Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
TESTY
TEST Renault Kadjar 1,6 dCi Adventure 4WD (12.09.2017)

Pre náročnejších cestovateľov i lesníkov.
Renault Kadjar, ktorý je súrodencom Nissanu Qashqai, si obľúbili už aj slovenskí zákazníci. U dílerov je k dispozícii s predným pohonom, aj ako štvorkolka (4WD). Francúzska automobilka takouto ponukou dvoch možností ešte viac vychádza v ústrety tým, ktorí požadujú všestranný crossover namiesto auta s klasickou karosériou. Pohon 4x4, ktorý sme mali v testovanom aute, ponúka možnosť voľby medzi 3 režimami – 2WD, Auto a Lock. Kruhový ovládač na zmenu pohonu sa nachádza medzi prednými sedadlami.
V reálnej premávke s prevahou mestských komunikácií a vidieckych ciest je pohon 4x4 zrejme zbytočný, no lesníkom, horárom, chatárom a lyžiarom sa určite zíde. Avšak – ako sa hovorí – proti gustu žiadny dišputát. Kto chce štvorkolku, môže ju mať aj v Podunajskej nížine.
V testovanom aute vo verzii Adventure sme mali vyhrievanie predných sedadiel, no načim dodať, že všetky verzie modelu Kadjar majú dostatočne široké vybavenie z hľadiska aktívnej i pasívnej bezpečnosti. Napríklad tempomat, či asistent rozjazdu do kopca. Hmlovky majú i funkciu prisvietenia do zákruty. Ovládače dvojzónovej automatickej klimatizácie sú veľmi dobre identifikovateľné. Súčasťou stredovej lakťovej opierky je odkladací priestor s nezvyčajne veľkým objemom.
Pochvaľujeme kartu Renault Hands Free, ktorá umožňuje otvorenie auta dotykom kľučky a štartovanie tlačidlom.
Na volante sú tlačidlá tempomatu, telefónu a informačného systému, na satelite pod volantom vpravo je ovládanie rádia. Rýchlomer je digitálny a dobre čitateľný. So 6° manuálnou prevodovkou spolupracuje nenápadný indikátor radenia rýchlostných stupňov. V prednom i zadnom nárazníku sú parkovacie senzory, ale na monitore je (okrem akustickej) len grafická signalizácia prekážky.
Multifunkčný farebný displej je dotykový a má logické,  komfortné ovládanie. Takže pre spolujazdca môže byť na dlhej trase i vítaným prvkom na pobavenie a krátenie času. Na veľkom displeji sa dobre orientujeme. Navigačný systém obsahuje mapy celej Európy. Pri otváraní prednej kapoty sme si však všimli, že je neprimerane ťažká, takže útle ženské rúčky by ju zdvihli len s veľkou námahou. Navyše ju nepodopierajú tlmiče. Manipulácia s tenkou tyčkou je ťažkopádna – ju udrží kapotu, avšak počas jazdy nie je dostatočne izolovaná od motora, takže zvyčajne je poriadne horúca. A jej vysunutie z držiaku si vyžaduje priam malé akrobatické cvičenie.
Zásluhou otvárania dverí takmer do pravého uhla sa do Kadjaru pohodlne nastupuje i vystupuje z neho. Ako je u Renaultu zvykom, má hlboké a pohodlné predné sedadlá. Teda šofér i ďalší pasažieri sedia pohodlne a v príjemnej atmosfére bez problémov zvládnu i dlhšie trasy. Vzadu majú štyria dospelí pasažieri dostatok miesta vo všetkých smeroch. oknami Na všetkých dverách je dotykové elektrické ovládanie okien.
Batožinový priestor má pri vzpriamených zadných operadlách objem 472 litrov a výhodou je, že piate dvere sa otvoria dostatočne vysoko, takže v daždi je pri nakladaní chránená nielen batožina, ale aj ten, čo ju nakladá. Zadné sedadlá sa  dajú zložiť takmer do roviny – bez rušivého schodu. Potom je objem kufra 1 478 litrov. Dvojité dno kufra prispieva k tomu, že vznikne rovná podlaha a zároveň si môžete zopár drobností odložiť, aby boli po ruke. Pre náročnejších cestovateľov dobre poslúžia strešné lišty.
Počas testovania sme mali nastavené automatické pripájanie zadného pohonu, no v reálnych podmienkach sme takmer vždy jazdili len s predným pohonom. Aktuálnu situáciu (100 % - 0 %) signalizuje ikonka v kaplnke pred vodičom. Režim 4x4 príde vhod najmä v zimných podmienkach (dážď, sneh, blato) a špeciálne v horách.
Manuálna 6° prevodovka je pohotová a prejavuje sa to v dynamike jazdy. Ak budete častejšie preraďovať jednotlivé rýchlostné stupne, zistíte, že preplňovaný dieselový motor 1,6 dCi je celkom priateľský, s pomerne rýchlymi a jasnými reakciami na zošliapnutie pedála akcelerátora. Medzi 2 000 – 3 000 otáčkami je pružnosť motora celkom uspokojivá.
Pripojovanie zadnej nápravy je v Renaulte Kadjar riešené prostredníctvom elektromagnetickej spojky. Verzia 4x4 teda logicky ponúka, najmä v sťažených podmienkach počas jazdy v teréne, oveľa lepšiu trakciu ako dvojkolka. Na druhej strane dynamickejšie sa jazdí s dvojkolkou.
Kadjar zrýchľuje z pokoja na stovku za 10,5 sekundy. Hoci motor Energy 1,6 dCi 130 bez problémov zvláda aj nízke otáčky a je úsporný, v pásme okolo 1 500 otáčok sa mu zrýchľovať príliš nechce. Overili sme si, že podmienkou plynulej jazdy je prispôsobenie štýlu možnostiam motora, ktorý sa na dvojke dokáže poriadne rozbehnúť, až keď sa dostanete nad 2 000 otáčok. Veru, neraz sme museli v mestskej premávke podradiť na nižší prevodový stupeň. Predsa len, aj turbo má troška oneskorenú reakciu.
Na začiatku testovacieho týždňa sme mali najazdených iba 6 200 km. Pri jazde v meste (s využitím systému stop&start) dosahoval testovaný Kadjar spotrebu okolo 7,5 l nafty na sto kilometrov, na diaľnici, pri ustálenej rýchlosti 130 km/h, to bolo na rovine okolo šesť litrov (v letnom bezvetrí aj 5,5 litra). Na okresných cestách sme sa dostali pri rýchlosti 100 km/h na hodnotu 4,4 litra. V kombinovanom režime sme dosiahli priemernú spotrebu 6,2 litra a dojazd na jednu nádrž bol 800 km.
Podvozok dobre tlmí nerovnosti vozovky a Kadjar s nízkou hladinou vnútorného hluku priam vyzýva k pokojnej jazde. Na dlhších trasách sa nám pokojný štýl jazdy jednoznačne osvedčil. Auto pomerne dobre kopíruje povrch vozovky a zároveň dokáže v dostatočnej miere odfiltrovať menšie nerovnosti. Tento mestský crossover (svetlá výška je 20 cm) pritom zvládne aj rýchlejší prejazd zákruty a v teréne sme sa presvedčili, že pohon všetkých kolies pripojuje zadnú nápravu pohotovo, čiže veľmi rýchlo. Navyše si môžete – v prípade núdze – navoliť kruhovým ovládačom na stredovom paneli režim 4WD Lock, ktorý účinnejšie rozdelí krútiaci moment medzi obe nápravy.
Po vypnutí motora sa na displeji ukáže bilancia vašej jazdy, pričom skutočne ekonomický štýl jazdy odmení zobrazená zelená vetvička. Hoci systém pohonu všetkých kolies pracuje bezchybne a pohotovo, nazdávame sa, že bežný zákazník pravdepodobne tento bonus využije len výnimočne. Aj nám Kadjar väčšinou času servíroval iba pohon prednej nápravy. V ojedinelých prípadoch pri akcelerácii sa pohon delil v pomere 95:5 %.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta

Renault Kadjar 1,6 dCi

Objem motora (cm3)      1 598
Výkon (kW/k)                  96/130
Krútiaci moment (Nm)    320
Max. rýchlosť (km/h)      190
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 10,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 6,7)

Cena testovanej verzie 25 690 €    
Najlacnejšia verzia 18 390 €


+ Výrazné plusy

Veľký vnútorný priestor vrátane kufra
Úsporný dieselový motor
Otváranie dverí do pravého uhla
- Najväčšie mínusy
Ťažkú prednú kapotu nepodopierajú tlmiče







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.