môžu byť pri výbere rozhodujúce.
DFM K07 Mini COMBI 1,1 i (presklená dodávka):
Civilne vyzerajúca dodávka Mini COMBI je - podobne ako Mini PICKUP - vhodná aj ako rodinné auto i pre ľudí, ktorí hľadajú kompromis. Má 4 miesta na sedenie, meter dlhý nákladný priestor, výhodou sú tiež malé nároky na údržbu a nízka spotreba paliva. K dispozícii je - rovnako to platí pre všetky ostatné modely - voliteľná výbava, napríklad klimatizácia, centrálne zamykanie, hliníkové kolesá a ďalšie prvky.
Motor Suzuki s objemom 1,1 litra poháňa výlučne zadnú nápravu. Na obzore je však už aj pohon 4x4. Cena súčasných modelov sa odvíja od 9 200 € a kulminuje pri 11 750 € za verziu Dumper.
Výhoda, či nevýhoda?
Mnohým z nás napadne ako prvá myšlienka, aká je kvalita a bezpečnosť automobilov vyrobených v Čine a ako sa chcú tieto čínske výrobky presadiť v silnej konkurencii v Európe. Najmä dnes, keď je aj vďaka kríze na trhu pretlak európskych značiek?
Rastislav Novák: „Spoločnosť Automax Žilina stavila spolu s DongFeng Motor Corporation hlavne na poctivú výstupnú kontrolu a vysokú úroveň použitých výrobných technológii. Spoločnosť DFM má dostatočné skúsenosti z výroby automobilov renomovaných značiek (v spoločných podnikoch s nimi) na území Číny. Od každej prevzala to najlepšie do výroby svojich vlastných vozidiel. Očakávame, že práve čínske vozidlá dokážu prekvapiť európskeho zákazníka a nájdu si svojich zákazníkov aj v Slovenskej republike. Karoséria je kompletne ošetrená kataforézou, podvozok je vďaka povahe čínskych ciest značne predimenzovaný a zážihový motor 1,1i EURO 4, vyrábaný v japonskej licencii, je osadený elektronikou Bosch. Samotný podvozok síce pôsobí pri jazde s nezaťaženým vozidlom pomerne tvrdo, čo je dané odpružením zadnej nápravy listovými pružinami, ale práve listové pružiny na zadnej náprave zabezpečujú veľkú užitočnú hmotnosť vozidiel DFM pri menších výrobných nákladoch.“
V SR je poskytovaná plná záruka 2 roky alebo do najazdenia 50 000 kilometrov. DFM Mini Auto sa môže pochváliť úspešným absolvovaním čelných i bočných nárazových testov. Automobily DongFeng Mini už jazdia v Česku, Poľsku, Maďarsku, Nemecku, Švédsku, Estónsku, Lotyšsku a v Litve. Aj na Slovensku sú už schválené všetky homologizácie a typové skúšky na tieto čínske úžitkové automobily podľa predpisov EHK a smerníc EÚ. Je zaujímavé, že v Česku predali v prvom roku 70 týchto vozidiel a v Nemecku 600. Predpokladá sa, že čoskoro budú v predaji aj DFM s motorom 1,3 l.

Ivan Václavík







späť



15.08.2010 17:17:07
prosím uvedte ceny.´dakujem
15.08.2010 17:16:59
prosím uvedte ceny.´dakujem





Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.