Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Výnimočná záležitosť v areáli výnimočného zámku (11.06.2010)

Slovenský importér automobilov Honda nám poskytol unikátnu príležitosť – otestovať si príťažlivý model CR-Z ešte skôr, než sa dostane k prvým zákazníkom. Toto atraktívne kupé, nepriamo nadväzujúce na legendárnu Hondu CR-X, predstavili Japonci vo svetovej premiére na medzinárodnom autosalóne v americkom Detroite (január 2010). Európska verzia Hondy CR-Z mala premiéru na 80. medzinárodnom autosalóne v Ženeve v marci 2010. Zlučuje naoko nezlučiteľné piliere: športový a ekologický.
Atraktívne kupé 2+2 vzbudzuje pozornosť na prvý pohľad, o čom sme sa presvedčili aj pri jazde v okolí nádherného zámočku Belá neďaleko Štúrova. Ten je po finančne veľmi nákladnej rekonštrukcii nádherne zakomponovaný v krásnej slovenskej krajine a rovnako nádherné kupé Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) sa na jeho nádvorí vynímalo ako klenot na ruke mladej dievčiny. Priam renesancia dizajnérskeho dedičstva...
Avšak dosť bolo poézie, prejdime k realite. Honda CR-Z sa ani najmenej netají tým, že má za úlohu zmeniť vnímanie športovo ladených hybridov. Disponuje pružným motorom i-VTEC s objemom 1,5 litra, ktorému asistuje paralelný hybridný systém IMA (Integrated Motor Assist). Toto kupé je vybavené troma režimami systému pohonu, čo poskytuje vodičovi viac možností. Šofér si môže zvoliť, či chce jazdiť s čo najnižšou spotrebou alebo či požaduje čo najväčší pôžitok z jazdy, respektíve chce rovnováhu medzi oboma faktormi.
Celková spotreba na 100 km je – ako sme si overili počas testovacej jazdy – v ekonomickom režime iba päť litrov. Ak sme zvolili horné tlačidlo na prístrojovom paneli (teda športový štýl jazdy), spotreba stúpla k hranici sedem litrov. Treťou možnosťou je režim Eko, ktorý ponúka pohodlnú a zároveň veľmi úspornú jazdu. Režim sa dá prepnúť počas jazdy kedykoľvek. Osobitne sme privítali, že namiesto automatickej prevodovky spolupracuje hybridný pohon so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Toto riešenie je aplikované prvýkrát v histórii značky. Celkový výkon benzínového motora je 91 kW (124 k) + 10  kW (14 k) produkuje elektromotor a krútiaci moment je 174 Nm. Hodnota krútiaceho momentu je rovnaká ako pri modeli Civic 1,8 l, pričom emisie CO2 sú o 35 g/km nižšie a dosahujú len 117 g/km.
Karoséria je výrazne aerodynamická, dlhá štyri metre, široká 1,7 m a vysoká len 1,4 m. Škoda, že z charakteristických dizajnových prvkov značky Honda zostalo delené sklo dverí batožinového priestoru, čo zhoršuje výhľad za vozidlo. Prepracovaný je každý detail – napríklad čelné sklo zabieha k stĺpikom A, posunutým dozadu, takže opticky to vyzerá, ako keby plynulo prechádzalo až k bočným oknám. Platforma podvozku zdieľa niektoré komponenty s modelom Insight, avšak rázvor náprav, rozchod kolies a priestorové usporiadanie sú u tohto nového hybridu celkom iné.
Európska verzia modelu CR-Z je vybavená svetlami pre denné svietenie, tvorenými ôsmimi LED diódami, ktoré zvýrazňujú spodnú líniu dynamických predných svetlometov. Je to prvý sériový model značky Honda, vybavený svetlami pre denné svietenie. Vďaka nim a predným hmlovým svetlám, ktoré sú tiež k dispozícii len v európskej  verzii, má európska Honda CR-Z mierne odlišný (atraktívnejší) vzhľad oproti americkej.
V prípade potreby je možné zadné sedadlá jedným pohybom jednoducho sklopiť do vodorovnej polohy, čím sa zväčší objem batožinového priestoru z 233 na 401 litrov. Interiér produkčnej verzie vyvinuli na základe konceptu CR-Z, vystavovaného na Autosalóne v Tokiu už v roku 2007. Vďaka výbornej ergonómii futuristicky stvárneného štítu prístrojov a všetkých ovládacích prvkov, nie je vodič ničím rozptyľovaný a môže sa naplno venovať riadeniu vozidla. Ergonómia je, ako sme sa presvedčili počas jazdy, skutočne príkladná. O to väčšmi sa tešíme na tradičný test, len čo nám toto kupé poskytne importér. Ak plánujete kúpiť si nové kupé už teraz, cena základného modelu je 21 700 €, najlepšie vybavená verzia GT Top stojí 25 300 eur. Zámerom je predať do konca roka v Európe 20 000 kusov CR-Z. Uvidíme, koľko ich bude na Slovensku.
Na záver si nemôžeme odpustiť konštatovanie: Je veľká škoda, že výrobca nevložil pod prednú kapotu alternatívne aj motor s výkonom okolo dvesto konských síl. No ktovie: možno sa čoskoro dočkáme.
Ivan Václavík







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.