Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Rosinu vyradila havária (02.08.2010)

Počas pekného slnečného dňa pokračoval prvého augusta na maďarskom okruhu Hungaroring seriál Porsche Mobil1 Supercup. Štefan Rosina, jediný slovenský zástupca v tomto značkovom seriáli, nastupoval na preteky z tretieho miesta priebežného poradia, so stratou iba jediného bodu na druhého, keď predtým obsadil štvrtú priečku na okruhu Hockenheim v Nemecku.
Napriek faktu, že na maďarskom okruhu sa niekoľkokrát jazdili aj preteky zaradené do slovenského šampionátu, Púchovčan Štefan Rosina na tejto trati štartoval iba päť, či šesť krát. Napriek tomu odchádzal do Maďarska v dobrej nálade: „Okruh Hungaroring, aj keď som tu štartoval iba párkrát, dobre poznám – a práve preto sa bojím. Ako som povedal po Hockenheime, najlepšie výsledky dosahujem na okruhoch, ktoré paradoxne nemám veľmi v obľube, ale Hungaroring sa mi páči. V minulom roku sa mi podarilo dojazdiť na štvrtom mieste, bol by som rád, ak by to teraz bolo lepšie, ale v pretekoch Porsche Mobil1 Supercup stačí jediná maličká chyba a je po všetkých nádejach.“
Ani erudovaný veštec by to nepovedal presnejšie... Na štarte stál slovenský reprezentant až na 9. pozícii. Úplná katastrofa prišla v samotných pretekoch, keď už v prvom kole sa Štefan dostal do kontaktu s Rakúšanom Norbertom Siedlerom, čo znamenalo nedobrovoľné odstúpenie z pretekov. Našťastie pre oboch pretekárov sa táto kolízia skončila bez zranení. Ako videl situáciu slovenský pretekár?
„Zrazu sa na mňa Norbert hrnul a už sa nedalo nikam uhnúť. Nedá sa nič robiť, aj takéto sú preteky v Pohári Porsche. S pribúdajúcimi podujatiami sa jazdí stále tvrdšie a tvrdšie, všetkým ide o body, ktoré môžu v konečnom zúčtovaní chýbať. Veľmi ma to mrzí,“ povedal sklamaný Štefan Rosina, ktorého havária síce nestála tretie miesto v priebežnom poradí, od svojho prenasledovateľa Jeroena Bleekemolena je však teraz vzdialený iba o jediný bod. Preteky na Hungaroringu, ktoré boli poznačené aj ďalšími haváriami, nakoniec vyhral suverénnym spôsobom štart – cieľ Nick Tandy, pred ďalším Angličanom Seanom Edwardsom a lídrom tohtoročného seriálu, ktorým je Nemec René Rast. Predposledné podujatie Porsche Mobil1 Supercup 2010 je naplánované v rámci posledného augustového víkendu v Spa – Franchorchamps.
Miro Majláth
Foto: Martin Trenkler

Okruh v tesnej blízkosti hlavného mesta Maďarska Budapešti meria 4 381 metrov. Už pri jeho stavbe sa počítalo s pretekmi F1, ktoré tu prvýkrát odštartovali v roku 1986 za účasti tristo tisíc divákov. Z jazdeckého pohľadu na Hungaroringu mimoriadne záleží na čo najlepšom výsledku kvalifikácie, keďže je tu málo príležitostí na predbiehanie. Toto núti jazdcov získať čo najlepšiu pozíciu na štarte a vyvarovať sa hrozbe kolízie v strede štartového poľa, predovšetkým v prvej zatvárajúcej sa zákrute po štarte.







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.