Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda CR-V 2,2 i-DTEC (14.05.2010)

Poézia v dieselovom takte.
Medzi športovo úžitkovými automobilmi patrí už niekoľko rokov k bestsellerom Honda CR-V. Pôvodne debutovala na jeseň v roku 1995 – len s benzínovým motorom – no keď sa ponuka na jeseň v roku 2004 rozšírila aj o naftový agregát, znamenalo to pre japonskú značku povzbudzujúcu injekciu.
 Posledná aktuálna generácia bola uvedená na konci roka 2006. Za tri roky svojej existencie predali na Slovensku 1 550 kusov týchto populárnych SUV. Vďaka špičkovým motorom, výnimočným jazdným vlastnostiam, nadštandardnej výbave už v základnej verzii, ako aj kvalite výroby sa Honda CR-V stala lídrom vo svojom segmente.
Ostatný facelift v roku 2009 sa týkal karosérie, aj interiéru. Hlavnou novinkou je však nový dieselový motor 2,2 i-DTEC, ktorý je po prvýkrát k dispozícii nielen so 6-stupňovou manuálnou, ale aj 5-stupňovou automatickou prevodovkou – práve tú sme mali v testovanom aute. Nedá sa s ňou jazdiť vyslovene športovo, skôr bude vyhovovať pokojnejšiemu typu vodiča. V každom prípade je však jemné preraďovanie rýchlostných stupňov bez klasického trhnutia veľmi príjemné.
S novým dieselovým agregátom je Honda CR-V výkonnejšia a komfortnejšia. Šírka a výška auta, ako aj rázvor kolies, zostali nezmenené. Zväčšila sa však celková dĺžka (vďaka mohutnejším nárazníkom), a to vpredu o 30 mm a vzadu o 15 mm. Prepracovaná je predná kapota, maska chladiča a zmenené sú oba nárazníky. Na prvý pohľad sú však tieto zmeny nepatrné a rozozná ich iba fajnšmeker a priaznivec Hondy.
Zmeny v interiéri sú takisto menej nápadné: širšia lakťová opierka, stmievajúce sa zrkadlá, USB konektor na externé audio zariadenia, hliníkové lišty na prahoch dverí a batožinového priestoru. Ocenili sme otváranie predných dverí takmer do pravého uhla. Prínosom pre majiteľa auta je, že aj Honda sa konečne rozhodla pre nový sklápací kľúč, ktorý nemá žiadne ostré hrany. Sklopenie spätného zrkadla pri zaradení spiatočky je funkcia, ktorá je už známa z modelov Accord a Legend. Predné sedadlá sú vyhrievané, majú znamenité bočné vedenie a tradične silnou stránkou CR-V je priestorný interiér i batožinový priestor. Kabína je výborne odhlučnená, no predovšetkým je v nej vynikajúca ergonómia. Všetky tlačidlá sú poruke, vhodne rozmiestnené a na ramenách elegantne tvarovaného volantu nájdete ovládanie rádia, tempomatu, mobilu, ako aj informačného displeja. Z neho sa dozviete priemernú spotrebu i dojazd. O momentálnej spotrebe vás však informuje len pohyblivá horizontálna stupnica, z ktorej sa veľa nedozviete, lebo údaje sa každú sekundu menia. Výdatným pomocníkom pre šoféra je radarom aktivovaný bezpečnostný pás, ktorý sa niekoľkokrát napne a pritiahne k telu, keď hrozí náraz do auta.
Výborný dieselový motor 2,2 i-DTEC nahrádza pôvodný agregát i-CTDi a disponuje výkonom 110 kW (150 k), ktorý sa už osvedčil v novej generácii modelu Accord. Nový motor má výkon väčší o 7 kW (+10 k) a krútiaci moment o 10 Nm. Spĺňa normy Euro 5 a je štandardne vybavený filtrom pevných častíc DPF. Z jeho charakteristík spomeňme systém Common rail tretej generácie (Bosch), piezo-elektrické vstrekovače (vstrekovacie tlaky až 1800 barov), viacfázové vstrekovanie paliva, vodou chladený systém EGR s medzichladičom a tzv. bypass systémom, či vodou chladené turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek.
V testovanom aute sme vychutnávali jazdu s príjemným, mäkkým podvozkom, ktorý v zákrutách dobre drží zvolenú stopu. Brzdy účinkovali rázne, avšak nie ostro. V kabíne je počas jazdy len minimálny vnútorný hluk. Jednoduchý pohon všetkých kolies sa osvedčí najmä v zimných podmienkach a na klzkom podklade v stredne ťažkom teréne (poľná / lesná cesta). Zadné kolesá sa  roztočia, až keď preklzávanie predných vyvolá potrebný tlak oleja v sústave čerpadiel. Tento systém pri bežnej jazde úplne vyhovuje.
Pri konečnom účtovaní, po dojazde 700 km na jednu nádrž, sme mali celkom priaznivú priemernú spotrebu 8,6 litra na 100 km. Ak sme na rovine využili tempomat, pri stovke sa spotreba pohybovala okolo 5 litrov, v rýchlosti 130 km/h to bolo medzi 7 – 8 litrami. Celkový priemer nám zdvihla najmä jazda v meste a v teréne.
Ivan Václavík
Základné údaje testovaného auta
Honda CR-V 2,2 i-DTEC
Objem motora (cm3)    2 199
Výkon (kW/k)        110/150
Krútiaci moment (Nm)    350
Max. rýchlosť (km/h)    187
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    10,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,4
Cena testovanej verzie 34 000 €    Základná verzia 22 950 €
+ Plusy
Dobre odhlučnený interiér
Dostatok priestoru v kabíne i v kufri
Príjemná automatická prevodovka
- Mínusy
Výrazné nedostatky sme nenašli











späť



30.12.2010 14:27:45
Veľmi pekný test... my sme si ju kupili taktiez I-DTEC a automatom ale vybavu Executive. A krásne foto!!!






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.