Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Suzuki SX4 1,6 (02.08.2010)

Príjemný spoločník na dlhé cesty.
Jedným z najlepšie predávaných automobilov  značky Suzuki je na slovenskom trhu model SX4. V ponuke je aj s pohonom všetkých kolies, no my sme od importéra prevzali na tradičný test auto s pohonom prednej nápravy a najazdenými 11 400 km. Teda dobre zabehnutý exemplár, ktorý už niečo vypovedá o kvalitách auta.
Na prvý pohľad nás päťdverový hatchback zaujal priestorným interiérom – na výšku meria 1,6 m – i svojím dizajnom. Ten sa nelíši od verzie 4x4, pričom modernizácia sa dotkla interiéru, kde je dobrou vizitkou jeho kvalitné spracovanie a dôkladné lícovanie jednotlivých častí, nový je predný nárazník s nepatrnými zmenami a motor má mierne vyšší výkon.   Palubný počítač je integrovaný medzi prístrojmi pred šoférom, archaizmom je jeho ovládanie dvoma kolíkmi, čo je maximálne nepohodlné. Takisto obsah je skromný – zbytočne zdvojený denný počítač kilometrov, priemerná spotreba, dojazd, vonkajšia teplota (?). Šofér má z auta dobrý výhľad, len šikmo dopredu mu ho sťažujú predné stĺpiky s trojuholníkovými okienkami. Za SX4 veľmi dobrým  a praktickým automobilom. Nastupovanie i vystupovanie je vďaka široko sa otvárajúcim dverám pohodlné, motor má tichý chod, na dobre tvarovaných (vpredu vyhrievaných) sedadlách sa pasažieri neunavia ani počas dlhej jazdy. Ku komfortu cestovania patrí aj dobré odhlučnenie kabíny.
Vzhľadom na minimálny rozsah modernizácie zostal zachovaný objem batožinového priestoru 270 litrov (po sklopení zadných sedadiel 1 045 l). Žiaľ, svižný benzínový motor je spojený len s 5° prevodovkou; najmä na diaľnici by sme privítali i šiesty stupeň, čím by zároveň klesol vnútorný hluk. Modernizovaný šesťvalec 1,6 VVT promptne reaguje na pridanie plynu a hoci auto je pomerne vysoké, ak sme neprekračovali rýchlosť 100 km/h, dokázali sme udržať priebežnú spotrebu pod 6 litrami na 100 km. Pochopiteľne, na diaľnici, pri plnom využití rýchlostného limitu, sa priemerná spotreba vyšplhala aj nad osem litrov. Napriek tomu sme mali po skončení testu (600 km na jednu nádrž) priemernú spotrebu 6,8 l/100 km a keď sme vynulovali ukazovateľ, pri dodržiavaní rýchlosti 100 km/h (na rovine, v bezvetrí) dosiahli sme priemer iba 6,4 litra. Najvhodnejším štýlom jazdy je tempo medzi 100 – 120 km/h – vtedy načas prídete do cieľa a spotreba je určite priaznivejšia, ako keby ste sa naháňali po diaľnici rýchlosťou na hranici limitu.
Po celý čas testu sme si pochvaľovali príjemne naladený, mäkší podvozok, ticho v kabíne, dobré zrýchlenie a tiež dobré brzdy. V kombinácii s vhodnými pneumatikami sa so Suzuki SX4 s pohonom prednej nápravy bez problémov dostanete aj do menej náročného terénu.
Auto sa zamyká jednoduchým dotykom gumového výčnelku na kľučke dverí (rovnako sa aj odomyká), aj jeho štartovanie je bez kľúča. Ak zostane palubná jednotka v aute (napríklad na sedadle), SX4 sa nedá zvonka dotykom zamknúť. Žiaľ, svetlá sme museli po každom vypnutí motora osobitne zhasínať a po naštartovaní zasa zapínať – inak sa ozvalo nekompromisné pípanie. Na takýto detail si mohli v Suzuki dať pozor, keďže svietenie po celý deň je už ustanovené v niekoľkých krajinách Európy.
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Suzuki SX4 1,6
Objem motora (cm3)    1 586
Výkon (kW/k)        88/120
Krútiaci moment (Nm)    156
Max. rýchlosť (km/h)    185
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    10,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,2
Cena testovanej verzie 34 150 €    
Najlacnejšia verzia 24 500 €

+ Plusy
Priestor pre pasažierov v kabíne
Priaznivá spotreba, príjemný podvozok
Dobré brzdy i zrýchlenie
- Mínusy
Palubný počítač ovládaný kolíkmi
Horší výhľad šikmo dopredu
Nutnosť osobitne vypínať svetlá









späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.