Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Z krajiny ľadu do Španielska (13.05.2010)

Ľadová zima až do mínus 30 stupňov cez deň a v noci ešte viac, intenzívne skúšky jazdnej dynamiky na vyleštenom ľade, na ujazdenej snehovej pokrývke a tiež na verejných komunikáciách. To všetko musel zvládnuť prototyp úžitkového vozidla Mercedes-Benz Vito s elektrickým pohonom na batérie. Zaťažkávacie skúšky v extrémnom  chlade, na ďalekom severe v meste Arjeplog vo Švédsku, iba hodinu cesty od polárneho kruhu, úspešne dokončil.
Najvyššia rýchlosť Mercedesu Vito s elektrickým pohonom je síce ohraničená na 80 km/h, napriek tomu musel podstúpiť všetky skúšky, ktoré musí zvládnuť aj Vito so spaľovacím motorom. Či už ide o náročné dráhy na testovanie ovládateľnosti, cesty s extrémnym stúpaním, jazdy po kruhovej dráhe vo vymedzenej oblasti alebo merania bŕzd. Bezpečnostné systémy, pohon, podvozok a všetky ostatné komponenty novej dodávky s trojcípou hviezdou v náročných testoch obstáli. Pritom sa skúšali aj vlastnosti elektropohonu, ako napríklad brzdenie prostredníctvom elektromotora a rekuperácia elektrickej energie.  
Kým bude v priebehu tohto roka zákazníkom odovzdaná prvá stovka vozidiel Mercedes-Benz Vito s elektropohonom, musí táto tichá dodávka bez škodlivých emisií spoznať nielen extrémnu zimu v Laponsku, ale stoja pred ňou ešte ďalšie zaťažkávacie skúšky v Alpách, v horúcom Španielsku, ako aj dlhodobé jazdné skúšky. To všetko bude nasledovať skôr, než sa rozbehne sériová výroba.
Dodajme, že všetky modely budú disponovať sériovým ESP, ktoré obsahuje funkcie ABS a ASR. Aj počet a druh airbagov zodpovedá súčasnej úrovni týchto dodávok. Samozrejme, vozidlá podstúpia i nárazové skúšky, aby bola zabezpečená maximálna pasívna bezpečnosť.
V prípade automobilu Vito s elektrickým pohonom ide o celosvetovo prvú dodávku vybavenú elektropohonom priamo z továrne. Pohon je skonštruovaný výhradne na elektrinu a úplne sa vzdal všetkých prvkov, ako sú známe zo spaľovacích motorov. Energiu dodáva výkonná lítiovo-iónová batéria. S pracovným napätím 400 voltov, prúdom 16 ampérov a využiteľnou kapacitou 32 kWh predstavuje dojazd v priemere 130 km, avšak pri správnom spôsobe jazdy aj viac. Výkon elektromotora v špičke predstavuje 90 kW. Najvyššia rýchlosť je obmedzená na 80 km/h, teda vozidlo má slúžiť najmä na prepravné úlohy v meste a blízkom okolí. Čo sa týka užitočného zaťaženia a prepravného objemu, nedochádza k žiadnym obmedzeniam oproti dodávkam Vito s konvenčným pohonom.
Ivan Václavík







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.